سایت تجهیزات دندانپزشکی و معرفی تجهیزات لابراتوار دندانپزشکی

یکی از تحولات چشمگیر در زمینه طراحی و تولید تجهیزات دندانپزشکی، امکان برخورداری از دستگاه ها و امکانات تصویربر

توسط BASHARIATEMROOZ در 27 شهریور 1401

یکی از تحولات چشمگیر در زمینه طراحی و تولید تجهیزات دندانپزشکی، امکان برخورداری از دستگاه ها و امکانات تصویربرداری داخل مطب و کلینیک های دندانپزشکی است. این دستگاه ها مجهز به مانیتورهای تصویربرداری و اشعه ایکس بوده و به افزایش سهولت کار دندانپزشک و بیمار کمک خواهد نمود. یکی دیگر از خدمات بسیار مهم شرکت توثکالا، ارائه مواد مصرفی و مورد نیاز در فرآیند دندانسازی و ساخت پروتزهای ثابت و متحرک دندانی است. مواد مورد نیاز در قالب گیری دندان، تجهیزات مورد نیاز ساخت دندان های مصنوعی و پروتزهای دندانی از جمله این تجهیزات بوده و توسط شرکت توثکالا در اختیار خریداران و متقاضیان قرار داده می شوند. چگونه تجهیزات دندانپزشکی و دندانسازی را از شرکت توثکالا تهیه نماییم؟ همانطور که پیشتر گفته شد شرکت تجهیزات دندانپزشکی و دندانسازی توثکالا یکی از شرکت های معتبر و حرفه ای در زمینه فروش محصولات و تجهیزات دندانپزشکی است. سایت تجهیزات دندانپزشکی شما میتوانید تمامی محصولات و قیمتهای آنها در سایت توثکالا مشاهده بفرمائید. در صورت نیاز برای ارتباط بیشتر یا آشنایی با فرایند خرید، میتوانید از طریق شماره ۰۹۱۲۳۴۱۲۸۵۴ از کارشناسان با تجربه ما در توثکالا راهنمایی و مشاوره بخواهید. همچنین از طریق واتساپ توثکالا و اینستاگرام توثکالا هم ما در خدمت شما هستیم.

  • روکش های سنسور RVG
  • ساخت کشور سوئیس
  • چراغ های امتحان
  • پیش بند و حفاظ گردنی بیمار
  • کاردانی حرفه ای معماری - معماری داخلی
  • خمیر پولیش و گلیز
  • استفاده از موتور با قدرت 1500 وات
  • علوم باغبانی و مهندسی فضای سبز

هرچه تولید یک دسته رنگ بیشتر طول بکشد، هزینه کار نیز بیشتر است. همچنین هزینه های مربوط به نیروی انسانی به قیمت رنگ صنعتی شما اعمال می شود. به طور کلی زمان ساخت رنگ بیشتر به سه عامل بستگی دارد: تجهیزات، نیازهای فرمول و روش کار و نیروی انسانی برای اجرای کار. خریداران باید اطمینان حاصل کنند که تولید کننده رنگ آنها از تجهیزات بهینه و دانش داخلی برای تولید پوشش های خاص خود برخوردار است. مراجعه به یک تأمین کننده بالقوه و ترسیم یک تصویر واضح از اینکه به چه روشی رنگ شما تولید می شود روش خوبی برای جلوگیری از هزینه های تولید بی مورد است. ماهیت برخی از فرمول ها ، به ویژه فرمول های با ویسکوزیته بالا و پوشش های رنگی، به زمان ساخت طولانی تری نیاز دارند. برخی از مواد اولیه بیش از سایرین به تجهیزات، زمان، انرژی و مراقبت های ویژه تری نیاز دارند. تطبیق رنگ همچنین می تواند باعث افزایش زمان و پیچیدگی شود.

در سال ۱۸۱۶ میلادی فیزیکدان فرانسوی Rene laennec با قرار دادن گوشش در نزدیکی قفسه ی سینه ی بیمار و با استفاده از یک روزنامه ی لوله شده به صداهای درون آن گوش داد. بوجود آمدن این ایده برای اختراع او ، امروزه به ساختن گوشی طبی رهنمون شده است. هیچ موضوعی در تکنولوژی پزشکی پیشرفت نمی کند مگر آنکه تندرستی انسان را تامین کند. دستگاه های امروزه ی مهندسی پزشکی از تغییر دستگاههای موفق اولیه بوجود آمدند. ابزارهایی مانند دندان های چوبی ، عصاهای زیر بغل ، و هر وسیله ی که در کیف سیاه پزشکان پنهان شده بود به ابزار های شگفت مدرن که شامل دستگاههای تنظیم کننده ی ضربان قلب ، ماشین های دیالیز و ابزارهای تشخیصی و تکنولوژی تصویربرداری در انواع مختلف (آنژیوگرافی ,ماموگرافی , رادیولوژی,CT Scan…) واعضای مصنوعی شامل ایمپلنت ها و… در سال ۱۸۹۵ Wilhelm Roentgen (ویلهام رونتگن) لامپ اشعه ی کاتد را بصورت تصادفی کشف کرد که شامل یک ورقه روکش دار از آلیاژهای مس نیکل و تنگستن به همراه باریم بود .

خب زمانی که یک مراجعه کننده روی یونیت قرار میگیره خیلی دقیقتر و تیزبین تر از ما هست، از چه بابت؟ از این بابت که نکات بهداشتی مخصوصاً، رعایت شده است؟ خب، الان میخوام یه چیزی رو اینجا بهتون نشون بدم، یه لیوان آب نصفه هست، خب اگر خودمون رو بزاریم جای اون مراجعه کننده، میمونیم ؟ آیا این برای مریض قبلی هست؟ برای ما ریختن؟ ماده آن حل شده؟ اصلا چرا این رنگی هست؟ یه ابهامی وجود دارد، حتی اگر این لیوان برای مراجعه کننده ی قبلی نباشه، باز هم ابهام برانگیز است. خب، پس ما هیچ وقت از وسایل آماده روی یونیت قرار گرفته، استفاده نمیکنیم. تجهیزات دندانپزشکی دست دوم وسایل مخصوصاً آنهایی را که یکبار مصرف است، باید جلوی چشم آن مراجعه کننده ما از آن استفاده کنیم و آن را آماده کنیم. خب، پس ما از این به هیچ عنوان استفاده نمیکنیم. میگیم که قرص دهانشویه هست، اجازه بدید قرص دهانشویه حل بشه و بعد دهانتان را با آن بشویید که تا پزشک معالجتون قرار بگیره کنارتون و کار درمانیتون رو شروع بکنه.

اتصال سر آب جمع کن این سرساکشن به بدنه بسیار محکم است. و در هنگام تخلیه بزاق و خون از دهان بیمار باعث ناراحتی او نمی شود. مشاوره تلفنی و حضوری · طراحی و تولید محصولات مطابق با سفارش مشتری · آمادگی همکاری با شرکتهای دانش بنیان · ساخت پلیمر جدید برای تولید قطعات پلیمری … دسته محصول, دسته آینه دندانپزشکی ; کیفیت محصول, بالا برای مصارف متنوع ; بروز عملکرد, عکاسی از سطوح باکال و اکلوزال و لینگوال ; مزیت عملکردی, حاوی چهار نوع آینه … سرساکشن های یکبار مصرف دندانپزشکی گلدن بیوتی از مواد درجه یک و بهداشتی ساخته شده اند . دارای میله انعطاف پذیر می باشند و به هر جهت که نیاز داشته باشید . محصولات یکبار مصرف دندانپزشکی از جمله سینیهای یکبار مصرف دندانپزشکی، روکش سرساکشن و پوآر، کاور یونیت نایلونی و الیافی، پیش بند بیمار، روکش دسته چراغ، کاور … سرساكشن مديكال دندانپزشكي محصول شرکت ( پرهون طرح پارس ) کد …

یونیت دندانپزشکی قلب دندانپزشکی محسوب می شود و به همین دلیل در لوله کشی یونیت دندانپزشکی باید نهایت دقت در انتخاب نوع لوله کشی و اجرای آن اعمال شود تا نتیجه کار درست و دقیق باشد. در صورتی که لوله کشی یونیت دندانپزشکی به درستی انجام نشود در عملکرد یونیت مشکلاتی به وجود می آید و باعث مختل شدن کار دندانپزشک می شود. یونیت دندانپزشکی از مهمترین تجهیزات یک دندانپزشکی محسوب می شود. صندلی که بیمار بر روی آن قرار می گیرد تا پزشک مشکل دندان و لثه او را حل کند به وسیله یونیت کنترل می شود. در واقع کار یونیت دندانپزشکی کنترل صندلی و کلیه اینسترومنت هایی است که پزشک توسط آن به درمان بیمار می پردازد. یونیت ها دارای ورودی آب و هوا هستند و از سوی دیگر دارای خروجی فاضلاب می باشند. آب و هوای ورودی برای راه اندازی ساکشن، کلیه اینسترومنت ها، کویترون، پوآرو، دوش آب لیوان و کراشوار استفاده می شود.

در بیشتر موارد اینگونه تجهیزات با حجم کم و در ابعاد کوچک ساخته می شوند. شاید این باور وجود داشته باشد که کارایی و راندمان آنها کم باشد و کاربرد خاصی نداشته باشد. در صورتی که استفاده کنندگان از این تجهیزات، هیچ کمبودی در هنگام کار با این دستگاه ها احساس نمی کنند. دندانپزشکی یکی از قدیمیترین تخصصهای پزشکی از قدیم در دنیاست. سابقه آن به ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر میگردد. با این وجود اولین اسناد مرتبط با دندانپزشکی و خرابی دندان مربوط به ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد است. در یونان باستان بقراط و ارسطو در مورد دندانپزشکی گفته اند. مخصوصا در مورد درمان پوسیدگی دندان بسیار گفته شده است. در سال ۱۷۰۰ دندانپزشکی وارد مراحل تخصصی تری شد. در ۱۷۲۳ جراح فرانسوی Pierre Fauchard کتاب خود را منتشر کرد. که برای اولین بار روش هایی برای مراقبت و درمان دندان نام برد. فوچارد برای اولین بار ایده پر کردن دندان و استفاده از پروتز دندانی را عنوان کرد.

ایمپلنت کامل دندان چیست و هزینه آن چقدر است؟ برای آندسته از افرادی که تمام دندانهای خود را از دست دادهاند این امکان وجود دارد که ایمپلنت کامل دندان برای هر دو قوس فکی انجام دهند. بحث ایمپلنت کردن کامل فک یک موضوع تخصصی و پیچیده است و اگر تمایل دارید در این باره اطلاعات بیشتری داشته باشید، حتماً باید با یک متخصص ایمپلنت صحبت کنید. و از نزدیک تحت معاینه قرار بگیرید. تجهیزات لابراتوار دندانپزشکی قیمت ایمپلنت کامل دندان معمولا بالاً است ولی روشهایی وجود دارد که میتوان هزینههای آن را به میزان اندکی کاهش داد. فرمول نهایی محاسبه قیمت ایمپلنت دندان چیست؟ اگر اجازه دهید کم کم بحث قیمت و هزینه ایمپلنت دندان را ببندیم و به یک جمعبندی نهایی در این خصوص برسیم. هیچ فرمول آنچنانی و پیچیدهای پشت برآورد و نحوه محاسبه نهایی تعرفه ایمپلنت دندان وجود ندارد و شما میتوانید تنها با یک مراجعه حضوری به صورت دقیق معاینه شوید و هزینه دقیق کاشت ایمپلنت نیز برایتان محاسبه شود.

اتوکلاو: دستگاه اتوکلاو از دیگر لوازم مهم میباشد که با دستور اداره کل تجهیزات پزشکی و وزارت بهداشت، وجود آن در مطب های دندانپزشکی اجباری می باشد و باید در لیست تجهیز کردن مطب قرار گیرد . کمپرسور: مهمترین ابزار مورد استفاده در مطب دندانپزشکی، دستگاه کمپرسور می باشد که هوا را متراکم و آماده ارسال می کند. لایت کیور: این دستگاه به وسیله نور بنفشی که دارد مواد ترمیمی دندان را سفت میکند. می توان از لایت کیور برای چندین ماده مختلف دندانپزشکی استفاده کرد که بیشترین استفاده از لایت کیور برای سفت کردن کامپوزیت میباشد. لایت کیور با استفاده از نور بنفش خود باعث تراکم و فشرده شدن سریع کامپوزیت میگردد. دستگاه کویترون (جرمگیر) : پلاک میکروبی از عوامل مهم در ایجاد بیماریهای لثه و پوسیدگی دندان میباشد که باید توجه ویژهای به آن کرد. جرمگیری روشی مهم برای از بین بردن پلاکهای میکروبی میباشد، به این دلیل که نمیتوان با مسواک زدن این پلاکها را حذف کرد. آماگلاماتور: این دستگاه برای ترکیب آمالگام و جیوه استفاده میشود که برای پر کردن دندان مورد نیاز است. اینسترومنت ها: اینسترومنت ها شامل ابزارهایی همچون توربین دندانپزشکی، آنگل و … میباشد که هرکدام وظایف بخصوصی دارند. توربین ابزاری است که سرعت بالا و در عین حال قدرت پایینی دارد و برای برداشتن پوسیدگی و صیقل کاری باتراش روی دندان بکار میرود. آنگل ها ابزارهایی با گشتاور بالا و سرعت تقریبا پایینی بوده و توسط یک موتور کار میکنند.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی بندرعباس تاکید کرد: تربیت گلخانه ای پزشک هیچ گره ای را باز نمی کند و تبعات آن، همین سیستم فعلی را هم دچار آسیب می کند . کرم پور با اظهار تاسف از این که بهترین نخبگان و منابع علمی و انسانی خود را رایگان در اختیار سایر کشورها می گذاریم؛ خاطرنشان کرد: اخیرا شاهد هجمه های رسانه ای و مسائلی هستیم که به ناحق به پزشکان ما نسبت داده می شود که ایران بهشت پزشکان است؛ اگر شرایط کشور برای ماندگاری و خدمت رسانی همکاران مناسب بود، پس آمار بالای مهاجرت نشانگر چیست؟ چطور کسی حاضر می شود وطن خود را ترک کرده و به عنوان شهروند درجه دو در سایر کشورها زندگی کرده و به فعالیت بپردازد؟ وی گفت: باید بپذیریم که راه اشتباه در حوزه بهداشت و درمان خروجی اشتباه را به دنبال داشته و حاصل آن فروپاشی سیستم درمان است. تجهیزات جراحی دندانپزشکی رئیس نظام پزشکی اندیمشک با بیان این که افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی فقط موجب رشد آمار مهاجرت می شود؛ گفت: با مصوبات دستوری و غیرکارشناسی نمی توان نیروی متخصص و کارآزموده تحویل نظام سلامت داد.

آخرین مطالب