ورق های فولادی و کاربرد آنها در صنایع مختلف چیست؟ کاوه استیل

اگر‌چه همین ورق‌ها مقاومت بالایی در برابر زنگ‌زدگی دارند، ولی یکی از از مشکلات رایجی که ممکن است در شرایطی صور

توسط BASHARIATEMROOZ در 28 آبان 1401
اگر‌چه همین ورق‌ها مقاومت بالایی در برابر زنگ‌زدگی دارند، ولی یکی از از مشکلات رایجی که ممکن است در شرایطی صورت دهد شوره زدن ورق گالوانیزه است. شوره‌های سفید به‌ وجود آمده بر روی ورق‌ها منجر از در میان رفتن خاصیت ورق و در نتیجه کمتر مقاومت آن در برابر زنگ‌ زدگی و خوردگی می‌شوند. درنتیجه چنانچه حیاتی چنین مشکلی روبرو شدید، بایستی در سریع‌ترین دوران چاره‌ای برای حل آن بیندیشید. دسته‌بندی نشده این طرز از ساخت ورق گالوانیزه خویش به دو گونه تقسیم می شود که شامل غوطه وری گرم مداوم و غیر مداوم است. در شیوه مداوم کویل و در شیوه غیر مداوم ورق بریده شده را داخل حمام قرار می دهند. همین طرز که به آن گالوانیزاسیون تر هم گفته می شود، کهن ترین و متداول ترین طریق در دنیا است.

روش مکانیکی:

نتایج نشان دیتا می باشد که ویژگی های حفاظتی لایه های خوردگی که بر مرحله بر روی تشکیل می شوند گوناگون بوده و متعلق به مخلوط رسوبات و وضعیت و محفظه قرارگیری ورق هستند. به عنوان یک لایه میان فلز و محیط، محصولات خوردگی به شدت بر رفتار خوردگی فلز بر روی تاثیر می گذارند. ادعا می شود که کربنات روی لایه محافظ میباشد و عمدتا مسئول مقاومت بالای ورق روی در اتمسفرهای بی آلایش است. پیش می آید، در پژوهش های دارای ارتباط راه حل هایی که از جنبه های فنی و اقتصادی برای ترمیم ورق گالوانیزه شوره زده امکان پذیر باشند ارائه نشده است. به جهت بررسی روش های گالوانیزاسیون می توانید به نوشته گالوانیزه گرم مراجعه نمایید. پس می بایست خواص بر روی را بشناسید و به مخلوط آن مهم دیگر فلزات توجه کنید. آلیاژی که به جهت گالوانیزه کردن ورق‌های آهنی استفاده می‌شود، علاوه بر کیفیت، بر قیمت ورق گالوانیزه نیز تاثیرگذار خواهد بود. بر روی و آهن دو ماده حیاتی در ساخت این ورق به شمار می‌آیند و هر دو اصلی انعطاف پذیری و استحکام کششی قابل قبولی هستند. ویژگی‌های آهن و بر روی و همینطور ترکیبات شیمیایی مناسبی که دارا هستند باعث کاربرد گسترده ورق های گالوانیزه در بخش اعظمی از زمینه‌ها شده است.
  • ورق گالوانیزه در حقیقت همان ورق‌های فولادی میباشند که مرحله آنها به وسیله فلز “روی” پوشانده شده است.
  • مزیت همین شیوه مقرون به صرفه بودن، پرسرعت بودن و امکان تولید اشکال پیچیده است و عیب همین شیوه یکسان نبودن ضخامت پوشش فلز روی است.
  • قیمت ورق گالوانیزه و سایر محصولات فولادی به‌صورت روزانه در وب‌سایت سراج توس به‌روز رسانی می‌شود.
  • مشتری می بایست حالت محفظه عمل خود را در حیث بگیرد تا از این طرز بتواند اساسی استمرار ترین مدل ورق گالوانیزه را در ابعاد و وزن استاندارد، سفارش دهد.
ورق‌های فولادی گالوانیزه یک عدد از مصالح ساختمانی مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند؛ چون در روند ایجاد آنان به جهت انجام عملیات گالوانیزاسیون، در مقایسه اهمیت سایر روش‌های معمول جلوگیری از خوردگی، نیاز به هزینه کمتری است. همینطور همین ورق‌ها هزینه کمتری به جهت تعمیرات و حفظ اضطراری خواهند داشت. گالوانیزه کردن نسبت به بقیه روش‌های ورق گالوانیزه چیست ضد زنگ کردن ورق‌های فولادی نظیر ساخت استیل ضد زنگ، ارزان‌تر و مقرون به صرفه بوده و علاوه بر همین هزینه‌های محافظت این دسته فلز به برهان عدم نیاز به تعمیرات پرهزینه نیز مضاعف زیر است. فرم خاصی از ورق‌های گالوانیزه که به وسیله‌ی موج‌هایی اهمیت فاصله نزدیک به شکل گرد در عرض ورق ایجاد می‌گردد را طرح کرکره سینوسی می‌گویند.

چرا بعضی از ورق های گالوانیزه چرب می باشند؟

آلیاژ فولاد ضد زنگ و آلیاژ 304 از پرکاربردترین آلیاژ آیتم به کارگیری در صنعت خودروسازی است. فولاد ضد زنگ اصلی دارا بودن بیش از 5 % کروم و حداکثر 2 درصد کربن به طولانی تر دیگر آلیاژهای نیکل، آلومینیوم، تیتانیوم، سیلیسیوم، نیتروژن، سلنیوم و... به انواع مختلف از قبیل فویل، تسمه، ورق های فولادی، سیم و لوله در این صنعت بکار می رود. بهره مندی از مقاومت بالا در برابر ضربه موجب شده تا ورق گالوانیزه 0.6 میل فراوان ایمن باشد. از طرفی حمل و نقل آن اهمیت ریسک کمتری روبرو خواهد بود چرا که این ورق ها در برابر ضربه های احتمالی مقاومت مضاعف بالایی دارند. استفاده از ورق گالوانیزه 0.6 میل در ایجاد و ساز موجب خواهد شد تا عمر سازه افزایش پیدا کند چرا که همین ورق ها اصولا ارتفاع عمر بالایی دارند.

۶ کاربرد حساس ورق گالوانیزه

در نتیجه ورق ایجاد شده به ورق گالوانیزه آوازه داراست که از زنگ زدگی مصون می ماند. به جهت ساخت ورق گالوانیزه از فلز آهن همراه اهمیت پوشش بر روی به کارگیری می شود و حتی وقتی که پوشش بر روی آنان زخم ببیند و یا این که از فی مابین برود، گشوده هم در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت مضاعف بالایی از خود نشان می دهند. یکی از از مهمترین ویژگیهای این نوع ورق مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی است.

بر مبنا پوشش

ورق گالوانیزه اصلی پوشش یکنواخت هست که سبب ساز به محافظت کامل آن می شود. تعداد لایه نگهدارنده در فرایند گالوانیزه کردن بیش از یک عدد است به عبارتی لایه مدنظر، جزئی از مرحله فولاد را رخ می‌دهد. ۴- از آنجا که آهن در گیر زنگ‌زدگی می‌شود، در سطح سوم می بایست حساس وارد نمودن ورق‌ها در محلول زنگ‌زدا که کلیدی اسید کلریک است، همه‌ی زنگ زدگی‌های احتمالی را از دربین برد. ۵- علاوه بر خانه و آشپزخانه در تراز خیابان هم وسایلی را می‌بینید که در ایجاد آن ها از همین ورق استفاده شده باشد.

آشنایی حیاتی ویژگی های ورق گالوانیزه

این نحوه پوشش دادن یک فلز (معمولاً آهن یا فولاد) کلیدی یک‌لایه از فرآورده روی کلیدی فروبردن کالا در حمامی از بر روی مذاب دارای دمای حدود 460 مرتبه سانتی‌گراد است. در مرحله پیش فلاکسین (Pre-fluxing) پس اجرای اسید شویی، قطعات در حوض آب شسته شده، در پایان مراحل مهیا سازی در حمام گرم کلرید آمونیاک بر روی قرار می‌گیرند. در این مرحله محلول کلرید آمونیاکی روی، تراز فولاد را برای انجام واکنش کلیدی مذاب روی فراهم می‌کند. کروم شش ظرفیتی طبق معمول به نقل از سایت به جهت محافظت از فولاد گالوانیزه به کار گیری می شد که نمی اقتدار آن را حساس بنزین غیرفعال کرد، البته هم اکنون به برهان این که بیش از حد سمی بود، بسیار کاهش رایج است. یار فلز همین قابلیت را دارااست که فرمینگ ورق رنگی و گالوانیزه را بنا به پیشنهاد خرید کننده انجام داده و در اندازه‌های دلخواه برش بدهد. احتمالا تا اینجا شما نیز کلیدی بسته‌بندی ورق گالوانیزه را ادراک کرده‌اید؛ اکنون می‌خواهیم به بعضی از روش‌های بسته‌بندی کردن همین محصولات بپردازیم.

چرا ورق گالوانیزه زنگ نمی زند؟

این آیتم در آیتم عمده ورق های گالوانیزه درستی می نماید ، اما ورق های فولادی که پایین الکتروگالوانیزه شده اند از مقاومت بیشتری برخوردار هستند. به شکل کلی ابعاد ورق گالوانیزه براساس کمپانی تولیدکننده از ضخامت 0.25 میلی متر تا 2.5 میلی متر در عرض های معمولا 100 میلی متر تا 125 میلی متر در کشور تولید می شوند ولی می قدرت ارتفاع آن را به دلخواه مشتری و نیاز بازار برش زد. زمانی از نحوه سرد که یکی از از روش های گالوانیزه کردن هست، به کارگیری میشه که بخواهیم قطعات ریز فلزی اصلی لایه مقداری از فلز بر روی تولید کنیم. همینطور به جهت تولید لایه محافظ برای فلزهایی که مصارف بهداشتی دارن، بکار گرفته میشه. به جهت کابینت سازی، ایجاد پیچ و مهره و صنعت های خودروسازی نیز از طرز آبکاری سرد استفاده می‌کنن. متخصصین ما در تارنما آهن فروش آماده‌ اند تا به پرسش ها شما در خصوص ورق گالوانیزه جواب دهند و مشاوره‌ های لازم را در اختیارتان بگذارند. سال هاست که متخصصان عرصه آهن آلات راهکارهای اصولی و علمی زیادی را به جهت خودداری از زنگ زدگی آهن آلات و فولاد در پیش گرفته اند و فرجام آن به ساخت ورق گالوانیزه رسیده است. گالوانیزاسیون در واقع نام فرآیندی میباشد که در آن مرحله ورق های فولادی روی اندود می شود تا از اکسید شدن آن ها دوری شود. ورق های گالوانیزه از جمله پر کاربردترین ورق ها در صنعت ساخت و ساخت هستند و همین خصوصیت قابل تقدیرشان به محبوبیت آن ها دامن زده است. گالوانیزاسیون یکی از از روش­های پرکاربرد جهت مقاوم سازی آهن آلات در برابر رطوبت و خوردگی و پوسیدگی و محیط­های خطرزا است. در همین طرز فلز روی بر بر روی فلز مادر قرار می گیرد تا بدین شیوه از فلز مادر حفظ کند. در صنایع گوناگونی مانند صنعت ساختمان‌سازی، ایجاد تجهیزات آشپزخانه، لوله‌های آب، پوشش گلخانه‌ها، خودروها، تابلوهای تبلیغاتی، تجهیزات کشاورزی و … کاربرد دارند و به رشد همین صنایع یاری فراوانی کرده‌اند. به این ادله می‌توان مهم اطمینان گفت که این ورق‌ها در صنعت نقش زیاد پر رنگ و مهمی دارند. همین دسته از ورق‌ها عمری طولانی دارند و مقاومت مهربانی در برابر ضربه و خوردگی از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل انبارداری و مراقبت همین ورق‌ها نسبت به بقیه ورق‌های فلزی آسان‌تر است. در روزگار انبارداری و یا این که حمل و نقل از بروز خراش و یا این که صدمه دیدن تراز ورق دوری کنید. روش 1) جایگزینی فولاد با فلزی که در معرض رطوبت خوردگی نداشته باشد. همین انقلاب صنعتی بود که تولید فولاد را سرعت بالا تر، آسان تر و قابل اطیمنان خیس نمود. نباید از نظر بدور داشت که طراحی های داوینچی در همین موضوع دوچندان تاثیر گذار بود. متوجه استمرار این فرآورده شدند که نزدیک به ۵۰ سال تقریب زده اند، البته اگر بخواهیم در آیتم عمر موثر سخن بگوییم خوبتر میباشد واقعیت را قبول کنیم.
آخرین مطالب