مزایای اجرای سقف وفل

سقف وافل مانند تمام پیشرفت های کوچک و بزرگ بشر دارای مزایایی است که آن را برای سازندگان و متخصصان جذاب می کند.

توسط BASHARIATEMROOZ در 26 خرداد 1400

سقف وافل مانند تمام پیشرفت های کوچک و بزرگ بشر دارای مزایایی است که آن را برای سازندگان و متخصصان جذاب می کند. در زیر چند نمونه از مهمترین مزایای این نوع سقوط آورده شده است.

• این سقف از انعطاف پذیری انیمیشن بالایی برخوردار است و می تواند از بتن ، فولاد و چوب ساخته شود. همانطور که حدس زده اید ، بتن برای ساخت و سازهایی که به استحکام لازم مانند فرودگاه ها و ایستگاه های قطار نیاز دارند ، مناسب است. فولاد و چوب نیز به دلیل سبکی و سبکی که به استحکامی مانند اندازه بتن نیاز ندارند ، برای ریزش مناسب هستند. از جمله گاراژها یا سقف های تزئینی

• این نوع سازه برای سقوط بسیار مناسب است ، که در ارتفاعات زیاد وجود دارد ، گسترده است و به ستونها اجازه نمی دهد بار را تحمل کنند.

• تحویل بار در سقف وافل (مش) بیشتر از سایر اشکال است ، به عنوان مثال (یک طرف).

زیبایی چشم نواز وفل یکی از دلایلی است که می توانید آن را به قدرت خود متقاعد کنید.

• در بعضی جاها به دلیل وجود جمعیت و موارد دیگر احتمال لرزش وجود دارد که وافل ها به دلیل آرماتور دو طرفه تحمل بالایی در برابر این لرزش ها دارند.

یکی از دلایل سو of ظن این سقف این است که مصرف آن بسیار کمتر از سایر سازه ها است و بسیار سبک تر است زیرا می توانند گزینه بسیار ارزان ، ایمن و مقرون به صرفه دیگری باشند.

• این سازه به سرعت و به راحتی اجرا می شود و امکان کنترل صحیح فرآیند ساخت آن وجود دارد.

• برای داشتن سیم برق ، تهویه مطبوع ، لوله کشی و از طریق وافل ، اجازه دهید سوراخ در قسمت زیر ایجاد شود و بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید.

تاریخچه سقف وفل

در سال 1999 ، دکتر ابراهیم تلاش کرد تا با کمک مدل های ریاضی سقوط شکل T را بهینه کند. وی روشی را پیشنهاد کرد که مبتنی بر طرح دال یک طرفه با یک تکیه گاه ساده و مبتنی بر اصول طراحی الاستیک و روش مقاومت نهایی نبود.

سپس ، در سال های 2000-2005 ، دانشجویان مختلف سعی کردند با استفاده از الگوریتم ژنتیک ، دال های بتنی تولید کنند.

پس از تمام این تلاش ها ، در سال 2005 شخصی به نام پاراساد مدل بهینه ای از تخته بتونی را كه به صورت وافل است ، تولید كرد. پارساد سعی کرده فاصله تیرها و آنها را برای ضخامت دال فراهم کند که بهینه و مناسب است. یکی دیگر از ایده های او ادغام دال در تیرهای کناری بود.

به طور کلی ، تیرهای بین 1915 تا 3550 میلی متر و عمق دال بتنی روی آنها بین 75 تا 1225 میلی متر را بهینه کنید.

سقف وفل و نحوه عملکرد آن

وافل در اصل یک سیستم ساختاری است که در آن سطح فوقانی ساده و سطح زیرین مشبک است و نامگذاری آن همان شکل ظاهری وافل در لایه زیرین است. این سقوط به دلیل سبکی و مقاومت بالایی است که برای ساختمانهایی با دهانه بزرگ و مکانهایی که نمی توانند از ستونهایی مانند معابر ، بیمارستانها ، فرودگاهها و. استفاده کنند بسیار مناسب و معمول است.

همانند بتن مسلح ، آزادی کششی توسط تقویت کننده ها تحمل می شود. برای کاهش وزن میلگردهای کششی حفظ شده و بتن نیمه خنثی برداشته می شود. به همین دلیل ، قالب بتن ریزی Mac را انتخاب کنید تا پس از دریافت بتن ، شکل وافل را در پایین سیم خنثی ارائه دهید.

تمام آرماتورهای موجود در این سازه باید مستقیماً به تیرها یا ستون ها متصل شوند ، بنابراین ارتفاع آرماتور باید برابر با عمق ستون ها و تیرها باشد. میلگرد یکسان در هر دو طرف مقاومت بالایی دارد و بسیار سبک است ، به همین دلیل مقاومت و مقاومت کافی را در دهانه های بزرگ ایجاد می کند.

در پایان ، وی اظهار داشت که این سازه سقف سبک و محکم تری را برای طراحان و سازندگان فراهم کرده است. علاوه بر این ، اجرای این نوع ساختار بسیار آسان تر است و اجرای آن به سرعت انجام می شود. و از نظر اقتصادی 30٪ در مصرف بتن و 20٪ در مصرف میلگرد صرفه جویی می کند.

حداکثر باز شدن سقف وفل

سقف های وفل به دلیل استفاده در دهانه های طولانی ، در صنعت ساختمان بسیار محبوب شده اند. بسته به اینکه قالب این سقف ها یک طرفه باشد یا دو طرفه ، حداکثر دهانه سقف و وافل تعیین می شود. سیستم های بابری از نظر خصوصیات قالب های وافل متفاوت هستند و همچنین در تعیین حداکثر دهانه سقف و وفل نیز کاربرد آنها تغییر می کند.

استفاده از آن در سایر دهانه ها از دیگر مزایای سقف است که می توان آن را به راحتی اجرا کرد ، میزان نوردهی را کاهش داده و قابل مشاهده می کند. به دلیل داشتن تمام این ویژگی ها ، سقف های وفل بسیار مورد توجه پیمانکاران و مهندسان قرار گرفته اند.

در سیستم اجرایی سقوط وفل ، بتن زیرین برداشته می شود و نیازی به استفاده از میله های تقویت کننده نیست. در نتیجه ، بار مرده کاهش یافته و بتن مصرف می شود. به همین دلیل می توان از سقف های وافل در زمین های سقوط با باز یا بلند استفاده کرد. وقتی بتن ناکارآمد برداشته می شود ، وزن سازه کاهش می یابد و در برابر زلزله مقاوم می شود تا سهم خود را در امواج زلزله افزایش دهد. از نظر اقتصادی نیز بسیار ساده است که فقط لازم بود.

https://kohandeck.ir/waffle-ceiling/

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن