نکاتی که در برنامه ریزی کنکور انسانی باید رعایت کنید

نکاتی که در برنامه ریزی کنکور انسانی باید رعایت کنید زمان برای هر درس دومین مزیت تهیه یک برنامه ریزی کنکور

توسط BASHARIATEMROOZ در 2 مهر 1399
نکاتی که در برنامه ریزی کنکور انسانی باید رعایت کنید زمان برای هر درس دومین مزیت تهیه یک برنامه ریزی کنکور 1400 و 1401 کلیک این است که تمام ساعاتی که شما به عنوان یک درس مفید برای یادگیری دروس مختلف نیاز دارید ، به یک باره به شما ارائه می شود. به این ترتیب ، به غیر از روزهای هفته و ماه ، چند صد ساعت وقت دارید تا آماده شوید. در خلاصه نهایی ، می توانید با یک عدد سه رقمی یا حتی یک عدد چهار رقمی مواجه شوید. 650 ساعت مفید ، 750 ساعت یا حتی هزار ساعت مفید اختصاص داده شده به یادگیری ، شما را یک دونده نفس گیر آماده برای این ماراتن می کند. ساعاتی که معمولاً به ماه و روز تقسیم می شوند و با تقسیم این امر سهم هر روز مشخص می شود.

عقب ماندن در برنامه ریزی کنکور 1400 را به آب خوردن به راحتی جبران کنید

یکی از مشکلات اصلی دانش آموزان عقب ماندن از برنامه درسی کنکور است. عقب ماندن در برنامه درسی دلایل مختلفی دارد که ما نمی خواهیم اینجا بحث کنیم ، اما مهمتر دلایل جبران این تاخیر است. بیشتر دانش آموزان فقط برای هفته جاری یا دو هفته آینده برنامه دارند ، بنابراین دست و بال آنها برای جبران تاخیر باز نیست ، اما اگر دانش آموز یک برنامه ریزی کنکور کلی و جامع داشته باشد ، به راحتی می تواند ابتدا دروس و تأخیرها را در برنامه قرار دهد. ماه آینده بدون نگرانی در مورد برنامه. می توان گفت که بهترین تأثیر این تقسیم بندی این است که احتمال عقب افتادن از برنامه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در پایان یک ماه ، ممکن است ده ساعت یا چند ساعت عقب باشید ، بنابراین با تقسیم آن ساعت ها به ماه بعد ، ممکن است یک ربع تا بیست دقیقه بیشتر در روز وقت بگذرانید و دانش آموز بتواند تاخیر را جبران کند. فشار زیادی وارد کنید

در برنامه ریزی کنکور خود برنامه اوقات فراغت داشته باشید

در این کار مهم ، با در نظر گرفتن زمان درس ، وقایع احتمالی و اوقات فراغت ، به سه دسته مهم از برنامه ریزی کنکور منطقی خواهیم رسید. بعد از همه این برنامه ها و دستیابی به ساعات مفیدی که باید هر روز به یادگیری اختصاص دهید ، ساعتهای زیادی به عنوان وقت دانشگاه آزاد خواهید داشت. ساعاتی که به نظر می رسد در نگاه اول می توانید بدون برنامه با آنها روبرو شوید و به باد بروید ، اما واقعیت این است که برنامه ریزی صحیح و اصولی این ساعات می تواند کمک شایانی به پیشرفت شما کند ؛ یک برنامه کمکی که شما را از کسالت و ناامیدی محافظت می کند و می تواند به عنوان یک نیروی انرژی دهنده برای حمایت از شما عمل کند.

ورزش و تفریح در برنامه درسی برای کنکور

اگر در این ساعات رایگان برنامه های تفریحی و ورزشی مناسبی ترتیب دهید ، به نقطه و انرژی مطلوب رسیده اید. برنامه ریزی کنکور 1400 و 1401 اوقات فراغت کمتر از برنامه ریزی درسی نیست ، زیرا بخشی از زندگی ما نیز هست و قطعاً تأثیر زیادی در آموزش و کنکور ما دارد. از یک طرف زمانهای مناسب برای خواب و استراحت و از طرف دیگر برای غذا خوردن و غذا خوردن برنامه ریزی کنید. زمان ورزش و نشاط مناسب یک فرد جوان می تواند شما را سرحال و خسته نگه دارد. همیشه بازی های گروهی با شدت بالا مانند فوتبال ، والیبال ، شنا ، دوچرخه سواری ، بسکتبال و مواردی از این دست توصیه می شود. در عین حال ، توصیه می کنیم از ورزش های رزمی که ممکن است با آسیب دیدگی همراه باشند خودداری کنید. اسکی و ورزش های زمستانی نیز در گروه ورزش های خطرناک قرار دارند ، زیرا احتمال آسیب دیدگی بسیار زیاد است ، برعکس ، کوهنوردی ورزشی شاد است که نه تنها تربیت بدنی بلکه روح و روان را نیز شاداب می کند. یکی از مهمترین کارهایی که یک سال کنکور می تواند برای دادن انرژی معنوی به شما انجام دهد ، سفر است. برخی از دانشجویان در طول سال کنکور از خانه خارج نمی شوند و به عنوان زندانی با آنها رفتار می شود ، اما آنها می دانند که اگر مسافرت باشید و در کنار خانواده باشید ، حتی اگر چند روز شما را از فضای مطالعه و کنکور دور کند ، تأثیرات مثبت آن بسیار بیشتر است. . زمان یادگیری از دست رفته است. بنابراین هرگز فکر نکنید که سفر و بودن در کنار خانواده به کنکور شما آسیب می رساند.

هنگام شروع برنامه ریزی کنکور خود 1400 خود مراقب باشید

کدام دوره یا مرحله از زندگی را می توان بدون جدیت و سادگی به موفقیت رساند؟ مطمئناً بدون جدیت در کار و مراقبت از زندگی خود هرگز موفق نخواهید شد. بنابراین برنامه را جدی بگیرید و در انجام آن جدی باشید. اکنون که هدف خود را تعیین کرده اید ، راه دستیابی به آن نیز از طریق این برنامه مداوم امکان پذیر است. برای شما مهم نیست اینجا که در مورد این آزار و اذیت سخت چه نظری دارید. بسیاری از تمسخرها و تمسخرها نتیجه ضعف خود افراد و ناتوانی آنها در پیشرفت و غلبه بر مشکلاتشان است.

مسخره کردن برنامه ریزی درسی توسط دیگران:

هرکسی که برنامه ریزی کنکور شما را مسخره کند در واقع ناتوانی خود را در انجام کارهای بزرگ تصدیق می کند و در قلب خود به شما می گوید که چگونه می توانید با پشتکار از نردبان پیشرفت بالا بروید. هرگونه فشار از هر طرف را نادیده بگیرید و به آنها مژده پیروزی و پذیرش در رشته مورد علاقه خود را بگویید. درسها را سخت دنبال کنید و هر زمان که احساس خستگی کردید ، روزی را تصور کنید که در مقابل دیگران پیروز شوید. خود را با لباس و موقعیت مورد علاقه خود ببینید ، چقدر در بالاترین سطح با شکوه هستید و کسانی که منتظر شکست شما بوده اند مشتاقانه موفقیت شما را می بینند. فکر نکنید که دوره کنکور طولانی است ، زمان خیلی سریعتر از آنچه فکر می کنید می گذرد و همانطور که دو دهه از زندگی را خیلی سریع پشت سر گذاشته اید ، سالهای بعدی نیز به سرعت سپری می شوند و یک دوره یک ساله نیز در این میان کنکور ظاهر نمی شود. جدی باشید اما خشک نباشید. به خاطر داشته باشید که جدی بودن با انعطاف پذیر بودن متفاوت است. مصمم باشید ، اما در هنگام یافتن روش غلط برای ادامه درس ، در تغییر یا اصلاح دوره دریغ نکنید. پیگیر باشید ، اما همچنین اولین منتقد برنامه درسی خود باشید. خطای وجود خود را بپذیرید و بهترین راه ممکن را پیدا کنید. گاهی اوقات نحوه مطالعه دروس بسیار مفیدتر از زمانی است که برای آن صرف می کنید و همیشه استفاده از آن به شما بستگی دارد.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن