نکات طلایی ترمیم و بازسازی دندان!!

درمان خانگی و روش های از بین بردن سنگ لوزه در ادامه چند مورد مهم بعد از بلیچینگ دندان را برایتان شرح دادهایم.

توسط BASHARIATEMROOZ در 17 بهمن 1401

درمان خانگی و روش های از بین بردن سنگ لوزه

Types of dental laminatesدر ادامه چند مورد مهم بعد از بلیچینگ دندان را برایتان شرح دادهایم. از مصرف موادغذایی و انجام کارهایی که باعث ایجاد زردی و لکه روی دندانهایتان میشوند پرهیز کنید، مانند مصرف قهوه، نوشابه و یا کشیدن سیگار. در ساعات اولیه بعد از بلیچینگ دندان، بهتر است که دندانها و لثه هایتان را با آب گرم بشویید. یک هفته بعد از درمان بلیچ دندان، برای معاینه به مطب دندانپزشک بیماری لوپوس چیه بروید. از خوردن غذاهای سرد خودداری کنید. برای خوردن میوههایی مثل سیب، حتما پوست آنها را بگیرید. از خوردن برنج، ماکارونی، نان و سیب زمینی پخته که سخت جویده میشوند تا مدتی خودداری کنید. علل تغییر رنگ و نیاز به بلیچینگ دندان چیست؟ تجربه نشان داده است که حتی با وجود مسواک زدن، گاهی اوقات رنگ دندانها، حتی اگر شده به صورت موقتی، تغییر پیدا میکند. اما در هر صورت یکی از راههای پیشگیری از بروز هرگونه تغییر رنگ، مسواک زدن و رعایت نکات بهداشت دهان و دندان است. ما هر روزه مواد غذایی متنوعی را وارد دهان خود میکنیم، بدون اینکه متوجه شویم چه تاثیری بر روی دندانها و مینای آنها بر جای میگذارد.

  • ترمیم و بازسازی دندان
  • خوردن و آشامیدن با دست آلوده
  • سموم را جذب کرده و به بیرون از بدن می راند
  • پیش یک شخص و مرکز معتبر تاتو کنید
  • خون در مدفوع
  • بهبود گفتار یا توانایی جویدن
  • مصرف برخی از آنتی بیوتیک ها

Persian encyclopedia of Drنهنگ دندانه دار از راسته آب بازان میباشد و با داشتن دندان توصیف میشود. دندانها در میان گونهها متفاوت هستند. میتوانند بسیار زیاد باشند، بعضی از دلفینها بالای ۱۰۰ دندان در آروارههای خود دارند. از طرف دیگر، شبهنهنگهای تکشاخ عاجهای تک شاخ مانند بزرگ دارند، این دندان از میلیونها مسیر حسی تشکیل شده و برای سنجش در حین تغذیه، راهیابی و جفتگیری استفاده میشود. این دندان، پیچیدهترین دندان عصبی شناخته شدهاست. نهنگ منقاریان تقریباً بدون دندان هستند و دندانهای عجیب و غریب تنها در نرها دیده میشوند. این دندانها ممکن است برای تغذیه، نشان دادن پرخاشگری و نمایشگری استفاده شوند. اسبهای بزرگسال بین ۳۶ تا ۴۴ دندان دارند. لایههای دندانی و مینای دندان در آنها درهم تنیدهاست. همه اسبها ۱۲ دندان آسیای کوچک و ۱۲ دندان پیش دارند. بهطور کلی، اسبهای نر ۴ دندان نیش بین دندانهای آسیا و پیش خود دارند. تعداد کمی از اسبهای ماده (کمتر از ۲۸٪) دندانهای نیش دارند، آنها یک یا دو تا هستند و بیشتر اوقات تنها بخشی از آنها جوانه میزنند.

 

Types of dental laminate modelsاین سلولها باعث آملوبلاست میشوند که مینا و اپیتلیوم مینای دندان را کاهش میدهد. رشد سلولهای حلقه گردنی در بافتهای عمیقتر، غلاف ریشهای اپیتلیال هرتویگ را ایجاد و شکل ریشه دندان را تعیین میکند. پاپیلای دندانی، حاوی سلولهایی است که به ادونتوبلاست تبدیل میشوند، سلولهایی که عاجساز هستند. به علاوه، اتصال بین اپیتلیوم مینای داخلی و پاپیلای دندان، شکل تاج دندان را تعیین میکنند. سمانتوبلاستها: سمانتوبلاستها سمنتوم دندان را تشکیل میدهند. استئوبلاستها: استئوبلاستها باعث ایجاد استخوان آلوئول در اطراف ریشه میشوند. فیبروبلاستها: فیبروبلاستها رباطهای پریودنتال را ایجاد میکنند که دندانها را به استخوان آلوئول متصل میکنند. مراحل رشد دندان چه هستند؟ این روند در چندین مرحله برای تشکیل قسمتهای مختلف دندان، اتفاق میافتد. هر دو مجموعه دندانِ شیری و دائمی مراحل رشد یکسانی دارند اگرچه دندانهای دائمی دیرتر از دندانهای شیری تشکیل خواهند شد. رشد دندان یا ادنتوژنز، معمولاً به مراحل کلی تقسیم میشوند که در ادامه آمدهاند. یکی از اولین نشانههای ایجاد دندان که به صورت میکروسکوپی دیده میشود، تمایز بین لامین دهلیز و لامینای دندان است که در هفته ششم تا هفتم زندگی جنینی اتفاق میافتد.

عوارض سنگ لوزه

Body tattoo infectionهمچنین برخی از تغییرات پوستی که ممکن است رخ دهد می تواند مشابه سرطان پوست باشد و در صورت بروز سرطان، تشخیص آن دشوارتر می شود. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) خاطرنشان كرده است كه آنها هیچگونه رنگدانه تزریق در پوست را برای اهداف زیبایی تصویب نكرده اند. خال کوبی می تواند از طریق ورود باکتری ها، ویروس ها یا سایر مواد ناخواسته از طریق پوست قاچ خورده (ترک خورده) منجر به عفونت شود. انتخاب یک سالن خال کوبی که دارای مجوز کامل باشد، با داشتن یک هنرمند آموزش دیده و باتجربه تاتو می تواند خطر را کاهش دهد. با این حال، این همه محرک های احتمالی را شامل نمی شود. ممکن است فرد هنوز خطر بیشتری به دلیل شرایط موجود مانند اگزما یا جوهرهایی که فرآیند تولید آن باعث آلودگی شده است داشته باشد. داروهایی که نیاز به نسخه ندارند: به عنوان مثال، تیلنول و داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) می توانند به درد و التهاب کمک کنند.

Medicine for tattoo infectionحتماً دندانهای فرزند خود را بعد از دادن دارو ، مسواک بزنید. داروهایی مانند شربت سینه حاوی شکر هستند که باکتری های موجود در دهان از آن برای ساختن اسیدها استفاده می کنند. این اسیدها می توانند مینای دندان را از بین ببرند. مرتباً به دندانپزشک مراجعه کنید. کودک شما باید تا سن 1 سالگی یا در مدت شش ماه پس از بیرون آمدن اولین دندان ، اولین مراجعه خود را به دندانپزشک انجام دهد. انجام معاینات منظم و معاینه دندان همچنین به رفع زود هنگام هرگونه مشکل در حال رشد دندان کمک می کند. درآمدن اولین دندان یک اتفاق بزرگ در زندگی کودک شما است ، اما می تواند ناراحت کننده نیز باشد. هرچه بیشتر درباره درآمدن دندان های شیری کودک اطلاعات بیشتری داشته باشید ، بهتر می توانید به کودک خود کمک کنید تا از این مرحله عبور کند. دندانپزشک کودک دندانهای شیری کودک شما را برای پوسیدگی رصد می کند و تصمیم خواهد گرفت که آیا قبل از سن 1 سالگی مراجعه دوباره به دندانپزشک لازم است یا خیر.

انتی بیوتیک برای درمان سنگ لوزه

بیمار باید از برخی عادات غذایی خود مانند گاز زدن غذاهای سفت، جویدن یخ و… خودداری کند تا طول عمر درمان افزایش یابد. اما در صورتی که لامینت کامپوزیتی یا سرامیکی دچار پریدگی شود، با کامپوزیت فابل ترمیم و اصلاح است. در برخی از موارد، بعضی از دندان ها یا حتی برخی اشخاص به خصوص، کاندیداهای خوبی برای این روش نیستند. دندان هایی که مینای ناچیزی دارند : یک ونیر سرامیکی تنها زمانی محکم در جای خود باقی می ماند که بخش اعظم آن به مینای دندان چسبیده باشد. در کل برای هر گونه درمان ترمیمی دندان پزشکی رعایت بهداشت دهان الزامی است، اما در مورد درمان لامینت علاوه بر رعایت اصول بهداشتی استفاده از دستگا ههای پیزوالکتریک جرم گیری باید با احتیاط انجام شود. همچنین برخی از دهان شویه های حاوی فلوراید روی لامینت تاثیر منفی دارد. بنابراین قبل از استفاده از دهان شویه باید با دندانپزشک مشاوره به عمل آید.

طول عمر بیماران سلیاکی

مینا علاوه بر تهاجم باکتریایی، در برابر سایر نیروهای تخریبی نیز حساس است. دندان قروچه که به دندان فشردن یا ساییدن دندان نیز معروف است، مینای دندان را خیلی زود از بین میبرد. میزان سایش مینای دندان، که فرسایش نامیده میشود، از عوامل طبیعی سالانه 8 میکرومتر است. یک تصور غلط رایج این است که مینای دندان، بیشتر از جویدن فرسوده میشود اما در واقع دندانها هنگام جویدن لمس نمیکنند. علاوه بر این، تماس طبیعی دندان از طریق فیزیولوژیکی توسط رباطهای پریودنتال (pdl) و ترتیب انسداد دندان، جبران میشود. نیروهای مخرب حرکات پیش عملکردی هستند، همانطور که دندان قروچه میتواند صدمات جبرانناپذیری به مینای دندان، وارد میشود. سایر فرایندهای غیر باکتریایی تخریب مینای دندان، شامل سایش (شامل عناصر خارجی مانند مسواک)، فرسایش (شامل فرآیندهای شیمیایی مانند محلول شدن توسط نوشابه یا لیمو و آب دیگر) و احتمالاً تجزیه (شامل نیروهای فشاری و کششی) هستند. اگرچه مینای دندان را سخت توصیف میکنند اما شکنندگی آن مشابه شیشه است و باعث میشود برخلاف سایر ساختارهای ورقهای مقاوم، در برابر شکستگی آسیبپذیر باشند.

۴. از ژلهای موضعی استفاده نکنید!

بهعلاوه، مراقب باشید که لثههای کودک برای مدت طولانی با سرما در تماس نباشند. مُسکنهای بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن هم میتوانند درد را کاهش دهند. در صورت استفادهی صحیح، این داروها برای کودکان بیخطر هستند و میتوانند درد مرتبط با دندان درآوردن را کاهش دهند، اما باید هر از گاهی از آنها استفاده شود. ۴. از ژلهای موضعی استفاده نکنید! امروزه ژلهای بیحسکنندهی موضعی که حاوی بنزوکائین یا لیدوکائین هستند برای کمک به تسکین درد ناشی از دندان درآوردن نوزاد به بازار عرضه شدهاند. اما به گفتهی آکادمی اطفال آمریکا، این داروهای بیحسکننده برای کودکان مضر هستند و نباید از آنها استفاده کرد. بهعلاوه، سازمان غذا و داروی آمریکا در مورد استفاده از ژلهای حاوی بنزوکائین هشدار داده است. این ژلها ممکن است به مشکلی به نام متهموگلوبینمی (methemoglobinemia) منجر شوند که میتواند بهویژه برای کودکان زیر دو سال خطرناک باشد. این بیماری توانایی گلبولهای قرمز را برای انتقال اکسیژن در سراسر بدن کاهش میدهد و باعث تنگی نفس، گیجی، سردرد و تپش قلب میشود.

الکتروانسفالوگرام (EEG): این روش، رایج ترین آزمایش برای تشخیص صرع است. در این آزمایش، الکترودها با ماده ای خمیر مانند به پوست سر بیمار وصل می شوند. الکترودها فعالیت الکتریکی مغز را ضبط می کنند. پزشک ممکن است قبل از این روش دستورالعملهایی را مانند کم خوابیدن در شب قبل به منظور انجام این آزمایش به بیمار بدهد. MRI: این روش از میدان مغناطیسی برای ایجاد منظره ای از مغز بیمار استفاده می شود. پزشک از این طریق ممکن است ضایعات یا ناهنجاری های موجود در مغز را که باعث تشنج بیمار می شود، تشخیص دهد. PET Scan: این روش از مقادیر کمی از مواد رادیواکتیو با دوز کم استفاده می کند که به داخل رگ تزریق می شوند تا به تجسم مناطق فعال مغز و تشخیص ناهنجاری ها کمک کنند. درمان بیماری صرع به چه صورت است؟ پزشکان به طور کلی درمان بیماری را با درمان دارویی شروع می کنند. اگر داروها منجر به بهبودی نشود، پزشکان ممکن است جراحی یا نوع دیگری از درمان را انتخاب کنند.

  1. و …
  2. بینظمی در عادت ماهانه
  3. لرز غیرعادی
  4. عدم رشد کافی فک در کودکان
  5. دندانهای ترکخورده یا شکسته
  6. تنوع رنگی که هنگام ترمیم می توانید انتخاب کنید

از شرایط پر اضطراب دوری کنید. در فعالیتهای اجتماعی شرکت و با دوستان خود معاشرت کنید. بهطور منظم ورزش کنید. ورزش منظم جذب کلسیم و تراکم استخوانها را افزایش میدهد. غذاهای چرب و شور نخورید. میوه و سبزی زیاد بخورید. شیر و لبنیات مصرف کنید تا کلسیم موردنیاز بدن شما تأمین شود. حداقل دوبار در هفته ماهی مصرفکنید. غذاهای دریایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و برای سلامتی قلب و عروق مفیدند. ویتامین D مصرف کنید. میتوانید ویتامین D را از طریق مواد غذایی یا قرارگرفتن در معرض نور خورشید جذب کنید. از مصرف نوشابههای گازدار خودداری کنید. این نوشابهها از جذب کلسیم جلوگیری میکنند. غذاهای حاوی فیبر مانند نانهای سبوسدار مصرف کنید. سویا مصرف کنید. ترکیبات موجود در سویا و مکملهای آن مشابه هورمون استروژن عمل میکنند و میتوانند به کاهش عوارض این دوران مانند پوکی استخوان و بیماریهای قلبی کمک کنند. از هورمون درمانی بهرهببرید. در این روش هورمونهای طبیعی که پیش از این دوران ترشح میشوند، بهصورت خوراکی یا غیرخوراکی به بدن وارد میشود. بههنگام رابطهی جنسی از کرمها یا روانکنندهها استفاده کنید. از لیزر واژینال برای رفع خشکی واژن، درد بههنگام نزدیکی و بیاختیاری ادرار استفاده کنید. استفاده از انواع آنتیاکسیدانهای طبیعی و سنتزی مثل ویتامینهای C، E و فیتواستروژنها. وزنتان را کنترل کنید. در ایسن دوران، چربی تجمع یافته در ران و لگن به بالاتر از کمر و شکم منتقل میشود. درنتیجه در این دوران مراقب وزن و تجمع چربی در بدن خود باشید. تحتنظر پزشک باشید و آزمایشهای دورهای شامل سونوگرافی و ماموگرافی انجام دهید. با بهترین دکتر زنان در تهران آشنا شوید. در این مطلب از ویکی درمان، سعی کردیم تا شما را با یائسگی و تغییرات ناشی از آن آشنا کنیم. در این دوره تغییر در ترشح هورمونها عوارض چشمگیری دارد و مراقبتهای بسیاری را میطلبد. پس اگر وارد این مرحله از زندگی خود شدهاید، تا میتوانید به سلامت روحی و جسمی خود توجه داشته باشید.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت علت بوجود آمدن سنگ لوزه.

آخرین مطالب