موتور تییو پیاسای
سرسیلندر نسخه اول همان سرسیلندر موتور تییو۳ بود که تغییرات جزئی در آن داده شده بود. تغییرات این نسخه از اکسل عقب شروع شد. برای توزیع وزن بهتر، مهندسان پژو تصمیم گرفتند تا موتور را به قسمت عقب منتقل کنند. Il عقب مانده به اندازه کافی سبک است ، اما کمتر از آن چیزی است که به خاطر آوردم. این نکته را در نظر بگیرید که وزن رنو کلیو نسخه ویلیامز، فقط 980 کیلو گرم این صفحه میباشد. وزن بیشتر این پیشرانهها باعث میشد که تجربهی رانندگی هیجان انگیز قبلی را نداشته باشیم ولی گشتاور بیشتر و ترمزهای تمام دیسکی، همه چیز را قابل چشم پوشی میکرد. شتاب 0-100 این نسخه کمتر از 6 ثانیه بود که برای یک خودرو شهری در اوایل سالهای 2000، به نوعی معجزه محسوب میشد. فورد اسکورت هم به نوعی رقیب این خودرو حساب میشد ولی هیچگاه به پای آن نرسید. یکسال بعد پژو 205 GTi روانه بازار شد، هاچ بک اسپرتی که به رقیب ارزانتر فولکس واگن گلف GTi تبدیل شد. به همین منظور قصد داریم تا با بهترین هاچ بک های صنعت خودروسازی در طول تاریخ بیشتر آشنا شویم. آنها به سراغ خط تولید رنو رفتند و در برنامهای مشترک، رنو کلیو را به یک هاچ بک اسپرت تبدیل کردند.
مهندسین فرانسوی، استاد تبدیل خودروهای شهری معمولی به هیولاهای پیست هستند. به یاد داشته باشید که حرف «R»، هر رنویی را به یک خودرو مخصوص پیست تبدیل میکند. اگر بتوانید کتابهای اسطوره شناسی هزاران سال بعد را بخوانید، مطمئنا نام این خودرو را در آنها پیدا خواهید کرد. این نسخه برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی خودرو ژنو سال 1989 به نمایش درآمد. سیستم تعلیق مستقل، اولین ویژگی جذابی است که باید در مورد این خودرو بدانید. این در حالی است که موتور 2 لیتری تنفس طبیعی آن، 180 اسب بخار تولید میکرد. که در موتور موتور چهار سیلندر 1.9 لیتری 16 سوپاپ به خوبی کار می کند 160 اسب بخار و 180 نیوتن متر گشتاورخوب ، 30 اسب بخار بیشتر از استاندارد 205 GTi ، به لطف واحد کنترل با صفحه نمایش متفاوت ، کولر روغن جدید ، فیلتر هوا و اگزوز اسپرت جدید. از نکات مثبت قابل ذکر برای این موتور میتوان به صدای کم، استاندارد آلایندگی بالا، شتاب مناسب و قیمت رقابتی اشاره کرد.و نکات منفی آن میتوان به استهلاک بالا و گشتاور پایین هزینه تعمیرات گزاف و کپی سازی توسط شرکتهای متفرقه که باعث کاهش کیفیت و افزایش مصرف سوخت شده است بعد از استقبال از این موتور مدرن، شرکت ایران خودرو با سرمایهگذاری مناسب این موتور را بومی کرد و در خودروهای ۴۰۵ SLX (و تعداد بسیار محدودی GLX)، پارس، رانا، ۲۰۶ اسدی و پژو ۲۰۷آی و البته در تعداد بسیار محدودی سمند الایکس و سورن صادراتی به کشورهای اروپای شرقی بهکار بردهاست که تعداد محدودی از آن برگشت خورده و در داخل ایران موجود میباشد، بهویژه موارد سالم آن.
قیمت این خودرو در حال حاضر حدود 3 هزار تا 12 هزار پوند است. خودرویی که در سال 1980، سرعتی بیش از 405 کیلومتر بر ساعت را كليك كنيد ثبت کرد. داده ها می گویند 0-100 کیلومتر در ساعت در 9,5 ثانیه و حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت است. یکسان ترمزهای بدون ABS آنها بسیار سرگرم کننده ارائه می دهند: آنها بسیار مدولار هستند و تا زمانی که قفل نکنید ، پدال سخت تر و سخت تر می شود. یکی از این هاچبکهای معروف که در بازار کشورمان نیز چندان شناخته شده نیست، پژو 205 است. این مسئله در مورد موتورهای EC5 F/PG (NFP) و TU5P نیز صادق است. تقریباً موتورهای یکسانی هستند، اما تفاوتهای اندکی دارند. خیلی سریع نیست اما به نظر می رسد هنوز خیلی سریع حرکت می کنید. یکی از موارد بسیار مهمی که ارزش خرید لاستیک کومهو را بالا می برد ، قیمت بسیار مناسب این برند نسبت به کیفیت خوب آن است . تایر کومهو گل SOLUS HS11 در دسته لاستیک های چهار فصل قرار دارد و در سایزهای مختلف از رینگ 13 تا 16 تولید و برای خرید و فروش روانه بازارهای جهانی می شود . فروشگاه اینترنتی ایران مارشال خرید لاستیک کومهو برای سمند را با 5 سال ضمانت به شما پیشنهاد می کند .
او می لغزد ، اما همیشه هشدار می دهد و در هر صورت ، فقط در دو مورد: اگر از او بپرسید یا اگر اشتباه بزرگی مرتکب شوید. لاستیک های 175/60 را روی رینگ های 14 اینچی نصب می کند و ABS یا فرمان برقی ندارد. همهمه در این حالت واقعاً هیجان انگیز است و شما می خواهید گردن او را تکان دهید تا صدای جیغ او را بشنوید. چهار سیلندر کوچک در قسمت اول تاکومتر واقعاً خالی است. درون این مدل موتور TU5 1.6 پژو206 و گیرباتوماتیک تیپ چهار… از پژو 405 ساخته شده كه همگي مدلهاي 4 درون سدان و استيشن بودند و موتور… این ذهنیت باعث شده رانندامروزیگان نیز به منظور خودروهای خود(از سمند و پژو بـه بالا) درون فصل گرما واستفاده از کولر و به تبع بالارفتن سریع دمای موتور بـه بالای 90 درجه… در دهه 80 میلادی که پژو 205 در اوج موفقیت خود قرار داشت، توجه جامعه بیش از مسابقات فرمول یک، به سوی مسابقات رالی معطوف بود. نمونه کاربراتوری در سال ۱۹۹۲ جای خود را به نمونه انژکتوری با قدرت ۷۳ اسب بخار داد. پیشرانهی این نسخه از نوع TFSI با ظرفیت 2 لیتر بود که 200 اسب بخار تولید میکرد.
هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مشاهده وب سایت وب سایت خود باشید.