فروش خودرو با همراه مکانیک

خودرو در کشور ما همیشه کارکرد دوگانه داشته است، بدین معنی که خودرو علاوه بر کارکرد اصلی خود یعنی وظیفه حمل‌ونق

توسط BASHARIATEMROOZ در 20 مهر 1399

خودرو در کشور ما همیشه کارکرد دوگانه داشته است، بدین معنی که خودرو علاوه بر کارکرد اصلی خود یعنی وظیفه حمل‌ونقل افراد، در ایران به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است؛ و شما می‌توانید پس از چندین سال استفاده از آن، اقدام به فروش خودرو خود کنید. این روزها با توجه به افزایش قیمت خودرو براثر افزایش نرخ ارز و کاهش عرضه تولیدکنندگان و مسائلی ازاین‌دست حتی ممکن است پس از چندین سال استفاده از خودرو به‌راحتی بتوانید آن را به قیمتی بالاتر از قیمت خرید به فروش برسانید.


اگر علاوه بر داشتن خودرو از آن به‌عنوان یک کالای تجاری نیز استفاده می‌کنید بدین معنی که در خریدوفروش خودرو نیز دستی دارید، بایستی بدانید که بهترین زمان و بهترین شرایط برای فروش خودرو چیست تا بتوانید در خریدوفروش خودرو برای خود ایجاد سود نمایید. در ادامه به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که می‌تواند شرایط فروش خودروی شما را بهبود بخشد.


به وضعیت تقاضا توجه کنید

تقاضا را می‌توان یکی از تأثیرگذارترین عوامل بر تعیین قیمت کالاهای مختلف از جمله خودرو دانست. بایستی دقت داشته باشید که تقاضا در زمان و مکان‌های مختلف متفاوت خواهد بود. بنابراین می‌توانید از این تفاوت زمانی و مکانی در تقاضا استفاده کرده و کسب سود نمایید. بدین معنی که ممکن است در زمان‌هایی تقاضا برای خرید خودرو در بازار افزایش یابد و ممکن است شما از محلی که تقاضای کمتری برای خرید خودرو وجود دارد خودرو را خریداری کرده و در محلی با تقاضای بیشتر و قیمت بالاتر خود را به فروش برسانید علاوه بر این‌ها همچنین تقاضا برای برخی از مدل‌های خاص خودروهای داخلی و خارجی بیشتر از رقبای هم‌رده خواهند بود. در این مورد بهتر است قبل از خرید، تحقیقات مناسب و کافی انجام دهید تا خریدوفروش خود را با میزان تقاضای بازار هم‌راستا کرده و بتوانید از فروش خودرو کسب سود کنید.

حواستان به کارکرد خودرو باشد

یکی از عواملی که در خریدوفروش خودروهای دست‌دوم و کارکرده از اهمیت خاصی برخوردار است را می‌توان میزان کیلومتر خودرو دانست. این مورد در تمامی خودروها اهمیت دارد. بنابراین دقت داشته باشید پیش از آنکه کیلومتر خودروی شما از حد مشخصی بالاتر رود درصورتی‌که بتوانید خودرو را تعویض نمایید میزان افت کمتری شامل حال خودروی شما خواهد شد؛ و می‌توانید فروش خودروی بهتری را انجام دهید.
علاوه بر آنکه خودروها کم‌کار معمولاً از استقبال بیشتر و بهتری در بازار خریدوفروش خودرو برخوردار هستند، معمولاً وقتی خودروها از مرز ۹۵ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر عبور می‌کنند این ذهنیت وجود دارد که این خودرو یک خودروی مستهلک و دارای هزینه‌های تعمیرات خواهد بود. در این شرایط معمولاً قیمت خودرو به‌یک‌باره با افت بیشتری روبرو خواهد شد. بنابراین بهتر است برای آنکه شرایط فروش خودروی خود را بهینه کنید، پیش از رسیدن به چنین عددهایی در کیلومتر کارکرد خودرو خودروی خود را بفروشید.

خودرو را در زمان سلامت آن بفروشید

فروش خودرو درزمانی که خودرو در وضعیت سلامت فنی و بدنه به سر می‌برد بسیار آسان‌تر و پرطرفدارتر خواهد بود. هرچه خودرو به سمت‌وسوی یک خودروی مستهلک و کارکرده پیش رود، قیمت آن نیز به قیمت خودروهای اسقاطی نزدیک‌تر خواهد شد. ممکن است شما نیز این‌گونه فکر کنید که خریدوفروش خودرو به‌طور مداوم مبلغی را به‌عنوان هزینه تعویض خودرو به شما تحمیل خواهد کرد و بهتر است که خودروی خود را تا زمانی که کار می‌کند و دچار مشکلات حادی نشده است نگه‌دارید. اما واقعیت اینجاست که اگر محاسبه کنید که میزان هزینه تعمیرات خودرو در سال‌های مختلف به چه میزانی خواهد بود متوجه خواهید شد که مبلغی که برای خرید خودروی جدیدتر و کم‌کارتر پرداخت خواهید کرد به‌احتمال‌زیاد کمتر خواهد بود. علاوه بر اینکه دردسر و اتلاف زمان برای مراجعه به تعمیرگاه را نیز نخواهید داشت.

روش استفاده از فروش خودرو سفارشی همراه مکانیک

برای فروش سفارشی خودروی خود به‌راحتی و با استفاده از یک گوشی موبایل و یا کامپیوتر می‌توانید به وب‌سایت همراه مکانیک به نشانی hamrah-mechanic.com مراجعه کرده و خودروی خود را در بخش فروش سفارشی ثبت نمایید.
- در کمترین زمان ممکن مشاوران همراه مکانیک با شما تماس خواهند گرفت
- در این مرحله علاوه بر دریافت اطلاعات شما زمانی را برای مراجعه کارشناس تعیین خواهند کرد
- پس از مراجعه کارشناس و انجام کارشناسی خودرو خودروی شما در نمایشگاه همراه مکانیک ثبت خواهد شد
- کارشناسان همراه مکانیک مرحله پاسخ به مشتریان را به‌طور کامل انجام خواهد داد
- این کارشناسان در مرحله بازدید خودرو و تنظیم قولنامه نیز همراه شما خواهند بود

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن