پیستون موتور چیست ؟

گیر كردن کل عیار پیستون در درون سیلندر عمده به همین علت حادثه می افتد كه شتاب انبساط پیستون پرسرعت خیس از انبس

توسط BASHARIATEMROOZ در 26 اردیبهشت 1401
گیر كردن کل عیار پیستون در درون سیلندر عمده به همین علت حادثه می افتد كه شتاب انبساط پیستون پرسرعت خیس از انبساط سیلندر میباشد و همین فرمان منجر می شود كه لقی بین پیستون و سیلندر كاهش پیدا كند . همینطور اسم دیگر پمپ ۹ پیستون، پمپ هیدرولیک فشار بالا است زیرا این جور پمپ ها، دبی تحت و فشار بالایی دارند. پیستون ها به وسیله نیروی گریز از مرکز و فشار سیال پشت آنها همواره اساسی سطح حلقه عکس العمل در تماس می باشد. یکی از مباحث با در سیلندر های هیدرولیک، طرز آب بندی آن‌ها در زمان زیر فشار قرار گرفتن می باشد. در این نوع از پمپ های پیستونی، شاتون های پیستون به ساچمه های کروی که در قسمت اتصالات محور محرک قرار دارند، متصل می نحوه کار پیستون و سیلندر باشند. برای محاسبه عملكرد كار موتور و اینكه شرایط كاری آن چطور میباشد و آیا مشكلی دارد و یا در آینده در گیر مشكلی خواهد شد یا خیر روشهای متمایز وجود دارد یكی از این شاخص ها چگونگی شرایط پیستونهاست . برای ارزیابی کارایی عمل موتور و اینکه وضعیت کاری آن به چه صورت هست و آیا مشکلی دارد و یا در آتی مبتلا مشکلی خواهد شد یا نیکی روشهای متفاوتی وجود دارد یک عدد از همین شاخص ها چگونگی وضعیت پیستونهاست . صداهای دیکر ، از راحت کارگزاشتن کردن ملحقات موتور مانند دینام ، شروع ف بوق ، منیفولد ، چرخ لنگر ، پولی سر میل لنگ و سینی کارتر ناشی می شوند . به‌این مفهوم كه تكه هایی از بدنه پیستون آنقدر داغ شده اند كه بصورت پولكهای نازك در آمده اند و اگر همین موتور برای مدت طولانی گزینه استعمال قرار بگیرد احتمالا لكه های داغ بر آن ایجاد شدن و می تواند باعث ترک شدن قسمتی كه بطرف خروج دود قرار دارد شود و در نهایت به از كار افتادن موتور سبب ساز شود . علت اساسی به وجود آمدن این مشكل ؛ گرم شدن سرعت بالا و بیش از میزان ، تزریق سوخت رقیق و یا داغ بودن بیش از میزان گونه شمع ها است. پیستون های آلومینیومی در سرانجام ارتقاء دما عمده از سیلندر های چدنی منبسط می شوند و همین دستور ممکن است سبب از در بین رفتن خلاصی پیستون شود.پیستون از جدار سیلندر بیشتر گرم می شود و همین دستور باعث می شود که گشوده هم بخش اعظم انبساط یابد.اما اگر کف پیستون خیلی داغ شود ممکن هست سبب خویش سوزی شود در سرانجام ترتیب احتراق به هم می خورد و ممکن می باشد موتور آسیب ببیند. طرز های گوناگونی برای نصب سیلندر هیدرولیک خطی وجود دارد. چنانچه این صدا هنگام گاز دادن و دوچندان نمودن دور موتور ساخت شود ، احتمال دارد در اثر نامیزانی آوانس دلکو ، تراکم گرفتن و یا از فعالیت افتادن یکی از از شمع ها باشد که همین پدیده آن‌گاه از به کارگیری طولانی از اتومبیل در داخل شهر پیش می آید ضمناً ممکن می باشد یکی از سوپاپ های گاز صدمه دیده و خوب فعالیت نکند و گاز بنزین وارد مرجع اگزوز شده و منفجر گردد . پیستون های بیضی شکل که برای پرهیز از چسپیدن پیستون به سیلندر(گریپاژ)ساخته می شود کلیدی بعدها خاصی طرح می گردد.به طوری که در دیده می شود قطر پیستون که در محور تکیه گاه گژن پین قرار دارد به اندازه۰۰۶/۰ اینچ یا ۱۵/۰ میلیمتر از قطر دیگر کوچکتر میباشد و قطر پیستون در بر روی محور ۴۵ سکو ای نسبت به محور ۰۰۳٫۰ اینچ یا ۰۷۵/۰ میلیمتر کوچکتر از بزرگترین قطر پیستون است. همین قطعه استوانه ای حرکت های رفت و برگشتی رو به بالا و زیر داراست که در زمان بالا رفتن سبب ساز به متراکم شدن سوخت می گردد و پس از احتراق و انفجار، به سمت پایین حرکت می کند. به همین ترتیب که در زمان منبسط شدن دامنه به قطر آن افزوده نشده و دهانه رخنه کوچکتر میشود. این بخش استوانه ای (شامل پیستون ها و بلوکه پیستون) به وسیله محور دواری که درون محفظه دایره ای رخ قرار داشته و می چرخند. پیستون (Piston) قطعه ای تقریباً استوانه ای رخ است که درون سیلندر حرکت رفت و برگشتی انجام می دهد. همین حرکت رفت و برگشتی بوسیله میل لنگ، به حرکت دورانی تبدیل می شود. پیستون قطعهای نسبتاً استوانهای شکل است؛ تقریبا از آن روی که سازندگان این قطعه، به میزان بسیار قلیل به آن شکل بیضوی ارائه می کنند چرا که به دمای پیستون به زمان حرکت ماشین به شدت بالا می رود و حتی ممکن می باشد به دماهایی چون 2200 رتبه سانتیگراد نیز برسد و این دستور سبب ساز انبساط پیستون میشود و در این شرایط می باشد که پیستون صورت استوانهای به خود میگیرد. پیستون قطعه ای تقریبا استوانه ای صورت است؛ نسبتاً از آن بر روی که سازندگان همین قطعه، به میزان زیاد ناچیز به آن صورت بیضوی می دهند چراکه به دمای پیستون به زمان حرکت اتومبیل به شدت بالا می رود و حتی ممکن هست به دماهایی زیرا 2200 سکو سانتی گراد نیز برسد و همین دستور منجر انبساط پیستون می گردد و در همین شرایط می باشد که پیستون رخ استوانه ای به خویش می گیرد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن