قیمت میلگرد در گناباد

قیمت میلگرد آجدار خصوصیات یکنواخت در 3D - آرماتورهای فولادی به طور کلی از همه جهت دارای خواص یکنواخت هستند و م

توسط BASHARIATEMROOZ در 8 دی 1399

قیمت میلگرد آجدار خصوصیات یکنواخت در 3D - آرماتورهای فولادی به طور کلی از همه جهت دارای خواص یکنواخت هستند و مقاومت برشی مشابه مقاومت تسلیمی طولی است. خستگی - خصوصیات خستگی سازه های بتن آرمه فولادی به خوبی قابل درک است. برای خرید میلگرد به نرخ کارخانه نیشابور و ظفر بناب با ما تماس بگیرید تا با کیفیت بالا در کمترین زمان ممکن در اختیار شما قرار بگیرد. توسعه پیوند - مقاومت توسعه فولاد تقویت کننده در دو حالت مستقیم و خم به خوبی تحقیق و درک شده است.

بازده - در بارهای کمتر از عملکرد، فولاد دارای ویژگی های الاستیک است که باعث می شود یک ساختار پس از بارگیری مجدداً برگردد. آرماتورهای فولادی با مقاومت تسلیم از 40 تا 100 ksi در دسترس هستند. مقاومت تسلیم فولاد به قطر میله بستگی ندارد و جایگزینی ترکیبات مختلف میله با مساحت یکسان می تواند به راحتی فراهم شود. این انعطاف پذیری را در روش های بدست آوردن همان خصوصیات در یک سازه بتنی فراهم می کند. خصوصیات حرارتی - مدول انبساط حرارتی تقویت کننده فولاد بسیار شبیه بتن است. به دلیل شباهت خواص حرارتی بتن و فولاد، با گرم شدن ساختار بتن، تنش یا انحراف اضافی ایجاد نمی شود.خرید میلگرد آجدار و ساده.

احتباس مقاومت - در اثر حرارت دهی از آتش، فولاد قادر به مقاومت در برابر دمای بالا قبل از تغییر مقاومت و خاصیت شکل پذیری است. بسیاری از سازه های بتونی که مورد آتش سوزی قرار گرفته اند با استفاده از فولاد تقویت کننده موجود قابل احیا هستند. اتصال - آرماتورهای فولادی را می توان با استفاده از جوشکاری یا اتصال دهنده هایی که دارای استحکام های مشابه مقاومت در برابر فولاد تقویت کننده هستند، متصل کرد. خرید میلگرد وارداتی از کارخانه های معتبر داخلی و خارجی با استانداردهای لازم و برگه اصالت کالا انجام می شود. پذیرش کد - آرماتورهای فولادی توسط همه کدهای طراحی بتنی در سراسر جهان پذیرفته می شوند.

نوار تقویت کننده معمولاً برای مطابقت با مشخصات ASTM یا AASHTO تولید می شود:

A615 / A615M: مشخصات استاندارد میله های فولاد کربنی تغییر شکل یافته و ساده برای تقویت بتن

A706 / A706M: مشخصات استاندارد برای تغییر شکل و ساده میله های فولادی کم آلیاژ برای تقویت بتن

A955 / A955M: مشخصات استاندارد برای تغییر شکل و ساده میله های فولاد ضد زنگ برای تقویت بتن

A996 / A996M: مشخصات استاندارد میله های تغییر شکل یافته از راه آهن و فولاد محور برای تقویت بتن

A1035 / A1035M: مشخصات استاندارد میله های تغییر شکل یافته و ساده، کم کربن، کروم، فولاد برای تقویت بتن انجام می شود.

انواع مختلف میلگرد کدامند؟ و آیا مهم است؟

قیمت میلگرد آلیاژی برای بتن مقاومت فشاری بتن فوق العاده است. برای خرد شدن بتن نیروی باورنکردنی لازم است. با این حال، بتن دارای مقاومت کششی نسبتاً ضعیفی است. برای شکستن بتن با خم شدن یا چرخاندن آن نیروی بسیار کمتری نسبت به خرد شدن بتن لازم است. برای افزایش مقاومت کششی بتن، از میله تقویت کننده - میلگرد - برای افزایش مقاومت در برابر کشش بتن استفاده می شود.

طول و قطر میلگردهای متنوعی در دسترس است، اما فقط شش نوع میلگرد متداول وجود دارد: اروپایی (آلیاژ کربن، منگنز، سیلیکون و غیره). فولاد کربن (میلگرد اصلی "سیاه")؛ گالوانیزه اپوکسی روکش شده پلیمر تقویت شده با الیاف شیشه (GFRP)؛ و فولاد ضد زنگ انواع مختلف میلگرد هر یک از نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد.

انواع میلگرد

میلگرد اروپایی

قدرت میلگرد اروپایی هزینه آن است. میلگرد اروپایی که عمدتا از منگنز ساخته می شود، نسبت به خم شدن کمترین نوع میلگرد است. اگرچه کار با آن آسان است، اما به طور کلی برای استفاده در مناطقی که زلزله را تجربه می کنند و همچنین برای پروژه هایی که از میلگرد آن نیاز به یکپارچگی ساختاری قابل توجهی دارند توصیه نمی شود.خرید میلگرد اروپایی در بازار آهن.

میلگرد استیل کربن

میلگرد متداول، نوار "سیاه" در هر نوع و مقیاس از پروژه به استثنای چند مورد استفاده می شود. بزرگترین نقطه ضعف میلگرد سیاه خوردگی آن است. هنگام خوردگی میلگرد، ترک خوردگی و شکستن بتن اطراف آن منبسط می شود. در شرایطی که ممکن است میلگرد در معرض رطوبت یا اشباع آب قرار گیرد، گزینه های بهتری نسبت به میلگرد سیاه وجود دارد. با این حال، با توجه به نسبت مقاومت / کشش مقدار، میلگرد سیاه بهترین میلگرد موجود است.

میلگرد روکش اپوکسی

میلگرد روکش اپوکسی میلگرد مشکی با روکش اپوکسی است. استحکام نساجی یکسانی دارد اما در برابر خوردگی 70 تا 1700 برابر مقاومت بیشتری دارد. با این حال، پوشش اپوکسی فوق العاده ظریف است. هرچه آسیب به پوشش بیشتر شود، در برابر خوردگی مقاومت کمتری دارد.

میلگرد گالوانیزه

قیمت میلگرد گالوانیزه تنها چهل برابر مقاوم در برابر خوردگی از میلگرد سیاه است، اما آسیب رساندن به پوشش میلگرد گالوانیزه دشوارتر است. از این نظر، ارزش آن بیشتر از میلگرد روکش اپوکسی است. با این حال، حدود 40٪ گرانتر از میلگرد روکش اپوکسی است.

پلیمر تقویت شده با الیاف شیشه (GFRP)

GFRP ترکیبی است تقریباً شبیه فیبر کربن. در نتیجه، هنگام استفاده از GFRP، خم شدن میدان مجاز نیست. با این حال، دوره خوردگی نخواهد داشت. از این نظر، GFRP یک میله تقویت کننده بتن بی نظیر است. در حالی که هزینه آن ده برابر میلگرد با روکش اپوکسی در هر پوند است، اما بسیار سبک است، بنابراین در هنگام صحبت کردن با پای خطی، این هزینه فقط در حدود دو برابر است.

میلگرد فولاد ضد زنگ

قیمت میلگرد فولاد ضد زنگ گرانترین میله تقویت کننده موجود است، حدود هشت برابر قیمت میلگرد روکش اپوکسی. همچنین بهترین میلگرد موجود برای اکثر پروژه ها است. با این حال، استفاده از فولاد ضد زنگ در همه موارد، اما منحصر به فرد، اغلب استفاده بیش از حد است؛ اما برای کسانی که دلیلی برای استفاده از آن دارند، میلگرد فولاد ضد زنگ 1500 برابر در برابر خوردگی مقاوم تر از میله سیاه است. در برابر آسیب نسبت به سایر انواع مقاوم در برابر خوردگی یا ضد خوردگی یا میلگرد مقاومت بیشتری دارد و می تواند در مزرعه خم شود. ساختمانی با میلگرد نصب شده در بتن

میلگرد برای چه استفاده می شود؟

قبل از خرید میلگرد نصب شده می توان برای ایجاد بیشتر اتصالات در سایت استفاده کرد - به عنوان مثال، دیوارها، اسلب ها، تیرها، پایه ها یا ستون های پشتیبانی.

بتن مسلح چیست؟

در اواسط دهه 1800، سازندگان شروع به افزودن فولاد در بتن برای حمل نیروهای کششی کردند. این بتن مسلح به یک روش ساختمانی فوق العاده محبوب تبدیل شد. دلایل مختلفی وجود دارد که ترکیب فولاد تقویت کننده و بتن به خوبی کار می کند:

ضریب انبساط حرارتی برای بتن و فولاد مشابه است، بنابراین وقتی بتن های مسلح یخ زده یا داغ می شوند، این دو ماده به طور مشابه منقبض و منبسط می شوند. اگر این کار را نمی کردند، این ترکیب با گذشت زمان خود را از هم می پاشید.

پیوند بین میله های فولادی تقویت کننده (میلگرد) و بتن قوی و کارآمد است. میلگرد دارای تغییر شکل سطح (برجستگی) برای بهبود بیشتر این پیوند است. به دلیل پیوند محکم، بتن به طور م effectively ثر تنش هایی را به فولاد منتقل می کند و بالعکس. وقتی خمیر سیمان با میلگرد فولادی تماس پیدا می کند، یک لایه سطح غیر واکنشی ایجاد می کند که از خوردگی جلوگیری می کند. این فرایند انفعال به خوردن میلگرد در داخل بتن مسلح کمک می کند.خرید میلگرد به نرخ کارخانه

موقعیت میلگرد در سازه بستگی به کاربرد دارد. تیرها و دال های ساده اغلب فقط در سمت کشش (پایین) میلگرد دارند. هنگامی که یک تیر به صورت پیوسته از بالای ستون ها عبور می کند، کشش در بالای تیر قرار دارد، بنابراین در بالای تیر به پشتیبانی از ستون نیاز به میلگرد است.

در نظر گرفتن پایه ستون جالب است. بسیاری از مردم نمی دانند که در کدام قسمت فشار وجود دارد. به عنوان یک روش ساده برای به خاطر سپردن، دست چپ خود را با کف دست به سمت بالا بگیرید. اکنون انگشت اشاره دست راست خود را گرفته و به وسط کف کشیده شده فشار دهید. دست چپ خود را کمی فنجان کنید، گویی که در مقابل نیروی رو به پایین انگشت اشاره خود واکنش نشان می دهید. درج عکس در اینجا به راحتی می توانید ببینید که پوست پایین دست چپ شما سفت می شود (به حالت کششی در می آید) و پوست بالای دست شما چروکیده می شود (تحت فشار قرار می گیرد)؛ بنابراین، کف پایه بتونی ساده در زیر ستون کشیده شده است؛ بنابراین میلگرد باید نزدیک پایین پایه باشد.

قیمت میلگرد بر اساس وزن مهم است که فولاد تقویت کننده به اندازه کافی پوشش بتونی داشته باشد تا بتن به میلگردها متصل شود و به بتن و فولاد اجازه دهد تا به عنوان یک واحد سازه یکپارچه عمل کنند. پوشش بتونی همچنین از فولاد تقویت کننده در برابر رطوبت بیش از حد یا خوردگی شیمیایی محافظت می کند. قانون ساختمان موسسه بتن آمریکا موارد زیر را توصیه می کند.

قوانین میلگرد برای فاصله حداقل تا لبه بتن

روکش بتنی

ریخته گری بتن در برابر و در معرض دائمی زمین 3 "

بتن ساخته شده در معرض زمین یا هوا: # 5 بار و کوچکتر 1 1/2 "

بتن تشکیل شده در معرض زمین یا هوا: # 6 تا # 18 میله 2 "

بتن ساخته شده در معرض زمین یا آب و هوا: اسلب، دیوار، تیرچه: # 14 و # 18 میله 1 1/2 "

بتن ساخته شده در معرض زمین و هوا نیست: دال، دیوار، تیرچه: # 11 و میله های کوچکتر 3/4 "

بتن ساخته شده در معرض زمین یا هوا: تیرها و ستون ها: 1 1/2 "

یک نمای کلی از طراحی بتن آرمه ممکن است در اینجا مفید باشد. بتن ماده ای با مقاومت فشاری بالا و مقاومت کششی کم است. فولاد به عنوان ماده، از نظر مقاومت در برابر فشار 10: 1 و مقاومت در برابر کشش 100: 1 بهتر عمل می کند. با این حال، قیمت هر پوند فولاد در حدود 50 سنت است در حالی که قیمت هر پوند برای بتن حدود 2 سنت است؛ بنابراین در طراحی بتن مسلح اقتصادی از فولاد برای حمل تنش های کششی در یک عضو سازه و از بتن برای حمل تنش های فشاری استفاده می شود. خرید میلگرد به قیمت کف بازار

بتن مسلح باید با کمی توجه به انبساط و انقباض طراحی شود. البته، تمام مصالح ساختمانی دارای درجه انبساط و انقباض هستند، اما با بتن مسلح، این نیروها می توانند به معنای واقعی کلمه، بتن را از هم جدا کنند. دو ویژگی اضافی طراحی بتن آرمه که برای نظارت ناظر در ساخت و ساز مفید است، خزش و خستگی است. باز هم تمام عناصر ساختاری باید با خزش و خستگی کنار بیایند، اما بتن می تواند توسط این پدیده ها به شدت تغییر کند.

چه چیزی باید در مورد میلگرد بدانم؟

قیمت میلگرد ساده کربنی میزان میلگرد مورد استفاده در سازه های معمولی درصد کمی از مقدار بتن است. به عنوان مثال در اکثر تیرها از میلگرد حدود 1٪ برای حمل نیروهای کششی در خمش استفاده می شود. ستون ها ممکن است تا 6٪ میلگرد استفاده کنند، بخشی از این دلیل است که میلگرد هر دو نیروی کششی و محوری را حمل می کند. از آنجا که هزینه میلگرد بسیار بیشتر از بتن است، طراحی مهندسی کارآمد استفاده از میلگرد را به حداقل می رساند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن