بررسی کیفیت تلویزیون های شیائومی ، مزایا ، نظرات و سوالات

بررسی کیفیت تلویزیون های شیائومی ، مزایا ، نظرات و سوالات کاربری خانگی و عمومی لگ و باگ در رابط کاربری به

توسط BASHARIATEMROOZ در 18 بهمن 1401

بررسی کیفیت تلویزیون های شیائومی ، مزایا ، نظرات و سوالات

  • کاربری خانگی و عمومی
  • لگ و باگ در رابط کاربری به خاطر رم محدود
  • کیفیت ساخت متوسط در قیاس با سونی
  • برنامه AZ Screen Recorder را در تلویزیون اندروید خود نصب کنید
  • وزن: ۲۱.۳ کیلوگرم
  • نرم افزار Android tv

xiaomi tvاگر دوستدار مدل های جدید شیائومی تی وی هستید جدید میتوانید بر روی خرید تلویزیون شیائومی 4k بانه دات کام کلیک کرده و وارد نتیجه اول شوید . آیا تلویزیون شیائومی برای گیمینگ مناسب است؟ شیائومی نیز مانند سایر برندهای معتبر کره ای ، قابلیت های زیادی را در تلویزیون هایش مورد توجه قرار داده . علاوه بر این از تعدادی مانیتورهای مخصوص گیمینگ نیز رونمایی کرده که از این میان می توان به مانیتور 34 اینچ گیمینگ مدل XMMNTWQ34 اشاره کرد . البته تمام ماجرا به اینجا ختم نمی شود . چراکه شیائومی در این مانیتور گیمینگ از خروجی تصویر 4K@144Hz بهره می برد. در نتیجه برای گیمرهای حرفه ای می تواند انتخاب خوب و مثال زدنی باشد . نوع پنل در تلویزیون های شیائومی IPS است یا VA ؟ شیائومی در تلویزیون هایش از VA بهره می برد. از مزیای پنل VA می توان به کنتراست بالا ، زمان پاسخگویی خوب ، پراکندگی زیاد نور که برای محیط های تاریک بهترین کیفیت را ارائه میدهد .

شما می توانید حتی بازی های 3D را بدون کندی اجرا کنید.

xiaomi tvDolby Digital کمک شایانی برای ایجاد صدای دالبی و به صورت 3 بعدی خواهد کرد تا هیجان هنگام بازی به حداکثر برسد. حتی اگر از نسل جدید تلویزیون ها یعنی 4K استفاده می کنید، نگران نباشد؛ Mi Box از این کیفیت نیز پشتیبانی می کند. تصاویر و ویدیو ها بدون هیچ کندی و لگ و کاملا روان پخش خواهند شد. شما می توانید حتی بازی های 3D را بدون کندی اجرا کنید. پس می توان گفت پخش کننده Mi Box می تواند یک کنسول بازی نیز لقب بگیرد. این ریموت کنترل دارای 11 کلید می باشد که از طریق بلوتوث به دستگاه متصل می شود. البته این ریموت هیچ وقت نمی تواند کاملا نیاز شما را برای کنترل بازی ها بر طرف کند اما می توان از طریق بلوتوث موس و کیبوردی مجزا برای استفاده بهینه تر به دستگاه متصل کرد. این کنترل از دو عدد باتری نیم قلمی (AAA) تغذیه می شود. همچنین همانطور که قبلا اشاره شد درون ریموت یک میکروفن تعبیه شده تا دستورات صوتی را به Mi Box انتقال دهد. Mi Box تنها از طریق یک آداپتور تغذیه می شود. پورت ورودی آداپتور نیز در قسمت پشتی آن در کنار سایر پورت ها قرار دارد.

xiaomi tvاز جمله امکاناتی که می توان در این نمایشگر به آنها اشاره کرد، قابلیت پشتیبانی از دستیارهای صوتی چون الکسا و دستیار صوتی گوگل می باشد. در ضمن این سیستم از CHROMECAST نیز پشتیبانی می کند و نباید فراموش کنیم که به راحتی می تواند به هرگونه دستگاه هوشمندی چون تلفن های همراه متصل شود. در خصوص صدا آنچه که قابل توجه است وجود سیستم صوتی 2 کاناله با توان صوتی 20 واتی آن می باشد که در عین کافی بودن، سیستمی کاملا معمولی می باشد. در زمینه ی پورت ها و درگاه های ارتباطی اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید بگوییم که در این مورد کار شیائومی بسیار خوب بوده است. چرا که تمامی پورت های ورودی و خروجی از قدیمی گرفته تا جدید را پوشش می دهد. محل قرار گیری این پورت ها نیز بسیار عالی می باشد چرا که تمامی پورت های HDMI و USB در کنار قرار گرفته و کاملا قابل دسترس هستند. فراموش نکنیم که یکی از پورت های HDMI آن از eARC نیز پشتیبانی می کند که همین باعث میشود این نمایشگر به گزینه ی خوبی برای گیمرها و کاربران حرفه ای تبدیل شود. تلویزیون p1 دارای 3 پورت hdmi و 2 پورت USB می باشد. از جمله دیگر پورت ها می توان به پورت اتصال به شبکه LAN، ورودی دیجیتال، ورودی ماهواره، CI Slot، خروجی صوتی دیجیتال نوری، خروجی هدفون اشاره کرد. این نمایشگر قابلیت پشتیبانی از eARC و ARC را داشته و دارای تمامی ارتباطات composite می باشد و درست مانند سایر تلویزیون های استاندارد برای اتصال بیسیم به بولوتوث و وای فای داخلی متوسل شده است.

قدرت واقعی را با یک سیستم پیشرو در دسته که با تنظیم توسط Xiaomi Audio Labs بهبود یافته است ، تجربه کنید که تجربه صوتی شما را بیشتر می کند . سیستم عامل و پردازنده هر دو جزئی بسیار مهم از تلویزیون هستند که سلامت و اصالت تلویزیون را تضمین می کنند . در تلویزیون 55 اینچ شیاومی 4K UHD اسمارت مدل Mi 5X از سیستم عامل آندروید و پردازنده چهار هسته ای استفاده شده و به طرزی عالی عمل می کند . این دو جزء عالی ویژگی های بسیار عالی و مهم را به تلویزیون بخشیده اند که استفاده از تلویزیون را راحت تر می کند . تلویزیون 55 اینچ شیاومی 4K UHD اسمارت مدل Mi 5X دارای کیفیت بسیار عالی و طراحی زیبا است که جذابیت این محصول را بسیار افزایش داده اند . این تلویزیون شاهکار در سال 2021 توسط شرکت شیاومی ارائه شد و هواداران زیادی را به سمت این شرکت جلب کرد . برای خرید و داشتن تلویزیون 55 اینچ شیاومی 4K UHD اسمارت مدل Mi 5X و تجربه خرید عالی و آرام می توانید به فروشگاه بانه می مراجعه کنید .

IFrame

صفحه نمایش این تلویزیون دارای عمق رنگ 8 بیتی است و توانایی نمایش 16.7 میلیون رنگ را دارد و باعث واقعی شدن تصاویر و صحنه ها می شود. این موصوع بخصوص هنگام تماشای محتوای HDR بسیار ملموس است و صحنه های واقعی را ارائه می دهد. این تلویزیون نور پس زمینه صفحه نمایش را به خوبی مدیریت می کند و کنتراست تصویر خوبی ارائه می دهد. به این ترتیب عمق تصاویر افزایش پیدا کرده و شما شاهد صحنه های واقعی تری خواهید بود. هرچه یک تلویزیون توانایی بیشتری در کنترل نور پس زمینه قسمت های مختلف صفحه نمایش را داشته باشد، تصاویر واقعی تری به نمایش می گذارد. این تلویزیون با توجه به اینکه جزو تلویزیون های ارزان قیمت محسوب می شود، کنتراست تصویر قابل قبولی ارائه می دهد. پردازشگر تصویر این تلویزیون توانایی پردازش محتوای HDR را دارد و جزئیات تصویر بسیار خوبی ارائه می دهد. محتوای HDR از جزئیات و عمق رنگ بهتری نسبت به محتوای SDR برخوردار هستند و این تلویزیون به عنوان یک تلویزیون ارزان قیمت به خوبی از پس این موضوع بر می آید.

داشته باشید، می توانید با این ریموت آن ها را کنترل کنید.

از ویژگی های دیگر سخت افزاری ریموت کنترلی با میکروفون داخلی می باشد که به وسیله بلوتوث متصل می شود. در آغاز نصب تلویزیون کمتر از یک دقیقه زمان می برد تا به آن متصل شوید. در کمال تعجب با تمام ویژگی ها، کنترل دکمه میوت ندارد که البته این نمی تواند مشکل بزرگی باشد و می توانید به سادگی صدا را به صفر برسانید. همچنین کنترل دارای دکمه ای مجزا برای برنامه های Netflix and Prime video و Google Assistance بوده که به شما اجازه می دهد به راحتی به آن ها متصل شوید و از امکانات آن ها استفاده کنید. یک ویژگی جالب این ریموت این است که اگر شما محصولات شیائومی دیگری از قبیل لامپ ها، سنسور ها و … داشته باشید، می توانید با این ریموت آن ها را کنترل کنید. 1366 پیکسل و پشتیبانی از HDR 4K و HDR 10 تصویری واضح و با کیفیتی را به رخ می کشد که عملکرد فوق العاده ای دارد. روشنایی 300 نیتی آن کمی محدود بوده و بهتر است از روشنایی خیلی زیاد استفاده نکنید تا به روشنایی مطلوب آن برسید. این تلویزیون دارای زمان پاسخگویی 8.5 میلی ثانیه و نرخ 60 هرتزی تازه سازی تصویر و نسبت تصویر 1.779:1 می باشد. شما می توانید بازی های PS4 و ایکس باکس وان را بدون افت کیفیت با عملکرد 4K به اجرا در بیاورید. تلویزیون کنسول را شناسایی کرده و قسمت بازی های ویدیویی فعال می شود. نکته جالب این است که ما می توانیم به طور مستقیم برنا مه ها را در هارد درایو خارجی نصب نماییم. همچنین ویژگی جالب دیگر فناوری گوگل دانگل می باشد که از طریق آن می توانید صفحه گوشی خود را در صفحه تلویزیون کپی نمایید. این محصول قابلیت پشتیبانی از فرمان های صوتی دارد و از کیفیت صدای خوبی برخوردار است که تجربه لذتبخشی به کاربر می دهد.

آیا راحتی را دوست دارید؟

در واقع شما میتوانید اکثر کارهایی که را با یک ریموت معمولی انجام میدادید با این برنامه انجام دهید. برنامه کنترل شیائومی برای چه برندهایی است؟ احتمالاً برایتان سوال شده است که با استفاده از این برنامه، دستگاههای چه برندی را میتوانید مدیریت کنید. یکی دیگر از ویژگیهای مثبت mi remote پوشش بیشتر برندهاست. ، همه و همه میتوانند تحت کنترل mi باشند! تصور کنید گوشی موبایلتان در دست راست و یک ریموت معمولی هم در دست چپتان است. گوشیتان 20 درصد شارژ دارد و باتری کنترل معمولی هم ضعیف شده است. حال میخواهید شبکه تلویزیون را عوض کنید. کدامیک عملکرد بهتری دارد؟ تا آماده شوید، بیرون بروید، چند باتری تهیه کنید و برگردید و باتریها را در ریموت قرار دهید چقدر طول میکشد؟ ولی اگر گوشی را شارژ کنید چند دقیقه معطل میشوید؟ فرض کنید موبایل و کنترل هردو باهم گم شدهاند. کدامیک زودتر پیدا میشوند؟ شما میتوانید با تماسگرفتن با خطتان، گوشیتان را در عرض 30 ثانیه پیدا کنید؛ اما آیا ریموتها به این زودی و راحتی پیدا میشوند؟ جدا از آن، برخی وسایل باتریهای مخصوصی دارند که هرجایی پیدا نمیشوند؛ اما نمیتوان برای همیشه با آنها خداحافظی کرد. در این شرایط هم بهترین گزینه برای شما، استفاده از برنامه mi remote است. حالا وقت آن رسیده است که انتخاب نهاییتان را داشته باشید. آیا راحتی را دوست دارید؟ مشتاق استفاده از برنامههای نهچندان متدوال هستید؟ گوشی موبایلتان تبدیل به وسیلهای شده است که میتواند بسیاری از نیازهای روزانهتان را برطرف کند؟ اگر پاسختان به هرکدام از سوالهای قبل مثبت بود، برنامه mi remote مخصوص خود شماست!

هنگامی که شیائومی را با دیگر برندهای بزرگ تلفنهای هوشمند نظیر سامسونگ، اپل و … مقایسه میکنید، به سرعت یک موضوع درمی یابید: اینکه شیائومی یک شرکت بسیار جوان و تازه تلویزیون ۶۵ اینچ شیائومی 4s تاسیس می باشد. این مجموعه فعالیت خود را از سال ۲۰۱۰ شروع کرده است و در سالهای اخیر به عنوان جوانترین شرکت در لیست ده تولید کننده برتر تلفنهای هوشمند جهان جای گرفته است. در آگوست ۲۰۱۱، این شرکت اولین گوشی همراه خود را با نام Xiaomi Mi 1 به بازار ارائه کرد. با وجودی که فروش این دستگاه در چین موفقیت آمیز بود، به علت در دسترس نبودن در دیگر کشورها، غربی ها نتوانستند آن را مورد استفاده قرار دهند. بعد از عرضه موفقیت آمیز چندین گوشی هوشمند دیگر در چین، شیائومی به کشورهای اطراف گسترش یافت. اکنون این محصول در چین، هند، اروپا و بسیاری از کشورها به فروش و مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال هیچ کدام از تلفنهای هوشمند این برند در آمریکا یافت نمی شود.

تلویزیون منحنی یا تخت.

در این مقاله سعی بران شده تا انواع مارک تلویزیون ایرانی و چینی بازار، همراه با توضیحات و لینک خرید معرفی شود. همچنین در انتها بهترین برندهای تلویزیون موجود را به تفکیک مارک به شما معرفی خواهیم. این نتایج کاملاً تجربی و تحقیقی است. با ما همراه باشید… 4-تلویزیون ال جی بهتر است یا سامسونگ؟ تلویزیون منحنی یا تخت. تلویزیونهای منحنی شاید بهظاهر مدرنتر و شیکتر باشند اما زاویه دید خوبی ندارند. هزینه نگهداری و تعمیر بسیار بالایی هم دارند. اما تلویزیونهای تخت مستحکمتر بوده و زاویه دید خوبی دارند. ازنظر قیمت و خدمات پس از فروش هم بهتر هستند. شرکتهای بزرگ همانند سامسونگ به این نتیجه رسیدهاند که تلویزیونهای تخت بهتر از تلویزیونهای منحنی هستند. در کل بازار تلویزیون به سمت تلویزیونهای صفحه تخت بازگشته است. این برند توسط شرکت مادیران معرفیشده که یک شرکت کاملاً خصوصی است. تلویزیون xvison کیفیت و قیمت قابل قبولی دارد. شرکت مادیران بهترین شرکت در ارائه خدمات پس از فروش در ایران است.. پس با خرید این تلویزیون در مورد خدمات پس از فروش خیالتان راحت باشد.

  • تصاویر درخشان و با روشنایی عالی
  • رابط کاربری گوگل تی وی
  • دو درگاه USB
  • نمایشگر UHD 4K
  • سرویس های اینترنت
  • جای نامناسب پورتها
  • صوتی و تصویری

xiaomi tvبه طور کلی ، تصاویر غنی تر و طبیعی نسبت به تلویزیونهای HD به نظر می رسند.. تصویر واضح تر این مزیت را نیز دارد که به شما امکان می دهد از فاصله کمتری به راحتی صفحه را مشاهده کنید و باعث می شود تلویزیون های بزرگتر در یک خانه با اندازه معمولی راحت تر مشاهده شوند. شیائومی برای ایجاد تعامل بیشتر با کاربران خود و دسترسی آسان تر مخاطبان به محتوای مورد نظر خود، از سیستم عامل محبوب اندروید بهره گرفته است. سیستم عامل اندروید محبوب ترین سیستم عامل حال حاضر دنیای ارتباطات به حساب می آید که می تواند رابط کاربری ساده و در عین حال حرفه ای بین کاربر و تلویزیون باشد. یکی از معایب چشمگیری که در مدل تلویزیون های شیائومی متوجه آن شدیم، نرخ بروزرسانی صفحه نمایشگر بود. بارها برای شما نیز اتفاق افتاده است که در هنگام تماشای فیلم های اکشن یا خود اجرای بازی های سریع، نمایشگر شما با تاخیر در بروزرسانی تصویر روبرو شده باشد و از شما در مسابقات بازی یک بازنده ساخته باشد.

راهنمای خرید تلویزیون شیائومی

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد کالی ناب بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن