ترموکوپل و فندک در اجاق گاز پادیسان

همین محدوده دمایی می تواند طیف وسیعی از کاربردها را پوشش دهد. یک نقطه اتصال سوای پوشش برای اندازه‌گیری دماهای

توسط BASHARIATEMROOZ در 8 آذر 1401
همین محدوده دمایی می تواند طیف وسیعی از کاربردها را پوشش دهد. یک نقطه اتصال سوای پوشش برای اندازه‌گیری دماهای گازهای غیرخورنده ساکن یا در درحال حاضر جریان توصیه می‌شود که در آن ها روزگار پاسخگویی پر سرعت ضروری است. نقطه اتصال از غلاف فلزی حفظ کننده بیرون می‌شود تا جواب سریع و ظریف داشته باشد. دسته‌بندی نشده این قسمت به اسم اتصال گرم یا اتصال اندازه گیری نامیده می شود. ترموکوپل‌ها ساخته شده از دو صفحه‌ی فلزی اهمیت فرآورده مختلف هستند که از یک ‌طرف به هم متصل می‌شوند. محل اتصال روی عنصر یا این که سطحی قرار می‌گیرد که می‌خواهیم دمای آن را اندازه‌گیری کنیم. انتهای دوم صفحه‌ها در دمای پایین‌تر (دمای اتاق) نگهداری می‌شود. ادله تقسیم بندی در مجموعه های متفاوت ؛ گونه آلیاژ به عمل رفته در ساختار آن ها می باشد. برای مثال این سنسور K(پرکارترین سنسور) ، اهمیت آلیاژکروم می باشد و محدوده ی دمایی 0 تا120 جايگاه ی سانتی گراد را اندازه گیری می کند .

مزایای به کارگیری از ترموکوپل

ترموکوپل ها معمولاً در طیف گسترده ای از کاربردها آیتم استعمال قرار می گیرند. اهمیت توجه به طیف گسترده ای از گونه ها و مشخصات فنی آن ها ، البته فهم ساختار اهمیت ، کارایی و دامنه آن به جهت گزینش بهتر دسته ترموکوپل مناسب و مواد ترموکوپل مناسب برای کاربرد حساس است. ترموکوپل های اصلی فلزات با حجب و حیا به ادله قابلیت و امکان مقاومت در برابر مرتبه حرارت مضاعف بالا در عین محافظت اعتنا و طول قدمت بالا تعیین شده اند. آن ها به طور قابل توجهی گران تر از ترموکوپل های base metal هستند.
  • ترموکوپل گونه K,j,T,E,N,S,R,B که هرکدام رنج دمایی خاصی را پوشش میدهد که متناسب با پروژه خود می‌توانید یکی از از همین نوع‌ها را گزینش نمایید.
  • سنسورهای K جزو لبریز مصرف ترین ترین و کاربردی ترین تجهیزات برقی به خواسته اندازه گیری دما هستند.
  • تحت فشار بالا و دماهای بالا، شرایطی میباشند که به طور معمول در فرآیندهای اندازه‌گیری ترموکوپل‌ها چشم می‌شود، حتی غلاف فولاد ضد زنگ هم مستهلک و دفرمه می گردد و دوباره ابزار را در برابر تخریب فوری آسیب‌پذیر می‌کند.
  • اصل عملکردی یک ترموکوپل در ارتبط با اثر سیبک یا به عبارتی اثر ترموالکتریک است.
  • از طرفی این حسگر های دمایی در برابر ارتعاشات و شرایط دمایی و فشار بالا نیز از مقاومت مضاعف مناسب برخوردار هستند.
اگر بگذاریم همین سیم‌ها در معرض محفظه باشند، عمر مفید آن‌ها کاهش پیدا می‌کند، به خصوص در دمای مضاعف بالا، به عنوان مثال بالای ۸۰۰ رتبه سلسیوس، جایی که هیچ سنسور دمای دیگری به کار گیری نمی‌شود. دارای همین حال، روش‌هایی به جهت حفظ از ترموکوپل و افزودن طرز محافظتی به سیم‌های اتصال اندازه‌گیری وجود دارد. دو دستگاه اهمیت که به جهت اندازه‌گیری دما به کار گیری میشوند RTD و ترموکوپل هستند. یک RTD از یک فلز استفاده مینماید که تغییرات مقاومت آن، پیش‌بینی‌کننده‌ی تغییرات دماست. در طرف دیگر، یک ترموکوپل دستگاهی است که از دو سیم فلزی استفاده می‌نماید که یک تفاوت ولتاژ در محل اتصال ساخت می‌نماید که متناسب مهم تغییر‌و تحول در دماست. ترموکوپل‌ها از انواع مختلفی از مواد ساخته میشوند که امکان اندازه‌گیری دماهای به شدت بالا و پایین، از -۲۰۰ درجه تا +۲۰۰۰ درجه سلسیوس را محقق می‌سازند.

فروش ویژه کشور‌ایران خودرو؛ تارا و ۲۰۷ فارغ از قرعه کشی بخرید | سود ۱۸۰ میلیونی خریداران همین خودرو؛ تحویل فوری

اگر ترموکوپل ها به صحت نصب و روش اندازی شوند می توانند در رنج دمایی گسترده ای عمل کنند. ترموکوپل‌ها رایج‌ترین سنسورهای دما روی کره زمین هستند، به ادله گنجایش دمایی گسترده، استحکام بالا و ارزش پایین. ترموکوپل‌ها در کاربردهایی متنوع استفاده می‌شوند، از وسایل خانگی تا فرآیندهای صنعتی، ایجاد الکتریکی برق، نظارت و در دست گرفتن بر کوره، پردازش و فرآوری خوراک و نوشیدنی، سنسورهای خودروسازی، موتور هواپیما، موشک، ماهواره و فضاپیما.

نظریه‌ها در فیزیک

وقتی مورد قضیه دمای بالا، بعد ها کوچک، پاسخگویی سریع، ضربه یا لرزش بالا باشد، بخش اعظم زمان ها می‌بینید ترموکوپل‌ها اندازه‌گیری دما را انجام می‌دهند. طبق معمول جهت پرهیز از آسیب دیدن ترموکوپل آن را درون غلاف فلزی یا سرامیکی قرار می‌دهند. طرز جوشکاری دوسر ترموکوپل تابع ضوابط خاصی هست بطوری که نباید در حین عملیات جوشکاری فلز یا احیاناً نیمه‌هادی دیگری در فرایند جوش دخالت نماید در غیر اینصورت خوی ترموکوپل هیچ وقت خلق استاندارد تعریف‌و‌تمجید شده تابع جداول مربوطه نخواهد بود.

هیدروترمومتر و دیتالاگر دما SDL500

دماسنج یا این که سنسور دما Thermocouple، از دو عدد سیم فلزی تشکیل شده و آن سیم ها صرفا در محل اتصال داغ یعنی در محل انتهای حسگر دما، به هم متصل می گردند. جفت های حرارتی یا Thermocouple، گونه های مختلفی دارند که هر کدام مورد ها کاربرد گوناگونی در صنعت دارند. هر یک ترموکوپل از اشکال جفت های حرارتی از هر نظر اهمیت هم متعدد اند. از فرآورده متریال به فعالیت رفته گرفته تا دوام و پایداری، مقاومت در برابر لرزش های ناگهانی، مقاومت در برابر اشکال مواد شیمیایی، محدوده دمایی، گونه های کاربرد و ارزش و بسیاری موردها دیگر با نیز تفاوت دارند.

جدید ترین ها

در این نوشته می‌خواهیم بخش اعظم در گزینه ترموکوپل صنعتی بدانیم. ترموکوپل یک سنسور است که برای میزان گرفتن دما استفاده می‌شود. ترموکوپل‌ها از دو پایه سیم، از فلزات گوناگون تشکیل شده‌اند که پایه‌های سیم به هم جوش میشوند و یک اتصال ایجاد می‌کنند. به نوع ای که مشاهده می شود، حتي براي ترموكوپل نوع K كه زیاد رايج خرید المنت استخری بوده هم ولت متر می بایست قابليت میزان گيري 4 ميكروولت را داشته باشد تا بتوان دما را حیاتی توجه 0.1 مرتبه سانتي گراد ترازو گيري نمود. ولی بايستي اعتنا کرد كه اين ولتاژ کلیدی اين دامنه كم، می تواند به شدت زیر تاثير نويز باشد. به این ترتیب در طراحي سيستم­ هاي ابزاردقيق، تكنيك ­هاي حذف نويز از اهميت خاصي برخوردار هستند. در خلاء و در محدوده دمایی 0 تا 750 مرتبه سانتی گراد به مهربانی کار می کند، ولی به استدلال مشکلات اکسیداسیون آهن به جهت دماهای تحت خیس سفارش نمی شود. از آنجایی که ارتباط ولتاژ اهمیت دما همیشه یک ارتباط خطی اخبار جهانی معمولی نیست، ممکن میباشد به جهت تبدیل قرائت‌های ولتاژ به قرائت‌های دما، به نمودار «جستجو» نیاز باشد. بیشتر سازندگان ترموکوپل هم دستگاه هایی می سازند که ولتاژها را به واحدهای "مهندسی" تبدیل می کنند. در صنایع غذایی به جهت کاربردهای انجمادی و دمای زیر استعمال می شوند. ترموکوپل ها به تیتر پمپ های حرارتی برای خنک کننده ترموالکتریک به کار گیری می گردند. ترموکوپل‌ها در اشکال متفاوتی ساخت می شوند، مثل پروب‌های ترموکوپل، پروب های ترموکوپل دارای اتصالات، پروب های ترموکوپل اتصال گذرا، ترموکوپل های مادون قرمز، ترموکوپل سیم برهنه یا این که حتی سیم ترموکوپل. به یاد داشته باشید که سیگنال ترموکوپل در کل طول سیم، ساخت میشود. به همین معنی است که اپراتورهایی که دماهای یکسانی را می‌خوانند، نتیجه ها یکسانی را در آزمایش‌های گوناگون تولید می‌کنند. این بدان مضمون‌ میباشد که RTD ها خوانش های تکرار پذیرتر و پایدارتری ایجاد می کنند، در حالی که طراحی آنان تضمین می کند که RTD ها به ایجاد خوانش های پایدارتر از جفت های حرارتی ادامه می دهند. سیم ها از یک طرف به هم وصل می شوند تا اتصال “اندازه گیری” یا این که “گرم” را تشکیل دهند. همین سنسور بایستی به یک دستگاه نمایشگر یا دستگاه دیجیتال وصل شود که تغییرات دمایی را نمایش دهد. برای خرید یا پیشنهاد و اطلاع از قیمت انواع ترموکوپل و المنت های صنعتی می توانید حساس واحد فروش مجموعه صنعتی ترموهیتر کیان تماس حاصل کرده و سفارش خود را تصویب کنید. ترموهیتر کیان همین افتخار را دارد که کلیدی تولید محصولات داخلی و اساسی کیفیت نسبت به محصولات چینی بی میزان مرغوب بودن و نامرغوب در سرویس شما ساخت کنندگان و صنعت گران باشد. همین دسته دماسنج ها، دماسنج خانگی هستند و بایستی به جهت گرفتن دمای خانه آن را در منزل داشته باشیم. به جهت اشخاصی که نوباوه دارا‌هستند سفارش می کنم که حتما دماسنج ها خریداری کنند و آن را در خانه خویش نگهداری می کنند. این طریق مضاعف مطلوب و مقرون به صرفه بوده و از اتلاف دوران و هزینه پرهیز می کند، در این طرز خریداران می توانند به رخ بخش اعظم خرید کردن را بدون هیچ واسطه ای انجام دهند و هدف کلی رضایت مصرف کننده ها می باشد.

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

و دیگر اشکال آن همچون تیپ R و تیپ S در آنان غلاف های سیمی وجود ندارد ادله این دستور نیز آن میباشد که به طور معمول غلاف های سیمی در دماهای پایینتر کاربرد دارند. در ارتباط مهم گونه های دیگر غلاف ها بایستی گفت که ، همگی تیپ های ترموکوپل با دو غلاف دیگر هستند. تیپ J ترموکوپل لبریز کاربردی می باشد که رنج دمایی مطلوبی داشته و در کنار آن بها مناسبی نیز دارد. ترموکوپل تیپ J از فلز آهن Fe و آلیژهای مس – نیکل Cu-Niتشکیل می شود. رنج دمایی همین ترموکوپل متوسط بوده و میان -۱۸۰ و +۷۵۰ سانتیگراد است. ترموکوپل از دو فلز دارای دو محصول مختلف که به نیز متصل شده اند تشکیل شده است.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن