نکاتی که در زمان خرید vpn باید به آن توجه کنید

آیا می دانید vpn  چیست؟ آیا تا کنون با خود فکر کرده اید که فیلتر شکن برای چه مورادی کاربرد دارد؟ به طور

توسط BASHARIATEMROOZ در 16 اردیبهشت 1400

آیا می دانید vpn  چیست؟

آیا تا کنون با خود فکر کرده اید که فیلتر شکن برای چه مورادی کاربرد دارد؟

به طور قطع همگی ما با نام فیلتر شکن و معروف ترین سرویسس دهنده آن به نام VPN آشنا هستیم، و اغلب کاربرانی که ان را بر روی گوشی و یا رایانه خود نصب کرده اند تصور می کنند که این برنامه تنها برای دسترسی به سایت هایی است که امکان دسترسی به ان ها در کشور وجود ندارد.

اما جالب است بدانید که کاربرد اصلی فیلتر شکن چیز دیگری است، در واقع با پیشرفت فناوری و گسترده شدن بستر  اینترنت و فضای مجازی، اغلب سازمان ها و شرکت نیز توسعه پیدا کردند و توانستند فعالیت خود را در تمام دنیا گسترش دهند از این اقدام به دایر نمایندگی هایی در سراسر دنیا برای کسب و کار خود نمودند.

خرید vpn

اما این سازمانها  بایستی به طریق با نمایندگی های زیر مجموعه خود در ارتباط باشند تا بتوانند اطلاعات و داده های مورد نیاز را در کمترین زمان ممکن و با ایمنی بالا در اختیارشان قرار دهند. برای این منظور اقدام به ایجاد خطوط شبکه ای بر روی بستر اینترنت کردند اگرچه مسئله ارتباطات و سرعت ارسال و دریافت اطلاعات حل شد اما نکته مهم و قابل توجه در این میان امنیت بود، لذا این سازمان ها با خرید فیلترشکن اقدام به خصوصی سازی بستر شبکه اینترنت برای خود کردند از این طریق علاوه بر سرعت بالا در اتباطات، امنیت نیز در رد و بدل اطلاعات و داده های محرمانه برقرار شد.

نکاتی که در زمان خرید vpn باید به آن توجه کنید

 

در زمان خرید vpn از منو وی پی ان بایستی به چندین نکته مهم توجعه داشته باشید زیرا vpn  ها هر کدام دارای مزیت های خاص خود هستند لذا شما باید ابتدا هدفتان از خرید این سرویس دهنده را مشخص کنید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

برخی از انواع vpn ها قادر به رمزگذاری و پنهان نمودن آدرس های ip که کاربر به انها مراجعه کرده هستند و بسیاری مزیت های دیگر که سایر فیلترشکن ها از آن برخوردارند.

در ادامه عواملی را که می تواند به شما در زمان خرید vpn  مناسب کمک کند را مورد بررسی قرار می دهیم

  • پروتکل ها

وی پی ان ها با بکارگیری پروتکل ها سعی در حفاظت از اطلاعات و داده های کاربر دارند اما کاربری تمامی ان ها در این مورد یکسان نمی باشد و هر کدام از پروتکل ها در این زمینه دارای مزیت ها و یا معایبی هستند.

در اینجا ما به شما توصیه می کنیم که از پروتکل PPTP استفاده نکنید زیرا این پروتکل به دلیل رمزگذاری ضعیف منسوخ شده و نمی تواند امنیت اطلاعات شما را تامین کند.

اما پروتکل TP/IPSec2L  از نظر امنیت نسبت به PPTP بهتر عمل می کند ولیکن سرعت ضعیفی دارد.

سریع ترین و در عین حال امن ترین پروتکل که می تواند هم دیتا دستگاه موبال و هم اینترنت عمومی را پشتیبانی کند IKEv2/IPSec  است لذا پیشنهاد می کنیم در زمان خرید فیلترشکن حتما توجه داشته باشید که از این پروتکل برخوردار باشد

  • سازگاری با سیستم عامل

در زمان خرید VPN به این نکته توجه داشته باشید که پلتفرم های اصلی سیستم عامل شما را پشتیبانی کند،، شما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که هر کاربر از چند دستگاه استفاده می کند که معمولا کاربران دارای یک گوشی موبایل و یک رایانه شخصی هستند لذا بهتر است نوع وی پی انی را انتخاب کنید که قابلیت اتصال به دو کاربر را داشته باشد.

  • سرعت اتصال

ممکن است در زمان که از وی پی ان استفاده می کنید سرعت اتصال شما ضعیف شود که دلیل این امر رمزگذاری است که بر رور این برنامه قرار دارد، لذا ممکن است در زمانی که از اینترنت استفاده می کنید سرعت آن برایتان کمی آزاردهنده باشد.

در زمان خرید فیلترشکن حتما به این نکته توجه داشته باشید تا بتوانید به راحتی همیشه از اینترنت پرسرعت بهره مند باشید.

  • پشتیبانی کاربر

تکنولوژی به کار رفته در وی پی ان ها با تجه به پیشرفت روز افزون فناوری مدام در حال تغییراست از سوی دیگر به دلیل محدودیت هایی که در کشور بر روی اینترنت اعمال می شود امکان اتصال به وی پی ان برای کاربران وجود ندارد پس بهتر است نوع وی پی انی را انتخاب نمایید که بتواند خدمات خود را 24 ساعته به کاربر ارائه دهد.

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن