بررسی فاکتورهای رتبه بندی سئو

بررسی برخی فاکتورهای رتبه‌ بندی سئو به وسیله‌ی تجزیه و تحلیل ۱۱/۸ میلیون نتیجه‌ی جستجوی گوگل

رتبه بندی گوگل ۱۱/۸ میلیون نتیجه‌ی بدست آمده از جستجو در گوگل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است برای پاسخ به سوال ذیل، اخیراً ۱۱/۸ میلیون نتیجه‌ی جستجو در گوگل مورد بررسی قرار گرفته است: رتبه بندی گوگل چه عواملی با رتبه‌بندی صفحه‌ی اول در موتور جستجو ارتباط دارند؟ ما برای بررسی این موضوع محتوا، بک‌لینک‌ها و حتی سرعت باز شدن صفحه را مورد بررسی و تحلیل قرار دادیم و به نتایج جالبی دست یافتیم. در این مقاله قرار است تمام نتایج بدست آمده به اشتراک گذاشته شود. در این بخش خلاصه‌ای از یافته‌های کلیدی نوشته شده است اطلاعات ما نشان می‌دهد که قدرت اختیار کلی لینک یک سایت (که توسط رتبه‌بندی دامنه‌ی Ahrefs صورت گرفته است) به شدت با رتبه‌های بالاتر در موتور جستجو ارتباط دارد. صفحاتی که بک‌لینک‌های بیشتری داشتند نسبت به صفحاتی که بک‌لینک کم‌تری دارند، دارایی رتبه‌بندی بهتری بودند. در حقیقت، رتبه‌ی اول در جستجوی گوگل به طور متوسط ۳/۸ برابر رتبه‌ی دوم تا دهم از بک‌لینک‌ها استفاده کرده‌اند. محتوای جامع یک سایت که با «درجه‌ی بالا» منتشر شده‌اند (از طریق Clearscope) به طور قابل ملاحظه‌ می‌تواند محتوای ساده‌ای که هیچ موضوع مهمی را پوشش نداده است را پشت سر گذاشته و عملکردی بهتری نشان دهد. هیچ ارتباطی بین سرعت بارگذاری صفحه (توسط Alexa اندازه‌گیری شده است) و صفحه‌ی اول رتبه‌بندی گوگل وجود ندارد. به نظر می‌رسد که دریافت بک‌لینک از چندین سایت مختلف برای سئو بسیار هائز اهمیت است. ما متوجه شدیم که تعداد دامنه‌های لینک شده به یک صفحه ارتباط مستقیم با رتبه‌بندی دارد. اکثریت قریب به اتفاق برچسب‌های عنوان (title tags) در گوگل یا به صورت کامل و یا بخشی از آن با کلمه‌ی کلیدی مورد نظر جهت رتبه‌بندی، مطابقت دارد. با این حال هیچ همبستگی میان استفاده از کلمه‌ی کلیدی در برچسب عنوان و دریافت رتبه‌بندی بالاتر در صفحه‌ی اول گوگل وجود ندارد. میزان اختیارات صفحه (اندازه‌گیری شده توسط Ahrefs URL Rating) ارتباط ضعیف و کمی با رتبه‌بندی دارد. ما متوجه شدیم که تعداد کلمات در ۱۰ نتیجه‌ی جستجوی برتر، تقریباً یکسان بوده است. میانگین کلمات نتایج جستجوی گوگل در صفحه‌ی اول به طور متوسط ۱۴۴۷ کلمه بوده است. اندازه‌ی صفحه‌ی HTML هیچ ارتباطی با رتبه‌بندی آن ندارد. به عبارت دیگر، صفحات سنگین‌تر به همان اندازه‌ی صفحات سبک‌تر رتبه‌بندی می‌شوند. ما متوجه شدیم که یک ارتباط بسیار کم بین طول و اندازه‌ی URL و رتبه‌بندی وجود دارد. به طور خاص، به نظر می‌رسد صفحاتی که URL کوتاه‌تری دارند نسبت به صفحاتی که URL طولانی‌تری دارند، رتبه‌بندی بهتری خواهند داشت و یک مزیت برایشان به شمار می‌آید. داده‌های بدست آمده از آزمایشات ما نشان می‌دهد که استفاده از نشانگرهای طرح (Schema markup) هیچ ارتباطی با افزایش رتبه‌بندی ندارد. وب‌سایت‌هایی که میزان «زمان صرف شدن در سایت» یا «Time On Site» بالاتر از حد متوسط دارند، در گوگل از رتبه‌بندی بهتری برخوردار خواهند بود. به شکل خاص، افزایش ۳ ثانیه‌ای زمان صرف شده در سایت با افزایش یک پله‌ای رتبه در نتایج ارائه شده توسط گوگل ارتباط مستقیم دارد. دامنه های معتبر تمایل بالاتری در نتایج گوگل دارند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با داده‌ها و اطلاعات مورد بررسی به ادامه‌ی مطلب مراجعه فرمایید. دامنه‌های معتبر رتبه‌های بالاتری در نتایج جستجوی گوگل خواهند داشت ما متوجه شدیم که اختیارات و قدرت لینک کلی (Overall Link) یک وب‌سایت با رتبه‌های بالاتر صفحه‌ی اول گوگل مرتبط است: متوسط رتبه بندی دامنه با موقعیت SERP افزایش می یابد به طور کلی، میانگین رتبه‌بندی یک دامنه با موقعیت SERP افزایش می‌یابد. به عبارت دیگر، هرچه در صفحه‌ی اول بالاتر قرار گرفته باشید، رتبه‌بندی دامنه نیز تمایل به افزایش دارد. در حقیقت، اختیارات کلی یک وب‌سایت رابطه‌ی قوی‌تری با رتبه‌بندی دارد تا قدرت و اختیارات خود صفحه (رتبه‌بندی URL). نتیجه‌گیری: رتبه‌بندی بالاتر دامنه را رتبه‌های بالاتر در صفحه‌ی اول گوگل رابطه‌ی مستقیم دارد. از این رو، دامنه‌ها در SERPها از مزیت قابل توجهی برخوردار هستند. صفحاتی که بک‌لینک بیشتری دارند، رتبه‌ی بالاتری نسبت به صفحات دارای بک‌لینک کم‌تر بدست خواهند آورد یکی از جالب‌ترین نتایج بدست آمده در این تجزیه و تحلیل، این بود که تعداد بسیار کمی از صفحات دارایی بک‌لینک هستند. تعداد زیادی از صفحات فاقد بک لینک هستند در حقیقت، ما متوجه شدیم که نزدیک به ۹۵ درصد از صفحات تقریباً هیچ بک‌لینکی ندارند. این یافته‌های ما با تجزیه و تحلیل پلت‌فرم‌های دیگری هم مطابقت دارد. به عنوان مثال در تحقیقات Backlinko-BuzzSumo که ۹۱۲ میلیون پست وبلاگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، نزدیک به ۹۴ درصد از کل محتوا دارایی بک‌لینک نبودند. در حقیقت، تعداد صفحاتی که دارایی بک‌لینک بوده‌اند آنقدر کم بوده که صفحات بدون بک‌لینک باعث ایجاد تغییرات در داده‌ها و نتایج بدست آمده شده بودند. بنابراین تصمیم گرفته شده که برای این عامل رتبه‌بندی مهم یک تجزیه و تجلیل خاص صورت بگیرد که در آن صفحات بدون بک‌لینک دخیل نباشند. هرچه رتبه بندی سایت بالاتر است ، تعداد ب لینک ها بیشتر میباشد و بالعکس شاید نتایج بدست آمده تعجب‌آور نباشد، اما ما متوجه شدیم که صفحاتی که بک‌لینک بیشتری دارند در رتبه‌بندی گوگل موفق‌تر بوده و تمایل دارند بهترین رتبه را از آن خود کنند. رتبه اول گوگل حدود 3/8 برابر رتبه ی دوم تا دهم از بک لینک استفاده کرده است ما همچنین متوجه شدیم که نتایج شماره‌ی ۱ در گوگل به طور متوسط ۳/۸ برابر رتبه‌های ۲ تا دهم از بک‌لینک استفاده کرده‌اند. نتیجه‌گیری: با وجود اینکه گوگل همچنان به دنبال ایجاد تنوع در الگوریتم خودش است، به نظر می‌رسد که بک‌لینک همچنان یکی از سیگنال‌های رتبه‌بندی کلیدی به شمار می‌آید. محتوای جامع به شدت با رتبه‌بندی بالاتر همبستگی و ارتباط دارد بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی سئو ادعا می‌کنند که محتوای جامع (Comprehensive Content) می‌تواند بهترین نتایج را در گوگل به همراه داشته باشد. به عبارت دیگر، مطالب و محتوایی که بتواند یک موضوع خاص را در یک صفحه‌ی واحد پوشش دهد، ممکن است با رتبه‌بندی رابطه‌ی مستقیم یا غیرمستقیم داشته باشد. ارتباط مستقیم درجه محتوا در ClearScope و رتبه بندی در گوگل ما تصمیم گرفتیم که این فرضیه را مورد بررسی و آزمایش قرار دهیم. به طور خاص، ما از طریق ابزار Clearscope.io یک تجزیه و تحلیل جامع بر روی ۱۱/۸ میلیون آدرس URL انجام دادیم. نتایج بدست آمده حاکی از آن بود که یک همبستگی و ارتباط مستقیم بین «درجه محتوا» و رتبه‌بندی گوگل وجود دارد (هم در دسکتاپ و هم در نتایج نسخه‌ی موبایل). در حقیقت، زمانی که به ۳۰ نتیجه‌ی برتر نگاه می‌کنیم، افزایش یک پله‌ای درجه‌ی محتوا باعث شده تا رتبه‌بندی و موقعیت صفحه در نتایج گوگل نیز یک پله بالاتر برود؛ موضوعی که نشان دهنده‌ی رابطه‌ی قابل توجه و معنی‌دار است. برای مثال نگاهی به صفحه‌ی ذیل از پلت‌فرم PaleoLeap.com می‌اندازیم این صفحه دارایی بسیاری از معیارهای قدیمی است که به طور معمول به رتبه‌بندی بالا در گوگل ارتباط مستقیم دارند. به عنوان مثال این صفحه از کلمه‌ی کلیدی مشابه در برچسب عنوان صفحه و همچنین برچسب H1 استفاده کرده است. علاوه بر این، این دامنه بسیار معتبر می‌باشد (رتبه‌ی ۷۳ در Ahrefs Domain Rating). پست سایت Paleoleap در سرپ گوگل با این حال، این صفحه تنها توانسته رتبه‌ی نهم برای کلمه‌ی کلیدی را از آن خود کند «Paleo diet breakfasts» مطمئناً این صفحه دارایی محتوای «درجه‌ی پایین» است این موضوع که آیا محتوای جامعه می‌تواند به طور مستقیم بر رتبه‌بندی تاثیرگذار باشد یا خیر، همچنان مشخص نیست. ممکن است که گوگل برای محتوایی که به نظر جامع است، رتبه‌بندی بهتر و اولیت‌بندی بالاتری قرار دهد؛ و یا ممکن است کاربران نسبت به نتایج جستجویی که به پرسش آن‌ها پاسخ کامل‌تری می‌دهد، رضایت بیشتری داشته باشند. با اینکه این نوع رابطه مورد بررسی قرار گرفت، اما نمی‌تواند تنها با استفاده از داده‌های موجود و قابل دسترسی، دلیل اصلی این رابطه را مشخص نمود. نتیجه‌گیری: نوشتن مطالب جامع و عمیق می‌تواند به افزایش رتبه‌بندی صفحه در گوگل کمک کند. سرعت بارگذاری صفحه هیچ ارتباطی با رتبه‌بندی آن صفحه ندارد گوگل از سال ۲۰۱۰ از سرعت بارگذاری سایت به عنوان یک سیگنال رتبه‌بندی رسمی استفاده کرده است. گوگل بلاگ - استفاده از سرعت صفحه در سرچ موبایل (بروزرسانی جدید گوگل که در سال ۲۰۱۸ و در رابطه با سرعت بارگذاری صفحات ارائه شد، به گونه‌ای طراحی شده که صفحات سریع‌تر را به کسانی ارائه کند که با استفاده از تلفن همراه به جستجو پرداخته‌اند. بروزرسانی گوگل در تاریخ ۱۷ام ژانویه‌ی ۲۰۱۸ که در رابطه با ارتباط سرعت بارگذاری صفحات و جستجوی موبایل منتشر کرده است) (ترجمه عکس) با این حال، ما به دنبال پاسخ به این پرسش بودیم که آیا سرعت بارگذاری یک سایت با رتبه‌بندی آن در گوگل ارتباط دارد؟ ما در تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته از ابزار بررسی سرعت دامنه‌ی الکسا (Alexa’s domain speed) استفاده کرده‌ایم تا متوسط زمان بارگذاری ۱ میلیون دامنه را مورد بررسی قرار دهیم. به عبارت دیگر، ما سرعت بارگذاری صفحات را به صورت مجزا بررسی و اندازه‌گیری نکرده‌ایم؛ بلکه به سادگی میانگین سرعت بارگذاری در کل دامنه‌های موجود را بررسی کرده‌ایم. سرعت بارگذاری صفحه هیچ ارتباطی با رتبه بندی صفحه ی اول گوگل ندارد به طور کلی، متوجه شدیم که هیچ ارتباطی بین سرعت یک سایت و رتبه‌بندی گوگل وجود ندارد: در نگاه اول، این یافته‌ها می‌تواند تعجب‌آور باشد، زیرا سرعت بازگذاری صفحه یکی از سیگنال‌های تایید شده‌ی رتبه‌بندی گوگل محسوب می‌شود. به در نظر گرفتن این موارد، انتظار می‌رفت که سرعت بارگذاری صفحه ارتباط مستقیم با رتبه‌بندی آن داشته و صفحات سبک‌تر در جایگاه بهتری قرار بگیرند. با این حال، داده‌های مورد تجزیه و تحلیل یک تصویر کاملاً متفاوت برایمان ترسیم کردند. زمانی که به تجزیه و تحلیل بیشتر می‌پردازید، متوجه می‌شوید که این عدم ارتباط معنی دارد. بروزرسانی سرعت فقط تاثیر بر روی صفحه های کند دارد (هنگامی که شرکت گوگل بروزرسانی مرتبط با سرعت بارگذاری صفحات را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد، آن‌ها مطمئن شدند که این بروزرسانی تا حد زیادی بر روی صفحات بسیار کند تاثیر می‌گذارد.) ترجمه عکس تنها بر روی صفحاتی تاثیرگذار است که تجربه‌ی بسیار کندی به کاربران خود ارائه می‌کنند تنها بر روی صفحاتی تاثیرگذار است که تجربه‌ی بسیار کندی به کاربران خود ارائه می‌کنند به طور کلی این بروزرسانی تاثیرچندانی بر رتبه‌بندی سایر صفحات ندارد. به طور خلاصه، به نظر می‌رسد که الگوریتم گوگل رتبه‌بندی صفحات بسیار کند را به نفع صفحات سریع‌تر کاهش می‌دهد. متوسط سرعت بارگذاری صفحه برای 10 نتیجه ی برتر حدود 1/65 ثانیه است تجزیه و تحلیل ما نشان می‌دهد که متوسط سرعت بارگذاری صفحه‌ (برای نتایج جستجوی صفحه‌ی اول) حدود ۱/۶۵ ثانیه می‌باشد. سرعت بارگذاری سایت در دسکتاپ و موبایل بررسی‌های قبلی که در رابطه با سرعت بارگذاری صفحه انجام شده، حاکی از آن است که میانگین زمان بارگذاری صفحات دسکتاپ حدود ۱۰ ثانیه و میانگین زمان بارگذاری صفحات در موبایل حدود ۲۷ ثانیه است. در مقایسه با این معیار بدون شک متوسط زمان ۱/۶۵ ثانیه برای بارگذاری، بسیار سریع است. از آنجا که ۱۰ نتیجه‌ی برتر جستجو در گوگل نسبتاً سریع بارگذاری می‌شوند، به نظر نمی‌رسد که تحت تاثیر بروزرسانی مرتبط با سرعت بارگذاری گوگل قرار بگیرند. نتیجه‌گیری: متوسط زمان بارگذاری صفحه‌ی اول نتایج گوگل حدود ۱/۶۵ ثانیه است. با این حال، ما متوجه شدیم که هیچ ارتباط مستقیمی بین سرعت سایت و رتبه‌بندی گوگل وجود ندارد. ظاهراً تعداد دامنه‌های مرجع بر روی رتبه‌بندی تاثیرگذار است بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی سئو موافق‌اند که وجود چندین بک‌لینک از یک دامنه باعث کاهش بازده می‌شود. به عبارت دیگر، بهتر است که ۱۰ لینک مختلف از ۱۰ سایت مختلف داشته باشد تا ۱۰ لینک از یک دامنه‌. صفحاتی که رتبه بالاتری دارند ، دارای تعداد بیشتری لینک ارجاعبه دامنه های مختلف هستند و بالعکس طبق تجزیه و تحلیل ما، به نظر می‌رسد که این مورد بسیار هائز اهمیت است. ما متوجه شدیم که تنوع دامنه تاثیر بسزایی در رتبه‌بندی دارد. رتبه اول در جستجوی گوگل 3/2 برابر دامنه ی ارجاع بیشتری نسبت به رتبه های دوم تا دهم دارد درست همانند نتایج بدست آمده در رابطه با بک‌لینک‌ها، نتایج برتر در جستجوی گوگل نسبت به نتایجی که رتبه‌بندی پایینی دارند، دارایی لینک‌های ارجاع بیشتری هستند. نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد که استفاده از لینک‌های ارجاع به دامنه‌های مختلف تاثیر زیادی بر سئو دارد. بیشتر برچسب‌های عنوان مربوط به صفحه‌ی اول گوگل دارای کلمات کلیدی یکسان یا مشابه با جستجو هستند از همان ابتدای ظهور موتورهای جستجو، برچسب‌ عنوان (Title Tag) یکی از مهم‌ترین عناصر سئو یک صفحه به شمار می‌آمد. از آنجا که برچسب عنوان به کاربران (و همچنین موتور جستجو) یک دید کلی نسبت به محتوا و مبحث مورد بررسی در صفحه‌ی شما را ارائه می‌کند، بنابراین کلمه‌ی استفاده شده در برچسب عنوان تاثیر بسزایی در رتبه‌بندی خواهد داشت. برچسب عنوان به طور موثر موضوع محتوای صفحه را نشان می‌دهد در حقیقت، راهنمای شروع بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو که توسط شرکت گوگل منتشر شده است، توصیه می‌کند که از برچسب عنوان مرتبط با محتوای صفحه استفاده کنید. اغلب عنوان ها شامل 65 تا 85 درصد کلمه کلیدی هستند علاوه بر این، ما متوجه شدیم که اغلب برچسب‌های عنوان در صفحه‌ی اول گوگل شامل همه یا بخشی از کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده هستند. برچسب عنوان بهینه و مرتبط با کیمه ی کلیدی ارتباطی با افزایش رتبه در صفحه ی اول گوگل ندارد درحالیکه بیشتر صفحات رتبه‌بندی شده برای یک کلمه‌ی کلیدی حاوی همان کلیدواژه‌ها در برچسب عنوان هستند، به نظر نمی‌رسد که یک برچسب عنوان مرتبط با کلمه‌ی کلیدی ارتباط مستقیم با رتبه‌بندی بالاتر در صفحه‌ی اول جستجوی‌های گوگل داشته باشد. در حقیقت، مدل خطی ما نشان می‌دهد که رابطه‌ی بسیار کمی بین برچسب عنوان و رتبه‌بندی وجود دارد (تنها یک درصد تفاوت بین رتبه‌ی اول و رتبه‌ی دهم نتایج جستجو در گوگل تفاوت وجود دارد). به نظر می‌رسد که یک برچسب عنوان غنی از کلمات کلیدی می‌تواند «بلیط ورود» به صفحه‌ی اول نتایج جستجوی گوگل باشد. با این حال، هنگامی که در صفحه‌ی اول قرار می‌گیرید، به نظر نمی‌رسد که استفاده از کلمات کلیدی در عنوان برای کسب جایگاه بالاتر به شما کمکی کند. در این مرحله(هنگامی که وارد صفحه‌ی اول نتایج جستجو در گوگل شدید) فاکتورها و عوامل دیگری همچون بک‌لینک، تجربه‌ی کاربری و اختیارات دامنه نقش اصلی را ایفا می‌کنند. نتیجه‌گیری: صفحاتی که به عنوان ۱۰ نتیجه‌ی برتر گوگل معرفی می‌شوند شامل ۶۵ تا ۸۵ درصد کلمات کلیدی در برچسب عنوان خود هستند. با این حال، ما متوجه شدیم که بین برچسب عنوان بهینه شده برای کلمات کلیدی و رتبه‌بندی بالاتر در صفحه‌ی اصلی، رابطه‌ی بسیار کمی وجود دارد. برچسب‌های H1 بهینه شده برای کلمات کلیدی با رتبه‌بندی صفحه‌ی اول ارتباطی ندارند اغلب برچسب های H1 60 تا 80 درصد کلمه کلیدی هستند همانند نتایج بدست آمده در رابطه با برچسب عنوان، بیشتر صفحات ارائه شده در نتایج جستجوی گوگل دارایی یک کلمه‌ی کلیدی مطابق با برچسب H1 آن صفحه هستند. برچسب های H1 بهینه شده توسط کلمات کلیدی هیچ ارتباطی با رتبه بندی بهتر در صفحه ی اول گوگل ندارد علاوه بر این، برچسب H1 منطبق با کلمات کلیدی در اصل هیچ ارتباطی با رتبه‌بندی بالاتر در گوگل ندارد. نتیجه‌گیری: همانند آنچه در رابطه با بهینه‌سازی برچسب عنوان گفته شده، برچسب H1 هم می‌تواند یک عامل اصلی برای رسیدن به صفحه‌ی اول نتایج جستجوی گوگل باشد. با این حال، برچسب H1 غنی از کلمات کلیدی رابطه‌ی عمیقی با رتبه‌بندی صفحه‌ی اول و ارتقاع جایگاه شما در این صفحه ندارد. اختیارات صفحه‌ی وب (رتبه‌بندی URL) ارتباط کمی با رتبه‌بندی بالاتر دارد علاوه بر رتبه‌بندی دامنه، ما قصد داریم تا به این سوال هم پاسخ دهیم: آیا اختیارات و قدرت لینک کلی صفحه بر روی رتبه‌بندی آن تاثیرگذار است؟ به عبارت دیگر، آیا گرفتن بک‌لینک به یک صفحه‌ی خاص مهم‌تر است یا اینکه اختیارات دامنه‌ی کلی یک سایت از اهمیت بیشتری برخوردار است؟ برای بررسی این موضوع، ما به همبستگی اختیارات صفحه (اندازه‌گیری شده توسط Ahrefs URL Rating) و رتبه‌بندی آن نگاهی می‌اندازیم. متوسط رتبه بندی URL صفحات هفتم تا دهم 11 است درحالیکه ما متوجه شدیم رتبه‌بندی سایت و رتبه‌بندی آدرس URL اصطلاحاً به یکدیگر گره خورده‌اند، اما این رابطه بسیار اندک و کم قدرت بود. به طور خاص، صفحاتی که شش رتبه‌ی برتر نتایج جستجوی گوگل را به خود اختصاص داده‌اند (رتبه‌بندی و امتیاز ۱۲)، در مقایسه با صفحات هفتم تا دهم از رتبه‌بندی URL کمی بالاتر (رتبه‌بندی ۱۱) برخوردارند. رتبه بندی URL بین 10 نتیجه برتر جستجو در گوگل یکسان است با این حال، این ارتباط به اندازه‌ی تاثیرگذاری رتبه‌بندی دامنه‌ی یک سایت نیست. به طور کلی امتیاز و رتبه‌بندی URL اغلب نتایج اول تا دهم گوگل مشابه است. در بین تمام صفحات مورد بررسی در پایگاه داده‌ی ما، متوسط رتبه‌بندی URL نتایج نمایش داده شده در صفحه‌ی اول جستجوی گوگل حدود ۱۱/۲ بود. نتیجه‌گیری: اختیارات و قدرت لینک (L ink Authority) هر صفحه از وب‌سایت شما نسبت به اختیارات کلی دامنه (Overall Domain Authority)، تاثیر کمی بر روی رتبه‌بندی خواهد داشت. میانگین تعداد کلمات نتایج جستجوی نمایش داده شده در صفحه‌ی اول گوگل، حدود ۱۴۴۷ کلمه می‌باشد آیا محتوا و مقاله‌ی طولانی می‌تواند نسبت به یک محتوای کوتاه‌تر از رتبه‌بندی بهتر برخوردار باشد؟ محتوای طولانی تر نسبت به محتوا و پست های کوتاه تر دارایی بک لینک های بیشتری هستند مطالعات دیگری که در رابطه با این موضوع انجام شده، نشان می‌دهد که محتوای طولانی‌تر احتمالاً شامل بک‌لینک‌های بیشتری در مقایسه با پست‌های کوتاه‌تر است. در واقع، ما متوجه شدیم که روند رتبه‌بندی در گوگل به محتوای طولانی‌تر تمایل دارد. به طور کلی، متوسط تعداد کلمات ۱۰ نتیجه‌ی برتر جستجو در گوگل حدود ۱۴۴۷ کلمه است. با این حال، علیرغم این واقعیت که محتوای طولانی و بزرگ‌تر می‌تواند شامل لینک‌های بیشتری باشد، هیچ رابطه‌ای بین تعداد کلمات و رتبه‌بندی صفحه وجود ندارد. تعداد کلمات 10 صفحه برتر در نتایج جستجوی گوگل تقریبا یکسان و مساوی است این نتایج می‌تواند به این دلیل باشد که همانند برچسب‌های عنوان بهینه شده توسط کلمات کلیدی، محتوای طولانی هم می‌تواند منجر به نمایش صفحه در بین ۱۰ نتیجه‌ی برتر گوگل شود. اما به یاد داشته باشید که پس از رسیدن به ۱۰ نتیجه‌ی برتر این موضوع در راستای بهبود رتبه‌بندی به شما کمکی نمی‌کند. از آنجا که مطالعات ما پیرامون مبحث ارتباط با رتبه‌بندی صورت گرفته، تعیین دلیل اینکه چرا محتوای طولانی‌تر تمایل به رتبه‌بندی در صفحه‌ی اول نتایج گوگل دارد، تقریباً غیرممکن می‌باشد. نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد صفحاتی که محتوای طولانی‌تر دارند نسبت به محتوای کوتاه، شانس بیشتری برای نمایش به عنوان نتایج برتر در صفحه‌ی اول گوگل دارد. میانگین تعداد کلمه‌ی نتایج برتر صفحه‌ی اول گوگل حدود ۱۴۴۷ کلمه می‌باشد. اندازه‌ی HTML صفحه هیچ ارتباطی با رتبه‌بندی آن ندارد آیا یک صفحه‌ی کوچک‌ و سبک‌تر (از نظر حجم کلی) بر روی رتبه‌بندی گوگل شما تاثیرگذار است؟ براساس نتایج بدست آمده از این تجزیه و تحلیل، خیر. اندازه ی HTML صفحه هیچ رابطه با رتبه بندی آن ندارد ما هیچ ارتباطی بین حجم و اندازه‌ی صفحه و رتبه‌بندی آن پیدا نکردیم. افراد فعال در جامعه‌ی سئو معتقد‌اند که صفحات بزرگی که HTML سنگینی دارند، از لحاظ رتبه‌بندی در جایگاه نامناسبی قرار می‌گیرند. حتی اگر کد‌های سنگین سایت بر روی سرعت بارگذاری آن تاثیرگذار نباشد(از دیدگاه بازدیدکنندگان) اما افزایش زمان کراولینگ می‌تواند تاثیر منفی بر روی رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو داشته باشد با این حال، با توجه به بررسی‌های صورت گرفته هیچ ارتباطی بین اندازه‌ی یک صفحه و رتبه‌بندی آن وجود ندارد. نتیجه‌گیری: به نظر می‌رسد که اندازه‌ی یک صفحه هیچ تاثیری بر رتبه‌بندی گوگل ندارد. آدرس‌های URL کوتاه‌تر از رتبه‌بندی بهتری برخوردارند آدرس‌های URL‌ساده می‌توانند اطلاعات مرتبط با مطالب و محتوا را بهتر منتقل کنند گوگل به طور کلی توصیه می‌کند که از آدرس‌های URL‌ ساده استفاده کنیم و نسبت به استفاده از آدرس‌های URL «بسیار طولانی» مخالفت کرده است. با این حال به نظر می‌رسد که این توصیه‌ها بیشتر به منظور بهینه‌سازی URL برای کاربران است، نه برای بهینه شدن سئو. به همین دلیل ما قصد داریم به بررسی ارتباط بین اندازه‌ی آدرس URL و رتبه‌بندی آن صفحه بپردازیم. در واقع ما متوجه شدیم که آدرس‌های کوتاه‌تر نسبت به آدرس‌های URL طولانی‌تر از رتبه‌بندی بهتری برخوردارند. آدرس های URL کوتاه تر رتبه بندی بهتری دارند به طور خاص آدرس‌های URL که در رتبه‌ی اول نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرند، به طور متوسط ۹/۲ حرف کوتاه‌تر از آدرس‌های رتبه‌ی دهم گوگل هستند. آدرس های رتبه اول حدود 9/2 حرف کوتاه تر از آدرس های رتبه دهم در گوگل هستند و متوسط تعداد کلمات آدرس‌های URL برتر در گوگل (۱۰ نتیجه‌ی برتر) حدود ۶۶ کاراکتر است. با این حال، به نظر می‌رسد که اغلب آدرس‌های صفحه‌ی اول گوگل اندازه‌ی یکسانی دارند (۴۰ تا ۱۰۰ حرف). اغلب آدرس های نمایش داده شده در صفحه اول گوگل بین 40 تا 100 کاراکتر دارند احتمالا آدرس‌های URL کوتاه به دلایل دیگری باعث بهبود سئو سایت می‌شوند. در وهله‌ی اول، آدرس‌های کوتاه‌تر منجر به افزایش سطح CTR می‌شوند. در واقع، مطالعات مربوط به CTRهای بزرگ حاکی از آن است که آدرس‌های کوتاه‌تر دارایی CTR بالاتری نسبت به آدرس‌های طولانی‌تر است. دوماً، آدرس URL کوتاه به گوگل کمک می‌کند تا نسبت به صفحه‌ی شما درک بهتری داشته باشد. به عنوان مثال، درک یک آدرس URL کوتاه مانند backlinko.com/my-post برای گوگل ساده‌تر از فهم و درک یک آدرس طولانی مانند backlinko.com/1/12/2022/blog/category/this-is-the-title-of-my-blog-post pageid=891/ می‌باشد. و در آخر، آدرس URL‌طولانی تمایل دارد به صفحه‌ای اشاره کند که چندین کلیک با صفحه‌ی اصلی فاصله دارد. این موضوع معمولاً بدان معناست که قدرت و اختیارات کم‌تری در آن صفحه وجود دارد. قدرت کم‌تر به معنای رتبه‌بندی ضعیف‌تر است. مثال URL بلند به عنوان مثال، این آدرس URL به صفحه‌ی یک محصول ختم می‌شود که از صفحه‌ی اصلی معتبر سایت حذف شده است: نتیجه‌گیری: آدرس‌های URL کوتاه‌تر با رتبه‌بندی بالاتر رابطه و همبستگی دارند. متوسط تعداد کلمات آدرس‌های URL صفحه‌ی اول گوگل حدود ۶۶ حرف است. هیچ ارتباطی بین نشانگرهای طرح (Schema Markup) و رتبه‌بندی وجود ندارد طی چند سال گذشته در رابطه با تاثیرگذاری طرح (Schema) در جامعه‌ی سئو مناظرات و مباحث زیادی مطرح شده است. استفاده از SD هیچ تاثیر مستقیمی بر رو بهبود رتبه‌بندی ندارد. تا آنجا که به یاد دارم همیشه این چنین بوده است. با این حال، SD می‌تواند باعث ساده‌تر شدن درک و فهم یک صفحه شود، که در نهایت باعث می‌شود ارتباط صفحه ساده‌تر شود؛ باعث بهبود هدف‌گیری یا Targeting شده و شاید از همین جهت بر روی رتبه‌بندی نیز تاثیر بگذارد صحبت‌ها و دستورالعمل‌های گوگل در رابطه با تاثیر Schema بر رتبه‌بندی بسیار مبهم و سربسته بوده است. بسیاری بر این باورند که نشانگرهای طرح یا Schema Markup به موتور جستجو اجازه می‌دهد تا معنی محتوای شما را بهتر درک کند. این درک عمیق موتورهای جستجو را ترغیب می‌کند تا سایت شما را به افراد بیشتری نشان دهند. استراکچر دیتای انیمیشن داستان اسباب بازی ها به عنوان مثال، شما می‌توانید از داده‌های ساختاری استفاده کرده و به گوگل اطلاع دهید که چه زمانی از کلمه‌ی «داستان اسباب‌بازی» استفاده می‌کنید، به این شکل شما به موتور جستجو تفهیم کرده‌اید که به نسخه‌ی اول این مجموعه‌ی کارتونی اشاره دارید، نه تمام قسمت‌های آن: بسیاری از وب‌سایت‌ها از Schema برای رسیدن به Snippetهای غنی‌تر در SERPها استفاده می‌کنند. با این حال، علیرغم وجود چنین مزایای بالقوه‌ای، ما متوجه شدیم که سایت‌های کمی طرح یا همان Schema پیاده‌سازی کرده‌اند. طبق محاسبات ما تنها ۷۲/۶ درصد از صفحات موجود در صفحه‌ی اول گوگل از طرح استفاده می‌کنند. براساس تجزیه و تحلیل ما، وجود داده‌های ساختاری هیچ ارتباطی با رتبه‌بندی گوگل ندارد. هیچ ارتباطی بین نشانگر طرح SCHEMA MARKUP و رتبه بندی وجود ندارد نتیجه‌گیری: استفاده از نشانگر طرح می‌تواند مفید باشد، اما به طور مستقیم هیچ ارتباطی را افزایش رتبه در گوگل ندارد. وب‌سایت‌هایی که میزان زمان صرف شده در آن‌ها بیشتر از حد متوسط باشد، رتبه‌بندی بهتری خواهند داشت بسیاری از افراد فعال در دنیای سئو بر این باورند که گوگل از «سیگنال‌های مربوط به تجربه‌ی کاربری» به عنوان یکی از عوامل و فاکتورهای رتبه‌بندی استفاده می‌کند؛ عواملی همچون میزان Bounce Rate، مدت زمان صرف شده در وب‌سایت، نرخ کلیک ورودی و سرعت پویش (pogosticking). برای بررسی و آزمایش این تئوری، ما مجموعه‌ای از دامنه‌های مختلف را از پایگاه داده‌ی خود انتخاب کرده و از طریق الکسا مدت زمان کل صرف شدن در آن وب‌سایت را مورد بررسی و اندازه‌گیری قرار دادیم. سپس به بررسی مدت زمان صرف شده بر روی وب‌سایت‌ها و ارتباط آن با رتبه‌بندی صفحه‌ی اول گوگل پرداختیم. مدت زمان صرف شده در یک وی سایت رابطه ی مستقیم با افزایش رتبه بندی گوگل دارد در حقیقت ما متوجه شدیم که یک رابطه‌ی قوی و مستقیم بین مدت زمان صرف شده در وب‌سایت و رتبه‌بندی آن سایت در گوگل وجود دارد. ما متوجه شدیم که میزان زمان صرف شده بر روی یک وب‌سایت با افزایش رتبه‌ی آن رابطه مستقیم دارد. به طور کلی، میانگین زمان صرف شده در وب‌سایت‌های صفحه‌ی اول گوگل حدود ۲/۵ دقیقه است. میانگین مدت زمان صرف شده بر روی وب سایت های صفحه ی اول گوگل حدود 2/5 دقیقه می باشد به یاد داشته باشید که ما هیچ وقت اعلام نکرده‌ایم که مدت زمان صرف شده در یک وب‌سایت رابطه‌ی مستقیم با افزایش رتبه‌ی آن دارد. البته، ممکن است گوگل از مدت زمان صرف شده در وب‌سایت و یا bounce rate به عنوان یک سیگنال و عامل رتبه‌بندی استفاده کند (هرچند که در این مقاله آن را انکار کرده‌ایم)، شاید این وقعیت که محتوای با کیفیت می‌تواند افراد بیشتری را درگیر خودش کند یکی از عوامل رتبه‌بندی مثبت به شمار می‌آید؛ از این رو، افزایش مدت زمان صرف شده در یک وب‌سایت از نظر گوگل به دلیل محتوای با کیفیت‌تر بوده است. از آنجا که این مقاله به رابطه‌ی موارد فوق پرداخته است، تعیین نتیجه با استفاده از داده‌های موجود غیرممکن می‌باشد. نتیجه‌گیری:میانگین مدت زمان صرف شده در وب‌سایت‌های نمایش داده شده در صفحه‌ی اول گوگل حدود ۲/۵ دقیقه می‌باشد. ما همچنین توانستیم یک رابطه‌ی قوی بین مدت زمان صرف شده توسط کاربران بر روی یک وب‌سایت و رتبه‌بندی آن در گوگل پیدا کنیم. با این حال،‌ همچنان معلوم نیست که یک رابطه‌ی مستقیم وجود داشته و یا این رابطه غیرمستقیم است.