تعریف کسب و کار مجازی

یک تجارت مجازی تمام یا بیشتر مشاغل خود را از طریق اینترنت انجام می دهد و دارای مکان های فیزیکی برای تعامل چهره

توسط BASHARIATEMROOZ در 19 خرداد 1399
یک تجارت مجازی تمام یا بیشتر مشاغل خود را از طریق اینترنت انجام می دهد و دارای مکان های فیزیکی برای تعامل چهره به چهره با مشتریان نیست. یک شرکت کاملاً مجازی ممکن است تقریباً از کلیه کارکردهای تجاری خود مانند توسعه محصول ، بازاریابی ، فروش ، حمل و نقل و ... برون سپاری کند. ، انبارها ، مراکز حمل و نقل و تحویل و کارکردهای دیگر. خرده فروشی تجارت مجازی خرده فروشی مجازی رایج ترین شکل تجارت مجازی است. این در اوایل دهه 1980 (قبل از استقبال گسترده اینترنت و شبکه های جهانی) آغاز شد زیرا شرکت هایی مانند AOL و CompuServe شروع به ارائه خدمات مبتنی بر اشتراک ، شماره گیری مانند ایمیل ، گپ ، تابلوهای اعلانات الکترونیکی و انجمن ها کردند. همه از طریق رابط های مبتنی بر متن مبتنی بر سیستم عامل های مختلف رایانه تحویل داده می شوند. خدمات موجود سرانجام گسترش یافت تا شامل اخبار ، قیمت سهام و خرید آنلاین شود. ظهور اینترنت بازار گسترده ای را برای تجارت مجازی گشود. توسعه پروتکل های امنیتی مانند SSL در سال 1994 داده های حساس مانند اطلاعات کارت اعتباری را می توان با خیال راحت از طریق شبکه جهانی وب (WWW) انتقال داد و تجارت الکترونیکی در نتیجه منفجر شد. متأسفانه ، حرکت به خرده‌فروشی اینترنت بیش از حد سریع اتفاق افتاد و در هنگام سقوط dot-com 2000 - 2002 تعداد معدودی از فروشندگان اینترنت زنده مانده بودند. مواردی مانند آمازون ، eBay ، Priceline و غیره غول های تجارت الکترونیکی شدند و امروزه در حال پیشرفت هستند. بزرگترین تجارت مجازی در جهان آمازون مشهورترین خرده فروش مجازی و بزرگترین جهان است که بیش از 150،000 کارمند دارد و بیش از 90 میلیارد دلار درآمد سالانه دارد. با تأسیس جف بزوس در سال 1994 ، به عنوان كتابفروشی مجازی آغاز شد و با ظهور كتابهای دیجیتالی (كتابهای الکترونیکی) و خوانندگان الكترونیك صنعت چاپ و نشر را روی سر خود چرخانده اند. فروشندگان سنتی "آجر و ملات" مانند مرز (که در اوج خود بیش از 600 فروشگاه خرده فروشی داشت) قادر به رقابت با انتخاب عظیم آمازون ، قیمت پایین و حمل و نقل رایگان نبودند. مرزها برای ورشکستگی در سال 2011 ثبت شدند. علاوه بر فروش کتاب الکترونیکی ، آمازون خط خوانندگان کتابهای Kindle ebook خود را به بازار عرضه می کند. بطور متوسط ​​، هر ساعت از روز 12 کتاب جدید به کاتالوگ آمازون اضافه می شود. آمازون به سرعت پیشنهادات آنلاین خود را گسترش داد تا شامل فروش سی دی / دی وی دی ، بازی های ویدئویی ، الکترونیک و انواع زیادی از کالاهای خشک تقریباً در هر دسته خرده فروشی از جمله پوشاک ، خانه و باغ ، اتومبیل ، سخت افزار و غیره شود. در سال 2002 آمازون شروع به فروش کرد. خدمات رایانش ابری و هم اکنون بزرگترین ارائه دهنده رایانش ابری در جهان است. مجازی فقط برای خرده فروشی نیست صنایع غیر خرده فروشی نیز از مدل تجاری مجازی استقبال می کنند. یک نمونه بخش IT است. امروزه معمول است كه بنگاه های توسعه نرم افزار كارمندانی در چندین منطقه مختلف جغرافیایی داشته باشند كه در پروژه های متنوعی مشاركت دارند. این امر امکان توزیع نیروی کار را در حوزه های قضایی کم هزینه و همچنین تداوم حمایت مشتری در مناطق مختلف زمانی فراهم می کند. نامه الکترونیکی و نشست / کنفرانس آنلاین ارتباط را تسهیل می کند و نیاز به تعامل چهره به چهره را کاهش می دهد یا از بین می برد. به عنوان مثال ، بسیاری از مشاغل بخشی از عملکردهای خود را مجازی می کنند ، به عنوان مثال ، به کارمندان اجازه می دهند از خانه کار کنند یا برون سپاری عملکردهای تجاری مانند منابع انسانی را انجام دهد. مراکز تماس / تماس یکی دیگر از کاندیداهای ایده آل برای مجازی سازی است و بسیاری از سازمانها مانند IBM و JetBlue به کارمندان مرکز تماس خود اجازه می دهند تا از منزل کار کنند. مزایای کسب و کار مجازی کسب و کار اینترنتی مجازی سازی فعالیت های تجاری مزایای بالقوه بسیاری دارد ، از جمله: صرفه جویی در هزینه "آجر و ملات": کاهش نیاز به فضای کاری کارمندان موجب صرفه جویی در هزینه های سربار (هزینه هایی مانند اجاره ساختمان های تجاری ، تاسیسات ، بیمه ، و غیره) انعطاف پذیری: یک سازمان کمتر سفت و سخت می تواند سریعتر نسبت به تغییرات در بازار واکنش نشان دهد. کارمندان شادتر: کار کردن از خانه باعث ایجاد تعادل کار / زندگی بهتری برای کارمندان می شود. پایگاه کارمندان بزرگتر: از آنجا که کارمندان می توانند در هر مکانی کار کنند ، سازمان ها می توانند در مناطق روستایی یا مناطقی با بیکاری بالا اشتغال ایجاد کنند. معایب تجاری واقعی مضرات احتمالی مجازی سازی کسب و کار شامل موارد زیر است: عدم انسجام در سازمان به دلیل قرار گرفتن کارمندان در مناطق مختلف ، با اختلافات احتمالی زبان و فرهنگی. عدم تعامل چهره به چهره بین کارکنان و تیم ها که منجر به مسائل مربوط به ارتباطات می شود. کاهش بهره وری از کارکنان در خانه که فاقد نظم و انضباط هستند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن