5 کوتاه قصه‌ها شما نمودید آشنایی با تقویت خودرو

با از بین بردن زاویه Toe-in که کارخانه برای خودرو در نظر گرفته است (چرخهای جلو اندکی با زاویه نسبت به هم قرار میگیرند) و موازی کردن دقیق جهت چرخش آنها در مسیرهای مستقیم، باعث تقویت موتور ماشین خود شوید. دلیل اصلی این کار، به صرفه بودن هزینه تمام شده نسبت به بازدهی به دست آمده و البته سادگی کار می باشد چرا که محفظه موتور پراید به سادگی میتواند پذیرای پیشرانههای قدرتمند ۲ لیتری باشد و همچنین گیربکس استاندارد پراید هم با ضرایب مناسب خود به راحتی قابل نصب روی این پیشرانههاست. به دلیل قرارگیری محل دائمی نمایشگاه در بزرگراه چمران شما دسترسی راحتی دارید و از طریق هر کدام از دیگر بزرگراههای تهران به این رویداد بین المللی خواهید رسید. روز گذشته دو فوریت لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو با ۱۶۲ رای به تصویب رسید. یکی از مهمترین رویدادهای صنعت خورو در دو سال گذشته، نمایشگاه بین المللی تقویت و تزئین خودرو و خدمات وابسته به آنها میباشد. در همین راستا باید به شما بگوییم دومین نمایشگاه بین المللی تقویت، تزئین و خدمات وابسته به آن از 31 مرداد ماه سال 1401 آغاز میشود و تا 3 شهریور ادامه خواهد یافت. علاقهمندان میتوانند برای شرکت در دومین نمایشگاه بین المللی تقویت خودرو و تزئینات و خدمات وابسته به آن، طی روزهای 31 مرداد ماه تا 3 شهریور 1401 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران حضور یابند. در خودروهای اسپرت سعی میشود تا این مسیر حتیالامکان صاف و بدون پیچ و تاب طی شود. 3) سرعت تعویض دنده در شتابگیری و رانندگی نقش مهمی دارد، قسمتی از این سرعت به راننده بستگی دارد اما نقش مهمتری را اتومبیل ایفا میکند پس هرچه شیفتر های گیربکس در مدت زمان کمتری مسیر دنده ها طی کنند اثر بیشتری در بهبود شتابگیری دارد . همچنین به دلیل برگزاری و ارائه خدمات در فضای باز نمایشگاهی که دارای مساحت 35 مترمربعی است دیگر نگران موج چهارم کرونا پس از بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی تزئینات و تقویت خودرو نباشید. طراحان دیگر نیز مانند لنچستر دریافتند که برای بازدهی بیشتر لازم است که سوپاپهای موتور به صورت مکانیکی باز و بسته شوند. ✅ در مرحله بعد باز هم تحریم های اعمال شده علیه کشورمان ایران واردات این قطعات را بسیار دشوار و حتی غیر ممکن کرده است و احتمال دپو شدن و برگشت کالا به کشور مبدا در گمرک وجود دارد و از این لحاظ بارها دچار ریسک های بسیار بالا شده ایم. موتور BP توربو و موتور B6 هم از موارد پر طرفدار برای پراید هستند. تقویت موتور ماشین با دو روش انجام میشود. هر یک از این دو گروه میتوانند با حضور در این رویداد تجارب فراوانی را در زمینه تقویت موتور خودرو به دست آورند و از تزئینات داخلی و خارجی دیدن کنند.

2) برای اینکه از توانایی تعویض دنده ی اتومبیل خود بهتر استفاده کنید تعویض گیربکس با اجناس مرغوبتر و تعداد دنده های بیشتر در به کارگیری قدرت و گشتاور موتور در شرایط مختلف کمک بیشتری میکند. با این حال تعداد زیادی از خودرو دوستان ترجیح میدهند بـه کمک بحث تیونینگ، خودروی خودرا چـه از لحاظ برخورداری از ویژگیهاي ظاهری جذاب و چـه از نظر بهرهمندی از مشخصات باطنی و فنی نیرومند بـه ماشینهاي مسابقهاي شبیه سازند. آمار بیمه در ایالات متحده حاکی از افزایش ۳۰ درصدی تعداد سالمندان کشته شده در مقایسه با سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۰۰ میلادی بودهاست. افزایش حجم موتور یک مجموعه عملیات است که باید دقت، تجربه و دانش زیادی برای آن طلب کرد. بررسی انواع مدل های موتور BP و روند تقویت و تیونینگ آن ها نیز خود نیازمند یک مطلب جداگانه است. معمولا در افزایش حجم موتور پراید به تغییر مسیرهای آب و روغن نیاز چندانی نیست مگر اینکه سرسیلندر آن با یک مدل دیگر تعویض شده باشد که در آن صورت نیز تغییر مدار روغن و آب واجب است. اما راهحل دیگر برای اتومبیلهای جاده ای استفاده از یک کیت undertray است که در زیر موتور امتداد مییابد تا درگ ایجاد شده توسط اجزای محفظه موتور را به حداقل برساند. این قطعات در سال ۱۹۷۰ توسط یک راننده فرمول یک با همین نام مورد استفاده قرار گرفت.گورنی فلپ یک نوار کوچک است که، معمولا با زاویه قائم به روی سطح بال قرار داده شده و به جداسازی هوا از بال کمک می کند و نیروی رو به پایین را به حداکثر می­رساند. در سال ۱۳۷۳ تدوین برنامهای هفت ساله برای شرکت ایران خودرو صورت گرفت. شرکت خودروسازی تسلا از دربهای عقب یکی از مدلهای خودروی خود، از این شیوه استفاده کرده است. ↑ ۸۴٫۰ ۸۴٫۱ «اظهارات عجیب پلیس راهور دربارهٔ پیامد تعطیلی صنعت خودروسازی ایران». ↑ "Filtered permeability". CHIPS (به انگلیسی). ↑ Holtz Kay, Jane (1998). Asphalt Nation: how the automobile took over America, and how we can take it back. ↑ «ماجرای تحویل خودروی دنا پلاس به نمایندگان چیست؟

واردات خودروی کارکرده در تنظیم بازار تاثیرگذار است؟ اگرچه اکثرت بالهای عقب در بازار قابلیت تنظیم دارند اما شکل و موقعیت بال نیز در عملکرد آنها تاثیر بسزایی داد. انجام چنین کاری نیاز به تغییراتی بسیار در اجزای موتور و سیستم انتقال قدرت دارد، نظیر تغییر نوع پیستونها، مجموعه میل سوپاپ و سوپاپها و سیستم سوخت رسانی جدید که توسط ECU های قابل تنظیم راه اندازی میشوند. ما در این مقاله، به ارائه راهکارهایی در زمینه تقویت موتور ماشین خواهیم پرداخت. مـا در ادامه ابتدا بـه معایب ارتفاع زدن ماشین پرداخته و پس ازآن مزایایی کـه از ارتفاع زدن بدست میآیند را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. در قانون ساماندهی یکی از ضرورتها خدمات پس از فروش است. بیشتر ماشینهای مسابقهای و بعضی از خودروهای معمولی با استفاده از وسایلی همچون بال معکوس، نیروی رو به پایین را تقویت میکنند تا در پیچهای تند خودرو روی جاده باقی بماند و همچنین هندلینگ خودرو افزایش یابد. در تیونینگ ارتفاع خودرو بعضی از علاقه مندان فقط نسبت به بریدن فنرها و یک سری اقدامات ساده برای کاهش ارتفاع خودروی خود اکتفا میکنند و هستند افرادی که با صرف هزینه بیشتر و نصب قطعات و جکهای مخصوص، این قابلیت افزایش و کاهش ارتفاع خودرو را به صورت دستی بر روی خودروی خود نصب میکنند. در حالی که بال عقب، همانطور که در بسیاری از مسابقات اتومبیلرانی و در خودروهایی مثل Sierra و Escort Cosworths نصب شده است؛ وسیلهای است که در پشت خودرو نیروی رو به پایین ایجاد می­کند تا چسبندگی چرخهای عقب را افزایش دهد و باعث ثبات در حرکت خودرو شود. استفاده از اسپلیتر در قسمت جلویی خودرو ،نیرویی عمودی به سمت پایین ایجاد می­کند و جلوی خودرو را به سمت زمین می­فشرد.در حین ترمزکردن و یا پیچیدن ،اسپلیتر نقش بسیار مهمی در چسبندگی و بهبود هندلینگ ایفا می­کند؛ مزیت دیگر اسپلیتر این است که نسبت هوا عبوری از کف خودرو را کاهش می­دهد و به طبع از ضریب درگ خودرو می­کاهد. اگر قصد دارید با یک هندلینگ بی نظیر و شتابدهی بالا از رانندگی در جاده ها لذت ببرید پیشنهاد می کنیم حتما این قطعه منحر به فرد را در خودرو خود نصب کنید. یک نقطه ضعف کوچک و در عین حال مهم اسپلیتر این است که مساحت سطح قسمت جلویی خودرو را افزایش می دهد، که این مسئله با افزایش نیروی درگ رابطهای مستقیم دارد - اما مزایای آن مشخصا بیشتر از معایب آن است؛ مخصوصا زمانی که چسبندگی و هندلینگ از اهمیت بالایی برخوردار باشد. این سیستم که سوپرشارژ نیز گفته میشود میتواند عملکرد و قدرت و گشتاور موتور شما را به 50 درصد افزایش دهد که این مقدار بسیار چشمگیر است.

با استفاده از توربو شارژ و سوپر شارژرها و نصب این سیستم و اضافه کردن آن به خودرو میتوان تیونینگ اتومبیل و گشتاور و قدرت موتور را به صورت فوقالعاده ای افزایش داد. همانطور که اسپلیترها نیروی رو به پایین را در جلوی خودرو افزایش می­دادند، بالهای عقب (rear wing) نیز نیرویی رو به پایین در عقب خودرو ایجاد می­کنند.برخی، بالهای پشتی را به اشتباه اسپویلر می­دانند در صورتی که این مسئله کاملا اشتباه است و این دو قطعه از نظر عملکردی دو رفتار کاملا مجزا و متفاوت دارند. در سال ۱۳۶۸ همزمان با تأکید دولت ایران بر تولید خودروهایی که کاربری همگانی داشته باشند، ایران خودرو سالنی را برای تولید اتوبوس در نظر گرفت که این سالن در دو شیفت، سالانه ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس میساخت. تولید این خودرو در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ به دلیل عدم ایمنی کافی خودرو متوقف شد. استفاده از پره های طولی در دیفیوزرها رایج است و در سرعت بالا پایداری عقب خودرو را با کنترل جریان هوا ، تضمین کند. دیفیوزرها اغلب برای اتومبیلهای مسابقهای و پیست نصب می­شوند. دیفیوزرها از مواد اولیه مختلفی مانند الیاف کربن، پلیمر و کامپوزیت ساخته می­شوند. مطمئنا سعی خواهید کرد تا خود را به یکی از روزهای این رویداد بین المللی برسانید. پس از رسیدن به محل برگزاری نمایشگاه تقویت خودرو، وارد فضای سبز 22 هکتاری آن خواهید شد که با توجه به طراحی مناسبش میتوانید برای استراحت ساعاتی را در آنجا بگذرانید. پس قبل از دستکاری موتور و صرف هزینهای زیاد برای قدرت مورد نیاز که در نظر گرفتهاید، با افراد با تجربه، ماهر و متخصص در این زمینه مشورت کنید. برخی اوقات هزینهای که برای ارتقای موتور فابریک برای رسیدن به قدرت بیشتر صرف میگردد، معادل و یا حتی بیشتر از خرید یک موتور پرقدرت خواهد بود. ائتلافهایی برای ارتقای ایمنی جادهها و خودروها، مانند با هم برای جادههای ایمن Together for Safer Roads (TSR)، شرکتهای بخش خصوصی جهانی را در سراسر صنایع گرد هم میآورد تا در بهبود ایمنی جادهها همکاری کنند. لذا رعایت اصول کلیدی در آیرودینامیک خودرو یکی از الزامات مهمی است که در طراحی بدنه اتومبیلها لحاظ می­شود.به واسطه اهمیت موضوع، ارتقای آیرودینامیکی خودروها به یکی از مسائل جدی و مهم روز در حوزه تونینگ تبدیل شده است. DEF یک واکنش شیمیایی را ایجاد می کند که اکسیدهای نیتروژن را به نیتروژن ، آب و مقادیر کمی از دی اکسید کربن (CO2) یعنی اجزای طبیعی هوای تنفسی ما تبدیل می کند ، که از طریق لوله اگزوز بیرون رانده می شود. اسپویلرهای متحرک، مانند نمونه موجود در جدیدترین فورد های GT (که از نظر فنی بال پشتی هستند، اما زمانی که مخفی میشوند به اسپویلر تبدیل میگردند)، به عنوان ترمزهای بادی نیز عمل میکنند و نه تنها در هنگام حرکت بر پایداری خودرو می­افزایند، بلکه در هنگام ترمزگیریهای شدید نیز مقاومت هوای شدیدی ایجاد میکنند و باعث کاهش سرعت می­شوند. معمولا به خاطر دشواری نصب و راه اندازی موتور استاندارد با توربو و در دسترس بودن موتورهای توربو قابل نصب روی پراید، بسیاری از افراد از این کار صرف نظر میکنند. زیرا در هنگام تولید نیروی رو به پایین، اسپویلر و بال چیزی به نام کشش القایی تولید میکنند که باعث می­شود ماشین برای حرکت با همان سرعت به توان بیشتری نیاز داشته باشد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با نوربرت پرفورمنس وب سایت خود باشید.