خرید سیر سیاه دکتر بیز لاغری از آریوکالا با قیمت مناسب

ممکن است کیسه های سیر سیاه را در راهروی محصولات در Trader Joe یا ساحل خواربار فروشی محلی خود دیده باشید. به طو

توسط BASHARIATEMROOZ در 17 آبان 1401

ممکن است کیسه های سیر سیاه را در راهروی محصولات در Trader Joe یا ساحل خواربار فروشی محلی خود دیده باشید. به طور خلاصه، سیر سیاه سیر معمولی است که برای چند هفته به آرامی تخمیر شده و معمولاً در شرایط رطوبت بالا تخمیر شده و سپس خشک شده است. این فرآیند به سیر رنگ تیره و بافتی چسبناک می‌دهد، در حالی که طعم تند کلاسیک را حذف می‌کند و آن را با چیزی ظریف‌تر و ملایم‌تر جایگزین می‌کند: طعم‌دهنده‌ها آن را با طعم‌هایی مانند شیرین بیان، سس سویا و ملاس مقایسه کرده‌اند. (4 نکته ما را برای نحوه پختن با سیر بررسی کنید.)

 

به طور کلی فرض بر این است که سیر سیاه در آسیا منشا گرفته است (بعضی می گویند این یک غذای اصلی آشپزی قرن ها در آنجا است)، اما کارشناسان به طور کامل در مورد منشاء آن توافق ندارند. این در کشورهایی مانند ژاپن، تایلند و کره موجود است، جایی که در نوشیدنی های انرژی زا نیز استفاده می شود.

 

سیر سیاه در حدود یک دهه اخیر در میان آشپزهای خانگی آمریکایی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در اواسط دهه 2000 بود که کارآفرین اسکات کیم شروع به استفاده از ماشین‌های ثبت شده خود برای گرم کردن و تخمیر ملایم سیر کرد و Black Garlic, Inc. را در کالیفرنیا تأسیس کرد. دیگر تامین کنندگان اکنون شامل سیر سیاه آمریکای شمالی و سیر طلای سیاه تگزاس هستند. سرآشپزهای آمریکایی از آن لذت برده اند و سیر سیاه در رستوران هایی مانند Le Bernardin در شهر نیویورک، Bar Tartine در سانفرانسیسکو و بسیاری دیگر سرو شده است.

 

سیر سیاه را کجا پیدا کنیم

اگرچه جستجوی «نحوه درست کردن سیر سیاه» حدود 300 میلیون نتیجه جستجو به همراه خواهد داشت، اما یک راه سریعتر و کمتر بدبو برای دستیابی به برخی از آنها خرید یک کیسه یا شیشه حبه های آماده است. راهروی خواربارفروشی شما یا آنلاین. برخی از شرکت ها خمیر سیر سیاه و پودر سیر سیاه را نیز می فروشند. (آشپزی با سیر را دوست دارید؟ این دستور العمل های سیر سالم را بررسی کنید.)

 

خواص سیر سیاه برای سلامتی

همه سیر فواید بسیاری برای سلامتی دارد: حاوی مقادیر زیادی ویتامین C و تیامین و همچنین ترکیبات گوگردی است که به دلیل توانایی آنها در محافظت در برابر برخی سرطان ها از جمله معده و روده بزرگ مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین اعتقاد بر این است که سیر به تقویت ایمنی کمک می کند و دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به محافظت در برابر بیماری کمک کند. اما سیر سیاه به طور خاص چطور؟ یک مطالعه در سال 2013 در مجله غذاهای کاربردی همچنین نشان داد که سیر سیاه به دلیل فرآیند گرم شدن، حاوی سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان ها (به ویژه اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدهای مبارزه با رادیکال های آزاد) نسبت به سیر معمولی است.

 

طرز پخت با سیر سیاه

سیر سیاه به لطف طعم متمایز اومامی، همه کاره و سرگرم کننده برای آزمایش های آشپزی است. مدیر آشپزخانه EatingWell Test Breana Killeen، M.P.H.، R.D. پیشنهاد می کند از سیر سیاه به جای انواع معمولی آن استفاده کنید "هر زمان که می خواهید طعم سیر کمی دودی تر و ملایم تر داشته باشید."

 

سیر سیاه به راحتی در انواع غذاهای مختلف گنجانده می شود و می تواند بعد جدیدی را به دستور العمل هایی با طعم خنثی مانند سس مایونز یا سس خامه ای ببخشد. کیلین می گوید: «از آنجایی که طعم آن به نوعی دودی، شیرین و ترش است، من دوست دارم از آن در سس های سالاد، له شده در سس مایونز برای آیولی، مخلوط شده با روغن زیتون در کنار آنچوی برای پاستا، و در سرخ کردنی های آسیایی استفاده کنم. به دلیل طعم ملایمی که دارد، سیر سیاه را می توان به راحتی برای سیر برشته نیز استفاده کرد. آن را در دستور پخت سیب زمینی پوره شده سیر با دوغ یا در این سس خامه ای سیر بو داده و پارمزان امتحان کنید. توجه داشته باشید که در دستور العمل هایی که برای سیر برشته شده درخواست می شود، می توانید مرحله بو دادن واقعی را نادیده بگیرید، زیرا سیر سیاه قبلاً گرم شده است.

 

خرید سیر سیاه دکتر بیز لاغری

آخرین مطالب