آموزش تصویری پارتیشن بندی هارد کامپیوتر تفاوت MBR و GPT

خوب تر است دست کم گنجایش برای درایو C هم اندازه ۱۵۰ گیگابایت باشد. در همین فرمان به جای کلام G هر حروف دیگری ر

توسط BASHARIATEMROOZ در 1 مهر 1401
خوب تر است دست کم گنجایش برای درایو C هم اندازه ۱۵۰ گیگابایت باشد. در همین فرمان به جای کلام G هر حروف دیگری را که دوست دارید پارتیشن را کلیدی آن اسم گذاری کنید، وارد کنید. اکنون باید به ترتیب دستورات ذیل را وارد کنید و آنگاه از هر فرمان سوییچ Enter را بزنید. علت کمتر شتاب هارد اکسترنال دیسک Primary برای کارگزاری سیستم ادله کامپیوتر ضروری است. بر بر روی هر هارد دیسک حد بخش اعظم ۴ پارتیشن Primary می اقتدار تولید کرد. یک عدد از سوال ها متداولی که وجود این میباشد که برای مثال بعد از آن از خرید کردن لپ تاپ استوک دل یا این که هر لپ تاپ دیگری آیا نیاز به پارتیشن بندی وجود دارد؟ پاسخ به همین سوال تماما پر‌نور است، بله. سیستم‌عامل اوبونتو به‌دلیل سرعت خوب و همچنین بدون پول بودنش، یکی از سیستم‌عامل‌های معروف در دنیای امروزیه. امروز قصد دارم به شما نحوه‌ی پارتیشن‌بندی هارد در اوبونتو رو تدریس بدم. من فرض رو بر همین میذارم که شما تا مرحله‌ی کارگزاشتن پارتیشن پیش رفتید و درحال حاضر به گزینه‌های پارتیشن‌بندی رسیدین. در انتها درایو مد‌نظرتون رو تعیین کنید و روی دکمه‌ی Next کلیک کنید. فرض کنید که قصد دارید درایوی حیاتی گنجایش ۱۰۰ گیگابایت بسازید. چون بسیاری از برنامه ها و آپدیت های ویندوز در همین درایو ذخیره خواهند شد. و یا دستور Diskpart در محیط CMD به جهت پارتیشن بندی به کارگیری کنید. به کار گیری از دستور Diskpart در محیط CMD و یا استفاده از UI نصب ویندوز. در کاغذ گشوده شده می‌توانید لیست کلیه پارتیشن‌های موجود روی دستگاه خود را تماشا کنید.
  • می‌توانید فرمت یک دیسک را عوض نمایید یا این که پارتیشن‌های فعلی را حذف و پارتیشن جدید ایجاد کنید.
  • به مراد تولید درایو جدید گوشه ای از فضای درایو C را خالی کنید.
  • امکان پشتیبانی GPT تا 64 بیت هم وجود داراست و اصلی فرمت GPT می توانید تا 9.4 زتابایت از ظرفیت هارد را به کار گیری کنید.
  • در این موقعیت می‌توان پارتیشن جدیدی از فضای تخصیص نیافته بر بر روی SSD ایجاد کرد.
  • در نوار کاوش کلمه “diskmgmt.msc” را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید.
توجه داشته باشید که پاک نمودن پارتیشن به معنای از در میان رفتن کل دیتاها است. اون پارتیشنی که ۳۵۱ مگابایت هستش بعد از آن از ساختن simple volume یکمیش مالامال میشه. طرز باز‌نگری نسخه دات نت کادر ورک NET Framework در ویندوز... فایل hosts ویندوز چیست و به چه صورت پوشه hosts را ویرایش کنیم... در پنجره نشان دیتا شده حرفی را برای درایوتان اختصاص دهید و به گام بعدی بروید. © کپی رایت 2020 | کلیه حق و حقوق همین وب سایت متعلق به شرکت آکادمی هارد کشور ایران میباشد. پارتیشن بندی مهم مزایا و معایبی می باشد که هر شخص باید اساسی در حیث گرفتن ویژگی‌های مورد انتظار تصمیم به پارتیشن بندی هارد خود نماید یا خیر. آن‌گاه از بوت نمودن DVD یا این که فلش نصب ویندوز به سطح ای از نصب سیستم ادله ویندوز می رسید که باید درایو کارگزاشتن ویندوز را گزینش کنید. این تراز در کلیه ورژن های ویندوز یکسان و پارتیشن بندی هارد در کارگزاشتن ویندوز در این سطح رخداد می افتد.

روش دوم پارتیشن بندی هارد اصلی امداد ویندوز (تمامی نسخه ها XP , ویستا , ۷)

برای انجام پارتیشن بندی و تقسیم هارد به یک سری بخش روشهای گوناگونی وجود دارااست که در پایین به آن ها اشاره شده است. آکادمی هارد کشور ایران ،با 12 سال سوابق درخشان ، افتخار ارائه بهترین و شایسته ترین سرویس ها بازیابی دیتاها در مرزوبوم عزیزمان کشور ایران را در کارنامه خویش دارد. کتابراه منشاء رسمی دانلود مکتوب الکترونیکیو دانلود مکتوب صوتیاست که قابلیت و امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق گوشی تبلت و رایانه به جهت شما آماده می‌کند. شما اصلی استعمال از کتابراه همیشه و کلیه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خویش دسترسی دارید و می‌توانید به آسانی از هر فرصتی برای مطالعه به کار گیری کنید. در کتابراه برای کلیه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، برد و... همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان هم قابل دانلود است. استفاده بهینه از فضا در هر بستری منجر دسترسی بی آلایش تر، بهبود میزان مرغوب بودن و پرهیز از هدر رفتن بیهوده فضای مصرفی می شود. نظرات و پیشنهادات خود را می توانید بصورت کامنت در ورقه رسمیاینستاگرام رایانه کمکقرار دهید. به جهت به کارگیری از Diskpart باید cmd را به صورت Run as administrator اجرا کنید، پس از اجرای خط فرمان cmd ابتدا فرمان diskpart راتایپ نمایید و وارد برنامه diskpart شوید. ابتدا کلمه Disk Management (مدیریت دیسک) را در منوی آغاز ویندوز وارد کرده آن‌گاه گزینه‌ی Create and Format Hard Disk Partitions را تعیین کنید. علاوه بر همین پیچیدگی کارگزاری ویندوز و نرم‌افزارها بر روی سایر فضاهای پارتیشن شده ممکن میباشد فعالیت شما را سخت خیس کند. هارد درایو کامپیوتر یک عدد از قطعات اصلی آن است زیرا چه در شرایط خاموش و چه پر‌نور همگی دیتاها در آن ذخیره می‌شود. گرچه همین قطعه بیشترین احتمال خرابی را دارد البته نسبت به هزینه‌ای که برای آن صرف می‌شود، کارهای متعددی انجام می‌دهد. و بعد از آن در گوشه و کنار ویندوز اهمیت رابط کاربری ساده خیس ادامه پارتیشن بندی را ادامه دهید. با این طریق می‌توانید پارتیشن را به شکل FAT32 فرمت نمایید که شتاب آن نسبت به NTFS یا این که exFAT به خصوص بر روی سیستم‌های دیرین تر بیشتر است. پارتیشن‌بندی اصلی به کارگیری از ابزارهای گرافیکی در صورتی که از فرآیند آن به لطف اطلاع داشته باشید، کار نسبتاً ساده‌ای محسوب می‌شود. هنگام کارگزاشتن یک سیستم‌عامل (چه ویندوز و چه لینوکس)، برنامه نصب سیستم‌عامل یک کاغذ پارتیشن‌بندی ارائه میکند که در آن می‌توان پارتیشن‌های درایو را ایجاد، حذف، یا این که فرمت کرد و حتی تغییر اندازه داد. عمومی در این صورت، همگی فضای مانده به رخ پارتیشن Extended در خواهد آمد و دیگر هیچ فضای خامی داخل هارددیسک باقی نخواهد ماند. به طور کلی اکثریت هارد دیسکهای پارتیشن بندی شده، کلیدی یک پارتیشن اولیهPrimary Partition یک پارتیشن افزوده شده Extended Partition و درایوهای منطقی Logical Drives که داخل پارتیشن Extended قرار دارند، می باشد. در پنجره‌ بعدی می بایست مقدار فضای اختصاص نیافته جهت قرارگیری در پارتیشن تازه را وارد کنید.

به خواسته کارگزاری ویندوز لینوکس در کنار ویندوز؛ بهتره از چه گونه فرمت پارتیشن بندی استعمال کنیم؟

مسلم است که طی مدت دوران پاره ای شاهد عرضه هارد دیسک هایی دارای ظرفیت های بخش اعظم از 5 ترابایت به جهت مصارف خانگی خواهیم بود. «میثم لطفی» در رشته‌های ریاضیات کاربردی و مهندسی کامپیوتر به علم آموزی پرداخته و عاشق فناوری است. وی در حالا حاضر علاوه بر پیگیری علاقه‌مندی‌هایش در رشته‌های برنامه‌نویسی، کپی‌رایتینگ و محتوای چندرسانه‌ای، در حوزه نگارش مقالاتی اصلی محوریت نرم‌افزار اهمیت مجله فرادرس همکاری دارد.

چطور هارد درایو Mac خویش را پارتیشن بندی کنیم؟

O&O BlueCon به شکل روتین و همینطور وقتی که فاجعه ای رخ می دهد قابلیت های گسترده ای به جهت تعمییر سیستم، جستجو و برطرف کردن خطا ها، بازیابی دیتا های از دست رفته، بازیابی کلمه های عبور و ... ارائه می دهد و در واقع یک کیت امداد های نخستین به جهت مدیران هارد اکسترنال پلی استیشن 4 سیستم می باشد. فرض نمایید هارد ۲ ترابایتی دارید و آن را به سه پارتیشن ۳۰۰ گیگ بایت و ۷۰۰ گیگ بایت و ۱ ترابایت فرمت کرده‌اید. هر یک از این پارتیشن‌ها به صورت Volume جداگانه روی کامپیوتر نمایش داده میگردند حتی اگر روی یک هارد فیزیکی باشند. برای پیدا کردن آن، باید به زمان اجرای برنامه نصب، دکمه های SHIFT + F10 را فشار دهید. یک عدد از نقاط قوت این برنامه، این است که به شما اذن میدهد هارد اکسترنال خود را بدون فرمت، پارتیشن بندی کنید. به این سایت منبع ترتیب، هیچ کدام از داده‌های شما در ارتفاع همین فرایند، پاک نخواهند شد. خب هم اکنون که دارای اهمیت پاریتشن‌بندی هاردهای اکسترنال آشنا شدیم، روزگار آن میباشد که به موضوع مهم نوشته به این معنی که روش‌های انجام همین عمل بپردازیم.

راهنمای پارتیشن بندی

در پنجره بعدی شما می بایست میزان پارتیشنی که می‌خواهید ایجاد کنید را معین کنید. مقداری که می خواهید را بایستی برحسب مگابایت وارد نمایید و آنگاه سوییچ Next را کلیک کنید. شما می‌توانید تمام فضا را وارد کنید اما اساسی همین عمل تنها یک پارتیشن خواهید داشت.

۵ شرایط هارد دیسک که بازیابی دیتاها غیر ممکن است

در صورتی که اطلاعات به اندازه ندارید از دیگر مورد های راست کلیک بر روی درایو ها به کار گیری نکنید چون ممکن هست داده ها تان پاک شود. در گام بعدی File system و نامی برای پارتیشن را میتوانید تعیین نمایید. مورد NTFS که به شکل پیشفرض انتخاب شده میباشد سفارش می شود. در بخش Volume Label میتوانید نامی به جهت درایوتان برگزینید. در پنجره بعدی اطلاعاتی در مورد کاری که قصد انجام آن را دارید برای شما به سناریو درخواهد آمد. البته باید همین نکته را در نظر داشته باشید که قبل از مبادرت برای پارتیشن‌بندی بایستی از اطلاعات شخصی همچون عکس , فیلم خانوادگی و یا این که پوشه های حیاتی بک آب تهیه کنید و به هیچ تیتر در زمان پارتیشن‌بندی مبادرت به ریست سیستم نکنید. برخی ویندوزها Recovery Partition دارا هستند که فایل‌هایی که Windows Recovery Environment به کارگیری میکند را ذخیره می‌کند. این پارتیشن برای رفع مشکلات بوت نشدن سیستم استدلال به کارگیری می‌شود. به جهت استفاده از همین شیوه پارتیشن بندی هارد، شما نیاز به CD یا این که DVD نصب ویندوز ۱۰ دارید. پارتیشن‌بندی چیزی نمیباشد که یک کاربر ساده هر روز حیاتی آن سر و کار داشته باشد، البته درصورتیکه بخواهید سیستم علتی تازه نصب نمایید یا درایو جدیدی بر روی هارد کامپیوتر یا این که لپ‌تاپ‌تان بسازید، می بایست اصول اولیه‌ی پارتیشن‌بندی را بلد باشید. در صورتی که به دنبال راهی به جهت ارتقای سرعت کامپیوترتان میباشید ممکن است پارتیشن بندی برای شما مطلوب باشد. همین طرز اهمیت تفکیک سیستم عامل و نرم‌افزارها از سایر داده‌های بر روی هارددرایو، شتاب سیستم را افزایش می‌دهد. در این نوشته قصد داریم فرمت MBR و GPT و تفاوتشان مهم یکدیگر را بصورت معمولی تفسیر دهیم, در ادامه اهمیت آسام سرور همپا باشید. برای پارتیشن بندی هارد در نصب ویندوز، دو روش مشخص وجود دارد. به کارگیری از فرمان Diskpart.exe در محفظه CMD و یا به کار گیری از رابط کاربری کارگزاری ویندوز. البته شما می توانید پارتیشن بندی را به صورت کامل و یا به صورت ناقص انجام دهید. در صورتی که فقط درایو کارگزاشتن ویندوز یا درایو OS را ساختید، بایستی ادامه پارتیشن بندی را در محیط ویندوز کارگزاری شده و در Disk Management انجام دهید. بعد از این که گنجایش پارتیشن نو را مشخص کردید بر بر روی عبارت OK کلیک کنید (به تصویر ذیل توجه نمایید پارتیشن 4 تا شد). باید در همین تراز به جهت درایو Strart up تان مقداری را در مقیاس مگا بایت وارد کنید(البته % هم میشه). Primery و آن گاه Extended ایجاد میکنیم.وبرای حذف پارتیشن ها برعکس ایجاد اونا کار میکنیم. DELET (در برخی کامپیوتر ها کلید دیگر) را پائین نگه دارید تا وارد Setup شوید. قاعدتا به جهت درایو ویندوز و برنامه‌ها به 100 تا 150 گیگابایت فضا نیاز دارید که اصلی تو‌جه به فضای موردنیاز شما و حجم هارد شما این میزان می‌تونه کم‌تر یا بیش‌تر باشه. من در این قسمت قصد دارم نحوه پارتیشن‌بندی این ویندوز‌ها رو بگم اما کلیدی توجه به اینکه روش پارتیشن‌بندی در ویندوز‌های 7، 8 و 10 یکسانه، صرفا یکی‌شون رو تفسیر میدم. پس اگه از ویندوز دیگه‌ای به کارگیری می‌کنید، سریع صفحه رو نبندید؛ فقط رنگ کادر در ویندوز‌های گوناگون متفاوته و گزینه‌ها همون هستند. ما هم به‌خاطر جدید‌تر بودن و قشنگ بودن ویندوز 10 از عکس‌های این ویندوز استعمال می‌کنیم. خب می بایست بگم که هارد تازه به‌خودی‌خود کار نمی‌کنه و یک‌بار بایستی فرمت بشه و اگه پارتیشن‌بندی نشه، اصلا در قسمت درایو‌های فعال کامپیوتر نمایش داده نمیشه. اگه دقت کرده باشین و تا درحال حاضر کار شما به مراکز کامپیوتری افتاده باشه، طوری از پارتیشن‌ بندی هارد غول بی‌شاخ ‌و دم ساختن که هر‌کی ندونه انگار همین دوستان دارن آپولو هوا می‌کنن. هارددیسک حافظه ای جانبی می باشد که برای ذخیره سازی دیتاها در دراز مدت آیتم به کار گیری قرار می گیرد. تعمیرات لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر، All-in-One، بورد و بده بستان گونه های پورت و چیپست خویش را به شکل تخصصی کلیدی تجهیزات پیشرفته، به فالیک بسپارید. آنگاه مورد Create partition را بزنید و در نهایت Apply کنید. اهمیت کلیک روی سوییچ New و وارد نمودن سایز هر پارتیشن به دلخواه تعیین کنید، به طور مثال برای ۲۰ گیگ حافظه بایستی عدد ۲۰۴۷۸ را وارد نمایید. پس در صورتی که هارد شما فضای مقداری داراست خوبتر می باشد که آن را پارتیشن بندی نکنید و به جای آن از یک هارد درایو اکسترنال استفاده کنید. ۲- پارتیشن بندی هارد پس از کارگزاری ویندوز و به امداد نرم افزار Disk Management که همراه حیاتی تمامی ورژن های ویندوز کارگزاشتن میشود. این فیلم کوتاه روش پارتیشن بندی هارد در ویندوز را به آسانی آموزش خواهد بخشید . حساس دیدن همین ویدئو برای مدام میتوانید درایو های خود را حذف و تولید کنید. یک هارد به صورت فیزیکی از چندین دیسک مغناطیسی ساخته شده میباشد که در فواصل دوچندان کم روی همدیگر قرارگرفته اند و یک محور مرکزی آن ها را در جای خود ثابت نگه می دارد. همین صفحه ها حول همین محور می چرخند و می توانند دیتاها مغناطیسی را در هر دو بر روی خویش ذخیره کنند. برای قرائت و تالیف اطلاعات بر روی صفحات هدهایی تعبیه شده اند که قابل حرکت هستند.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن