تب سنج لیزری چیست و چه کاربردی در پزشکی دارد

تب سنج لیزری می تواند واکنش سیستم دفاعی بدن و علائم بیماری باشد که در واقع به خودی خود بیماری نیست. برای خرید

توسط BASHARIATEMROOZ در 24 دی 1399

تب سنج لیزری می تواند واکنش سیستم دفاعی بدن و علائم بیماری باشد که در واقع به خودی خود بیماری نیست. برای خرید تب سنج لیزری باید به نکات زیادی توجه کنید. کیفیت، استاندارد بودن و قیمت از جمله این نکات است. ترمومتر لیزری می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که می تواند عفونی یا غیر عفونی باشد و از علائم مهم بیماری در کودکان باشد. دمای طبیعی بدن هنگام اندازه گیری از طریق دهان حدود 37 درجه سانتیگراد است. دماسنج یا دماسنج بدن برای اندازه گیری درجه حرارت بدن در هنگام تب استفاده می شود.


استفاده از دماسنجهای جیوه ای به دلیل خطرات احتمالی هر روز محبوبیت کمتری پیدا می کند. امروزه تب سنج لیزری پیشانی و مادون قرمز برای طیف گسترده ای از مصرف کنندگان (از پزشکان گرفته تا مصرف کنندگان خانگی) به عنوان یک گزینه بسیار مناسب و دقیق برای آنها همچنین در غربالگری موارد ویروس کرونا بسیار موثر و ایمن در نظر گرفته می شوند. خرید تب سنج پیشانی به دلیل تنوع کار راحتی نیست.


انواع دماسنج های دیجیتال با روش های اندازه گیری دهان ، زیر بغل ، پیشانی و رکتوم و همچنین فن آوری های پیشرفته مانند مادون قرمز ، تماسی و غیر تماسی معرفی شده اند. برای خرید تب سنج لیزری پیشانی باید به کاربرد آن توجه کنید.  انواع ترمومتر لیزری دیجیتال کاربردهای مختلفی مانند اندازه گیری دمای محیط ، تب ، غذا ، آب حمام و دمای قسمت های مختلف بدن دارند.


قیمت تب سنج لیزری پیشانی براساس انواع آن


ترمومتر انواع مختلفی دارد. دماسنج های قدیمی ارزان تر هستند. به طور کلی انواع تب سنج عبارت است از:



  • دماسنج جیوه ای

  • دماسنج الکلی

  • دماسنج دیجیتال

  • دماسنج لیزری


دماسنج لیزری چیست؟


تب سنح لیزری به دلیل کاربرد و فناوری بکار رفته در آنها بسیار محبوب هستند. این امر به ویژه هنگامی مفید است که کودک بسیار فعال باشد و یا به دلیل بیماری تحمل استفاده از دماسنج گوش را ندارد. همچنین از آنجا که این دماسنج های لیزری غیر تماسی هستند ، استفاده از آنها بسیار بهداشتی است. برای خرید تب سنج لیزری بهتر است به نمایندگی فروش تب سنج لیزری مراجعه کنید.


کاربرد و کارکرد ترمومتر پیشانی چیست؟


فاصله اندازه گیری را با توجه به نسبت فاصله به نقطه یا دماسنج لیزری D: S انتخاب کنید. با یک دماسنج لیزری با نسبت 12: 1 ، از فاصله 12 متری می توانید میزان دمای مدور را به قطر 1 متر از آن جسم اندازه گیری کنید.


دقت اندازه گیری در اشیا with با اشعه مادون قرمز کم ، اشیای براق و صیقل یافته کمتر است.


توجه داشته باشید که گرد و غبار و بخار باعث کاهش دقت دماسنج لیزری می شوند.


لنز دماسنج را تمیز و بدون خراش نگه دارید.


قبل از آزمایش دما چند دقیقه در مکان جدید صبر کنید تا دمای دماسنج را به دمای جدید محیط تنظیم کنید.


شرکت تایوانی APPA تولید کننده بهترین دماسنجهای لیزری و تماسی ، مارک معتبری و نامی شناخته شده در صنعت تجهیزات اندازه گیری دما است.


دماسنجهای لیزری برای هدف قرار دادن اجسام گرم به یک پرتو لیزر یا پرتو نور نیاز دارند ، که مانند تفنگ به هدف یا هدف گرم است ، از این رو به آنها دماسنجهای تفنگی یا دماسنجهای لیزری گفته می شود. بنابراین استفاده از لیزر در دماسنجهای لیزری برای اندازه گیری دما نیست. در واقع از دماسنج لیزری برای تعیین دامنه دما روی اجسام استفاده می شود. از نظر نوع لیزر ، این دماسنج ها به دو نوع دماسنج لیزری تقسیم می شوند:



  • دماسنج لیزری تک لیزری

  • دماسنج لیزری دو لیزری



دماسنج های تفنگ لیزری چه مزایایی دارند؟



  • دماسنجهای لیزری دما را بدون تماس اندازه می گیرند و همچنین راحت و ایمن هستند.

  • دماسنجهای لیزری توانایی اندازه گیری دمای اجسام متحرک را دارند.

  • دماسنجهای لیزری توانایی اندازه گیری دما از فاصله بسیار زیاد را دارند

  • سرعت پاسخ بالا در دماسنجهای لیزری


دماسنج لیزری چگونه کار می کند؟


تب سنج لیزری پیشانی با تمرکز انرژی مادون قرمز در یک نقطه از طریق لنزها و آینه های داخلی کار می کند و با اندازه گیری انرژی و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی ، دمای یک جسم را بدون تماس تا 50 متر اندازه گیری می کند. در این دما اجسام متحرک را نیز می توان اندازه گیری کرد و این مدل از دماسنج لیزری تنها دستگاهی است که دقیق ترین درجه حرارت بدن را به ما می دهد ، یعنی با دقت حدود 2 درجه سانتیگراد و 4 درجه فارنهایت بیشترین مقدار را دارد خطای دقیق در دماسنجها.


آخرین مطالب