همانگونه که برای بسیاری از برندهای مونتاز شده در ایران اتفاق افتاده است، کرمان موتور نیز به جهت کاهش هزینههای تولید، برخی امکانات و آپشنهای هیوندای اکسنت را حذف کرد که یکی از بارزترین آنها روکش چرم صندلیها بود. تویوتا یاریس هاچ بک ۲۰۲۰ از امکانات و تجهیزات مناسبی بهره میبرد که از جمله آنها میتوان به رینگهای آلومینیومی ۱۶ اینچی، چراغهای مهشکن، آینههای برقی همرنگ بدنه و خروجی اگزوز کرومی اشاره کرد. اما رتبه های دوم و سوم به ترتیب فیات 500 برقی با 240 امتیاز و کوپرا فورمنتور با 239 امتیاز در تعقیب تویوتا یاریس بوده رتبه های دوم و سوم را کسب کرده اند. امسال هیئت داوران، خودرو یاریس را به خاطر تکنولوژی برقی هیبریدی، رانندگی نرم، میزان آلایندگی بسیار پایین و قیمت مقرون به صرفه به عنوان خودرو برتر سال انتخاب کردند. مت هریسون، مدیر اجرایی تویوتا در اروپا، درباره این جایزه گفته است: «این افتخاری بزرگ برای تویوتا به شمار می رود و من میخواهم در همین جا از توجه خوب و حسن انتخاب هیئت داوران، تشکر کنم. خودروهایی تا کنون بیش از یک بار در رقابت های انتخاب خودروی سال اروپا مقام آوری کرده اند.

یاریس برای خانواده های پر جمعیت مناسب نیست، چرا که فضای اتاق بزرگی ندارد. تویوتا تولید ۱۵۰ هزار دستگاه کراس یاریس در خط تولید فرانسه را هدف گذاری کرده است تا خودرو تابستان ۲۰۲۱ برای فروش در بازار اروپا آماده شود البته زودتر و در پاییز امسال برای بازار ژاپن عرضه خواهد شد. گفتنی است در دو ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال 95 تعداد 105 دستگاه از این سواری وارد کشور شده که ارزش آن به یک میلیون و 300 هزار دلار معادل 18 میلیارد ریال می رسد. این شرکت توسط Kiichiro Toyoda تاسیس شد و در 28 آگوست 1937 به ثبت رسید . این شرکت توسط Kiichiro Toyoda در سال 1937 ، به عنوان سرمایه گذاری از شرکت پدرش Toyota Industries ، برای تولید اتومبیل تاسیس شد . البته لازم به ذکر است که تویوتا یاریس با این عنوان بیگانه نبوده و پیش از این و در سال 2000 نیز به عنوان افتخارآمیز خودرو سال اروپا دست پیدا کرده است. البته این 7 خودرو نیز از بین 29 خودرو انتخاب شده بودند.

همینطور فروش مشارکتی خودرو های یاریس، کرولا، پریوس، کمری هیبرید و روفور نیز با حداکثر سود مشارکت ۲۲% در شرایط فروش جدید ایرتویا در نظر گرفته شده است. والکترونیکی (تجهیزات ،یونیت ها و نقشه های سیم کشی) میباشد. اما پیش از هر چیز این ظاهر متمایز، کیفیت ساخت بالا، هندلینگ قابل قبول، پرفورمنس چشم گیر و تجهیزات رفاهی و ایمنی خوب بود که تویوتا یاریس جدید را در این جایگاه قرار داد. این محصول کلیه استانداردهای روز طراحی و ساخت تجهیزات خودرو را دارا بوده و کاربر نیز میتواند بدون نیاز به مراجعه تعمیرکار به راحتی آن را روی خودرو خود نصب کند. در مقایسه با یاریس 90 نیز 20 میلیمتر در عرض توسعه داشته و در ارتفاع نیز 90 میلیمتر فاصله بیشتری دارد. تویوتا همچنین از کارهای مختلف در ژاپن پشتیبانی می کند. تویوتا در فروش وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی رهبر بازار جهانی است و یکی از بزرگترین شرکت هایی است که در بازارهای گسترده خودروهای هیبریدی را در سراسر جهان تشویق می کند.

مهمترین شرطی که برای خودروهای حاضر در این رقابت تعیین شده بود این بود که به تازگی معرفی شده باشند یا حتما پیش از پایان سال، به بازار 5 کشور اروپایی یا بیشتر عرضه شوند. سرانجام بعد از رقابتی نفس گیر و رای گیری از حدود 60 کارشناس عضو هیات داوران، برنده این رقابت که هر سال در نمایشگاه خودروی ژنو اعلام می شد، امسال نیز همچون سال گذشته در یک رویداد آنلاین معرفی شد. نکته جالب اینجاست که یک خودروی آسیایی برنده این رقابت در اروپا بوده است. زیرا بیش از 100 نوع دی وی دی مختلف در بازار بوده که هرکدام آپشن های خاص و منحصر به فرد مخصوص به خودشان را دارا می باشند. ارزان ترین سواری های پورشه در بازار جهانی دو مدل باکستر و کیمن از سری 718 هستند. تویوتا یاریس، خودرویی کمپکت است که از سال ۱۹۹۹ تولید می شود و تا به حال در مدل های هاچ بک، سدان و کراس اور عرضه شده است. 3.8٪ سهام شرکت یاماها موتور ، و 2.8٪ سهام پاناسونیک ، و همچنین مشارکت های مشترک با دو در چین ( GAC Toyota و Sichuan FAW Toyota Motor ) ، یكی در هند ( تویوتا كیرلوسكار ) ، یكی دیگر در جمهوری چک ( TPCA ) ، یكی دیگر در ایالات متحده ( MTMUS ) ، همراه با چندین شركت ” غیر اتومبیل “.