مجتمع فنی تهران
بازی های کامپیوتری همواره یکی از قدیمیترین و جذابترین عرصه ها در دنیای کامپیوتری بودهاند، چه زمانی که کامپیوترها از رابط گرافیکی با 2 رنگ استفاده میکردند و چه زمان حال که LED ها با پوشش 1080*1920 پیکسل جزئیات گرافیکی را در اختیار کاربر قرار میدهند. اما تحول در دنیای بازیهای کامپیوتری را باید در تلاش آنها برای ارائه بازیهای گروهی دانست؛ بدین ترتیب که رفته رفته بازیهای تک نفره جای خود را به بازیهای چند نفره با امکان بازی دو نفر به طور همزمان به کمک یک کامپیوتر دادند.
بعد ها با اضافه شدن دستههای بازی بر روی یک کامپیوتر این نوع بازیها طرفداران بیشتری نیز پیدا کردند؛ اما با پیشرفت دنیای کامپیوتر و البته شبکههای ارتباطی، بازیهای گروهی شکل تازهای به خود گرفتند.
اتصال مستقیم دو کامپیوتر از طریق اینترنت به کمک مودم و خطوط تلفن تجربه جدیدی برای طرفداران بازیهای گروهی بود؛ اگرچه سرعت کم در ارتباطات، همواره یکی از موانع این نوع ارتباط محسوب میگردید.
همراه با فراگیر شدن بازیهای کامپیوتری و راهاندازی شبکههای محلی (LAN) و همچنین فعالیت رسمی گیمنتها، بازیهای گروهی دوران جدیدی را تجربه نمودند.
در همین دوره، بازیهایی مانند «کانتراسترایک»، «جیتیای» و «وارکرافت» با استقبال بینظیری روبرو گردید؛ به طوری که حضور خیلی از بازیکنان در گیمنتها حالت دائمی به خود گرفت و این شروعی بر دوران ظهور استفاده از سرورهای بازی آنلاین در ایران بود؛ هرچند سابقه حضور گیمسرورها در جهان بسیار قدیمیتر از آنچه گفته شد میباشد؛ اما نبود یا کمبود سختافزارهای ارتباطی، همواره یکی از مشکلات اصلی در استفاده از سرورهای آنلاین بازی بوده است که امروزه به کمک بهرهگیری از فناوریهای نو، امکانی مهیج برای طرفداران بازیهای کامپیوتری فراهم گردیده است.