رژیم کتوژنیک : چربی بخورید

  رژیم کتوژنیک : چربی بخورید اما لاغر شوید!   با این حال برای کسانی که به دیابت یا فشار خون مبتلا

توسط BASHARIATEMROOZ در 11 دی 1400

 

رژیم کتوژنیک : چربی بخورید اما لاغر شوید!

 

با این حال برای کسانی که به دیابت یا فشار خون مبتلا هستند، گرفتن رژیم کتوژنیک ممنوع است یا اینکه باید حتما تحت نظر مستقیم پزشک صورت بگیرد. به خوانندگان عزیز مخصوصا اشخاصی که دچار مشکلات سلامتی هستند توصیه میشود تا قبل از ایجاد هر گونه تغییر در تغذیه و سبک زندگی یا شروع مصرف مکملهای دارویی و غذایی حتما با پزشک خود مشورت نمایند. اگر تا به حال اسم ریواس را نشنیدهاید، زمان مناسبی است که آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

بله، اگر شما بخواهید وزن خود را در طول یک یا دو ماه کاهش دهید، ایمن است. کربوهیدرات تقریبا در هر چیزی هست و چربیها نیز انواع گوناگونی دارند (همهی چربیها سالم نیستند)، به همین علت به راحتی ممکن است دچار اشتباهات رژیم کتوژنیک شوید، مخصوصا اگر به تازگی رژیم کتوژنیک را وارد سبک زندگی خود کرده باشید. رژیم کتوژنیک برای لاغری تقریبا 2 برابر عملکرد بهتری نسبت به رژیم های کم کالری و کم چربی دارد.

آیا کله پاچه در رژیم کتوژنیک مجاز است؟

کله پاچه در رژیم کتوژنیک یکی از نکات مهم در رژیم کتوژنیک این است که بر خلاف سایر رژیمهای غذایی، این نوع رژیم بر استفاده از چربی زیاد، پروئتین با سطح متوسط و کربوهیدرات اندک تاکید دارد. علاوه بر این رژیم کتوژنیک باعث کاهش تریگلیسرید و افزایش کلسترول خوب خون (HDL) هم میشود. کاهش گرسنگی و افزایش انرژی. برای استفاده به عنوان منبع انرژی در مغز مورد استفاده قرار می گیرند. میوههایی از جمله هندوانه، لیمو و خرما در رژیم کتوژنیک میتوانند به وعدههای غذایی یا میانوعدههای طعم متفاوتی ببخشند که به رژیم شما تنوع بدهد. پس باید سختگیرانهتر نگاه کنیم و چیزهایی را که طبیعی هستند، اما شیریناند نیز حذف کنیم، مثلِ انگور، هندوانه، هلو، سیب، و تقریباً تمامِ میوهها (به جز میوههایی چون تمشک و توتفرنگی). بله.

کله پاچه در رژیم کتوژنیک مجاز است.

اما ممکن است این رژیم برای عضله سازی بهخوبی رژیمهای با کربوهیدرات متوسط نباشد. خیر. بااینحال ممکن است مصرف کالری بیشتر در برخی روزها سودمند باشد. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پُرچرب و کم کالری است. طبق لیست غذایی رژیم کتوژنیک استاندارد شما باید چربی فراوانی مصرف کنید.

<p> پس توجه کنید که هنگام انتخاب میوه ها، آن ها را از میان میوه های معرفی شده برگزینید تا به اهداف رژیم کتوژنیک دست یابید و تلاش های شما ثمر بخش باقی بماند. یک دوم فنجان از این میوه تنها ۵٫۸ گرم کربوهیدرات و مقدار اندکی کالری دارد. درخت میوه ستارهای، بومی مناطق استوایی و کشور مالزی است و میوهای سرشار از انواع ویتامین و آنتیاکسیدان دارد. یک دوم پیمانه از ریواس، ۱٫۷ گرم کربوهیدرات خالص و تنها ۱۳ کالری دارد؛ این درحالی است که این خوراکی جذاب، ۱۷۶ میلیگرم پتاسیم، ۶۲ واحد ویتامین A، ۴٫۹ میلیگرم ویتامین سی و ۵۲ میلیگرم کلسیم دارد! ریواس طعم ترشی دارد که به شما حس نشاط میبخشد و میتوان آن را به صورت سرخ کرده، خام، در اسموتی یا انواع سس به کار برد.

شما با نصب اپیلیکشن دکترسی به راحتی به تناسب اندام دلخواه خود خواهید رسید. برای دریافت دریافت رژیم غذایی کلیک کنید و اپلیکیشن دکترسی را نصب کنید. از جمله رژیم های غذایی موجود در اپلیکیشن دکترسی رژیم کاهش وزن، رژیم، افزایش وزن، رژیم تثبیت وزن، رژیم بیماری های خاص مانند : رژیم دیابتی، رژیم کلیوی، رژیم کبد چرب، رژیم قلبی وعروقی میتوان نام برد.

بیشتر مردم وقتی از رژیم کتوژنیک پیروی میکنند، مصرف سبزیجاتشان هم افزایش می یابد، چرا که سبزیجات، جایگزینی برای پاستا، برنج، سیب زمینی و غیره می شود. از مزایای رژیم کتوژنیک میتوان به کاهش قند خون و سطح انسولین در بدن اشاره کرد؛ این درحالی است که افزایش سطح کتونها بر بهبود سلامتی هم تاثیر مهم و مفیدی دارد.

طور ساده، رژیم کتوژنیک نوعی پرهیز غذایی است که بر پایۀ کربوهیدرات بسیار کم بنا شده و از بسیاری جهات به رژیمهای اتکینز و کم کربوهیدرات شباهت دارد. مغز قادر به استفاده از این منبع جایگزین انرژی به جای مسیر انرژی سلولی است که به طور معمول در بیماران مبتلا به اختلالات مغزی کارآمد نیستند. این رژیم غذایی در ابتدا برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده شد ، زیرا متابولیسم مغز در برخی شرایط با ” کتوزیس ” می تواند ” به طور مساوی ” تنظیم شود. رژیم استاندارد کتوژنیک: این رژیم با کربوهیدرات بسیار کم ، مقدار متوسط پروتئین و مقادیر فراوان چربی تنظیم می گردد که شامل 75 درصد چربی ، 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدرات است. وقتی بدن شما در وضعیت کتوژنیک قرار دارد به این معناست که سوخت و ساز انرژی لیپبد دست نخورده است و این یعنی بدن شما برای فعالیت شروع به تجزیه چربیها خواهد کرد.

رژیم کتوژنیک تخصصی دکتر روشن ضمیر رژیم آنلاین آردایت https://rdiet.ir/

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن